Citat:
Ursprungligen postat av
censuria
Enligt de officiella uppgifterna separerades de arbetsdugliga judarna från de övriga redan vid ankomsten till koncentrationslägren. Barn och äldre fördes direkt till gaskamrarna medan de andra fick slava tills de inte var förmögna att arbeta längre varpå också dessa mördades.
Det är sant, jag har aldrig sett en enda befriad judisk yngling på något av de otaliga fotografier som spridits i våra medier, varken i litteraturen eller i de judiska propagandafilmerna. Alla barn mördades direkt vid ankomst såtillvida att de inte lyckades gömma sig i toaletter eller något annat. Så jag tänkte att jag skulle kolla upp det och resultatet ser ni i länken i spoilern nedan:
Bilder på massvis med barn. Många ser dessutom väldigt välmående ut. Hur förklarar ni förintelsetroende detta? Tycker ni inte att det är ganska lågt att man försökt dölja det?
Saken är väldigt enkel, du har helt enkelt inte rätt fakta i det du skrev, för det fattas en hel del högst väsentlig info. Jag tippar på att du hittat din info på förintelseförnekarsidor, och jag tippar också på att du emot vad du påstår, redan har valt sida och är inte den förste i dessa trådar som skrivit inlägg likt ditt.
Nåväl....
Ofta fanns det olika delar i de olika lägren, t ex så hade Auschwitz ett gäng olika lägerdelar i vilka man huserade olika typer av fångar, och dessutom fanns det olika status bland dessa fångar. Vissa var t ex gifta med tyskar och hade barn, andra kunde vara halvtyskar etc. Dessa barn hade en helt annan status än judebarn.
Dessutom fanns olika tidsskeden i dessa läger, där man periodvis hade mer eller mindre bruk för slavarbete, mer eller mindre plats för fler fångar etc. Detta gjorde att under vissa perioder när man t ex likviderade vissa getton fick in en sådan stor mängd deporterade att man inte hade plats för dem och många var även för unga, gamla eller svaga för att kunna tjäna som slavarbetare, och under dessa perioder så var det vanligt att man gasade ihjäl större delen av transporterna som ankom.
Så, kikar du på vad den officiella historieskrivningen säger om detta så har de aldrig påstått att alla barn alltid gasades ihjäl i alla läger under hela kriget eller förintelsen, utan att detta skedde med vissa transporter, under vissa perioder i vissa läger