• 1
  • 2
2014-08-23, 13:15
Medlem
Enligt de officiella uppgifterna separerades de arbetsdugliga judarna från de övriga redan vid ankomsten till koncentrationslägren. Barn och äldre fördes direkt till gaskamrarna medan de andra fick slava tills de inte var förmögna att arbeta längre varpå också dessa mördades.

Det är sant, jag har aldrig sett en enda befriad judisk yngling på något av de otaliga fotografier som spridits i våra medier, varken i litteraturen eller i de judiska propagandafilmerna. Alla barn mördades direkt vid ankomst såtillvida att de inte lyckades gömma sig i toaletter eller något annat. Så jag tänkte att jag skulle kolla upp det och resultatet ser ni i länken i spoilern nedan:

Bilder på massvis med barn. Många ser dessutom väldigt välmående ut. Hur förklarar ni förintelsetroende detta? Tycker ni inte att det är ganska lågt att man försökt dölja det?
Citera
2014-08-23, 13:20
Medlem
elliezs avatar
Tyckte du att de såg välmående ut sa du?

http://sportsrapport.com/wp-content/..._auschwitz.gif
Citera
2014-08-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliez
Tyckte du att de såg välmående ut sa du?

http://sportsrapport.com/wp-content/..._auschwitz.gif

Jag skrev:
Citat:
Många ser dessutom väldigt välmående ut

Det är inte det som är poängen. Enligt "expertisen" borde de inte ha funnits överhuvudtaget.
Citera
2014-08-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Enligt de officiella uppgifterna separerades de arbetsdugliga judarna från de övriga redan vid ankomsten till koncentrationslägren. Barn och äldre fördes direkt till gaskamrarna medan de andra fick slava tills de inte var förmögna att arbeta längre varpå också dessa mördades.

Det är sant, jag har aldrig sett en enda befriad judisk yngling på något av de otaliga fotografier som spridits i våra medier, varken i litteraturen eller i de judiska propagandafilmerna. Alla barn mördades direkt vid ankomst såtillvida att de inte lyckades gömma sig i toaletter eller något annat. Så jag tänkte att jag skulle kolla upp det och resultatet ser ni i länken i spoilern nedan:

Bilder på massvis med barn. Många ser dessutom väldigt välmående ut. Hur förklarar ni förintelsetroende detta? Tycker ni inte att det är ganska lågt att man försökt dölja det?

Många barn "sparades" för forskning och medicinska studier tex. Många barn räknades som arbetsföra långt ner i åldrarna sen var det inte alla koncentrations läger som direkt avrättade barn.
Citera
2014-08-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Hellre vara enligt dig en "känslostyrd imbecill" än en galen empatilös Nazist!

Det är det vi ska reda ut i detta forum. Om "nazisterna" nu verkligen var så empatilösa som det sägs. Vi pratar om en regim som till och med förbjöd folk att meta med levande mask.

Möt argumenten istället för att skriva korkade oneliners, eller skriv ingenting alls. I annat fall kan du sålla dig till den grupp som min signatur behandlar.
Citera
2014-08-23, 14:21
Medlem
Här, Shadowcraft, är en människa som kan argumentera. Ett argument som jag dessutom kan köpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Naughtyboy
Många barn "sparades" för forskning och medicinska studier tex. Många barn räknades som arbetsföra långt ner i åldrarna sen var det inte alla koncentrations läger som direkt avrättade barn.

Fast när jag sökte bilder så sökte jag på just Auschwitz och om något koncentrationsläger utrotade barn så bör det väl ha varit just detta?

Tilläggas ska att jag ännu inte valt sida i debatten. Mycket talar för förintelsen, men det finns också en hel del som talar emot.
Citera
2014-08-23, 15:07
Medlem
Citat:
Här, Shadowcraft, är en människa som kan argumentera. Ett argument som jag dessutom kan köpa.

Fast när jag sökte bilder så sökte jag på just Auschwitz och om något koncentrationsläger utrotade barn så bör det väl ha varit just detta?

Tilläggas ska att jag ännu inte valt sida i debatten. Mycket talar för förintelsen, men det finns också en hel del som talar emot.
Du kan väl som typexempel för Auschwitz titta bl.a. på den norska familjen Borochstein här, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...g_World_War_II
som med fem barn 1943 deporterades till Auschwitz och där ingen överlevde. Fadern uttogs till arbete men dog efter några månader, medan hustrun och barnen som vanligt gasades ihjäl i anslutning till ankomsten. Av de 767 deporterade norska judarna överlevde endast 27.

För att bli mera upplyst om judeförföljelsen i Norge rekommenderas http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_...g_World_War_II
Senast redigerad av Babord 2014-08-23 kl. 15:13.
Citera
2014-08-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Du kan väl som typexempel för Auschwitz titta bl.a. på den norska familjen Borochstein här, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...g_World_War_II
som med fem små barn 1943 deporterades till Auschwitz och där ingen överlevde. Fadern uttogs till arbete men dog efter några månader, medan hustrun och barnen som vanligt gasades ihjäl i anslutning till ankomsten. Av de 767 deporterade norska judarna överlevde endast 27.

För att bli mera upplyst om judeförföljelsen i Norge rekommenderas http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_...g_World_War_II

Innan 2:a världskriget fanns det 1800 judar i Norge. Idag finns där 1700 judar, och då bör väl en del ha emigrerat till Israel? Tänkvärt?

EDIT: En hel del av dessa 1800 flydde också till Sverige, för att aldrig återvända. Har själv stiftat bekantskap med 2 judar ur olika familjer som följt det ödet.
Senast redigerad av censuria 2014-08-23 kl. 16:10.
Citera
2014-08-23, 17:52
Medlem
Citat:
Innan 2:a världskriget fanns det 1800 judar i Norge. Idag finns där 1700 judar, och då bör väl en del ha emigrerat till Israel? Tänkvärt?

EDIT: En hel del av dessa 1800 flydde också till Sverige, för att aldrig återvända. Har själv stiftat bekantskap med 2 judar ur olika familjer som följt det ödet.

Belyses bra här:
http://nkpmn.org/Arkivgeocitiescomnk...ergJodene.html
"I oktober blev alla manliga judar över 14 år i Trondheim internerade på Falstad Fångläger. Detta skapade oro hos de norska judarna, som nu började försöka sätta sig i säkerhet. Cirka 850 judar flydde över till säkerheten i Sverige". - Varifrån flertalet alltså efter kriget återvände.

http://snl.no/Norges_befolkning
"1942 passerte folkemengden i Norge 3 millioner, i 1975 4 millioner, og ved inngangen til 2012 hadde landet 4 985 870 innb. Folketallet passerte 5 millioner i mars 2012".
Senast redigerad av Babord 2014-08-23 kl. 18:06.
Citera
2014-08-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Belyses bra här:
http://nkpmn.org/Arkivgeocitiescomnk...ergJodene.html
"I oktober blev alla manliga judar över 14 år i Trondheim internerade på Falstad Fångläger. Detta skapade oro hos de norska judarna, som nu började försöka sätta sig i säkerhet. Cirka 850 judar flydde över till säkerheten i Sverige". - Varifrån flertalet alltså återvände.

http://snl.no/Norges_befolkning
"1942 passerte folkemengden i Norge 3 millioner, i 1975 4 millioner, og ved inngangen til 2012 hadde landet 4 985 870 innb. Folketallet passerte 5 millioner i mars 2012".

Baserat på dina siffror, och att man antar att 0,5miljoner invandrare har kommit till Norge så betyder detta att norrmännen har ökat sin befolkning 1,5 ggr(högt räknat). Judarna i Norge idag bör då vara 1575 st, förutsatt att de genomgått samma ökning.

Detta förutsätter även att alla judar som flydde till Sverige återvände, vilket de inte gjorde, och att inga judar emigrerat eller migrerat till och från Norge efter kriget.

Kan inte tänka mig något annat än att fler judar utvandrat från Norge än vad som har invandrat.
Med andra ord, siffrorna stämmer inte... Något är fel!
Citera
2014-08-23, 19:45
Medlem
Citat:
Baserat på dina siffror, och att man antar att 0,5miljoner invandrare har kommit till Norge så betyder detta att norrmännen har ökat sin befolkning 1,5 ggr(högt räknat). Judarna i Norge idag bör då vara 1575 st, förutsatt att de genomgått samma ökning.

Detta förutsätter även att alla judar som flydde till Sverige återvände, vilket de inte gjorde, och att inga judar emigrerat eller migrerat till och från Norge efter kriget.

Kan inte tänka mig något annat än att fler judar utvandrat från Norge än vad som har invandrat.
Med andra ord, siffrorna stämmer inte... Något är fel!
Förstår inte varför du tydligen MÅSTE hänga upp dig! Det är f.ö. omöjligt att här få exakta siffror då ju befolkningen i Norge, som jag visat, ökat med 2 millioner sedan 1945. Vänligen, ägna gärna istället några väl valda ord beträffande Förintelsen inklusive de norska judarna!
Citera
2014-08-23, 19:54
Medlem
Citat:

Saken är väldigt enkel, du har helt enkelt inte rätt fakta i det du skrev, för det fattas en hel del högst väsentlig info. Jag tippar på att du hittat din info på förintelseförnekarsidor, och jag tippar också på att du emot vad du påstår, redan har valt sida och är inte den förste i dessa trådar som skrivit inlägg likt ditt.

Nåväl....

Ofta fanns det olika delar i de olika lägren, t ex så hade Auschwitz ett gäng olika lägerdelar i vilka man huserade olika typer av fångar, och dessutom fanns det olika status bland dessa fångar. Vissa var t ex gifta med tyskar och hade barn, andra kunde vara halvtyskar etc. Dessa barn hade en helt annan status än judebarn.

Dessutom fanns olika tidsskeden i dessa läger, där man periodvis hade mer eller mindre bruk för slavarbete, mer eller mindre plats för fler fångar etc. Detta gjorde att under vissa perioder när man t ex likviderade vissa getton fick in en sådan stor mängd deporterade att man inte hade plats för dem och många var även för unga, gamla eller svaga för att kunna tjäna som slavarbetare, och under dessa perioder så var det vanligt att man gasade ihjäl större delen av transporterna som ankom.

Så, kikar du på vad den officiella historieskrivningen säger om detta så har de aldrig påstått att alla barn alltid gasades ihjäl i alla läger under hela kriget eller förintelsen, utan att detta skedde med vissa transporter, under vissa perioder i vissa läger
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in