2005-09-03, 00:11
Medlem
god mats avatar
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=443321
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/navigation.jsp?d=40702

SVT:s korrespondent i Moskva, Bert Sundström, har nekats förlängt visum i Ryssland.

Varför då? Har han rapporterat på något negativt sätt? Irriterat fel person? Begått något brott? Det hela verkar väldigt mystiskt. Har någon en teori? Vad skulle kunna förorsaka en sån här grej?
Citera
2005-09-03, 00:17
Medlem
M2ks avatar
Dom är fortfarande på Sovjetstadiet i många avseenden. Lär väl sippra ut, men wtf.

En fullständigt frivoltande spekulation ang Bert leder till spekulation om möjliga orsaker:
- ful som fan
- norrländsk (?) dialekt
- acneskadad ansiktshud, icke Tv-mässig
- kortväxt
- strebertyp
- fula kläder

Finns det mera om Bert?
Citera
2005-09-03, 00:19
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag tror att dom har retat upp sig på något han har sagt, och därför "straffar" honom på detta sätt. Det är ju liksom ingen big deal, egentligen.
Citera
2005-09-03, 00:34
Medlem
Jag har för mig att han gjorde ett väldigt beskt reportage om rysk TV och dess extrema Putin-fixering (Putin träffar kung, Putin träffar skolbarn, Putin flyger flygplan, Putin jagar älg, Putin är bäst!) för ett tag sen... Kan ha inverkat.
Citera
2005-09-03, 00:35
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Jag tror att dom har retat upp sig på något han har sagt, och därför "straffar" honom på detta sätt. Det är ju liksom ingen big deal, egentligen.

Måste nog säga att pressfrihet är en rätt så big deal.
Citera
2005-09-03, 00:39
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Måste nog säga att pressfrihet är en rätt så big deal.

Well... put it that way...

Men det är väl aldrig någon som har anklagat Ryssland för att vara en demokrati?

Däremot så svider det säkert för dom att bli uthängda i tv. Har för mig att den ryska ambassaden är rätt så känslig för dålig kritik.
Citera
2005-09-03, 00:42
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Well... put it that way...

Men det är väl aldrig någon som har anklagat Ryssland för att vara en demokrati?

Däremot så svider det säkert för dom att bli uthängda i tv. Har för mig att den ryska ambassaden är rätt så känslig för dålig kritik.

Nä, det stämmer nog att Ryssland inte kan anklagas för att vara en särskilt utvecklad demokrati. Pressfriheten är ett skämt i Ryssland.

Antar att Bert sa något om Putin eller Tjetjenien som inte var "rätt".
Citera
2005-09-03, 00:44
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules

Antar att Bert sa något om Putin eller Tjetjenien som inte var "rätt".

Tror inte det räcker med det. Han måste nog ha gjort något lite mer flagrant.
Citera
2005-09-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
- norrländsk (?) dialekt

jag fattar inte vad han har för norrländsk dialekt...den verkar ha mergat med rumpdalmål/bergslagen.

På ett inte helt lyckat sätt....

topic: det är väl att han sagt eller gjort nåt fel om Tjetjenien
Citera
2005-09-04, 14:59
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Dom är fortfarande på Sovjetstadiet i många avseenden. Lär väl sippra ut, men wtf.

En fullständigt frivoltande spekulation ang Bert leder till spekulation om möjliga orsaker:
- ful som fan
- norrländsk (?) dialekt
- acneskadad ansiktshud, icke Tv-mässig
- kortväxt
- strebertyp
- fula kläder

Finns det mera om Bert?

Jag hoppas du var onykter när du skrev ovanstående. Om du tror man kan nekas visum pg a orsaker såsom dessa behöver verkligen arbeta på din världsbild...
Citera
2005-09-04, 15:05
Medlem
Ralfons avatar
Det kördes ju någon kort snutt i SVT om fri press och demokrati ett tag som upprörde bla Berlusconi då det insinuerades saker av den natur han förnekar, Ryssland lär ju ha varit med där också? Om Berlusconi kan ta illa upp av det så kan väl Putin det med...
Citera
2005-09-04, 23:50
Medlem
MoLoKs avatar
Vår käre Bert råkade hoppa i säng med FEL RYSKA. Frun till någon betydelsefull jeppe därborta.

Men det var ett tag sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in