2005-09-05, 08:11
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vår käre Bert råkade hoppa i säng med FEL RYSKA. Frun till någon betydelsefull jeppe därborta.

Men det var ett tag sen.

Var det så? Har du mer info?
Citera
2005-09-05, 08:21
Medlem
Bert Sundström kanske har gjort en Carl Lidbom.
Citera
2005-09-05, 09:10
Medlem
trass avatar
Det finns en relativt ny lag som säger att utlänningar (journalister, forskare) som förolämpar Ryssland, dess regering eller nationella symboler kan vägras nya inresetillstånd. Det borde ju vara bakgrunden, men vad exakt Bert har gjort vet jag inte.

Jag gillar hans rapportering, och dessutom är han en av dem som står emot vissa kanalers frestelse att skicka reportrar som inte ens kan ryska.
Citera
2005-09-05, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Det finns en relativt ny lag som säger att utlänningar (journalister, forskare) som förolämpar Ryssland, dess regering eller nationella symboler kan vägras nya inresetillstånd. Det borde ju vara bakgrunden, men vad exakt Bert har gjort vet jag inte.

Jag gillar hans rapportering, och dessutom är han en av dem som står emot vissa kanalers frestelse att skicka reportrar som inte ens kan ryska.

Är det inte ett reportage SVT gjort med eller om terrorister som i Sverige anses journalistiskt okej men i Ryssland anses helt över gränsen? Dvs förhärligande och medlöpande.
Citera
2005-09-05, 09:18
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Är det inte ett reportage SVT gjort med eller om terrorister som i Sverige anses journalistiskt okej men i Ryssland anses helt över gränsen? Dvs förhärligande och medlöpande.

Jag tror du tänker på en intervju med terroristen och barnamördaren Sjamil Basajev som ett amerikanskt bolag gjorde. Kanalens reportrar fick inte förnyad ackreditering. Är ingen vän av Rysslands Tjetjenienpolitik, men Basajev är en gris.
Citera
2005-09-05, 12:38
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Var det så? Har du mer info?

Jo jag har mer info. Men jag minns inte. Jag får höra efter igen. Återkommer om jag kommer ihåg det.
Citera
2005-09-05, 12:52
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k

En fullständigt frivoltande spekulation ang Bert leder till spekulation om möjliga orsaker:
- ful som fan
- norrländsk (?) dialekt

Finns det mera om Bert?

Född i Stora Tuna i Dalarna 1959... De räknar väl sig inte själva som norrlänningar direkt. By the way, hur upplever du sig själv när du tittar i en spegel... :-)

Tack för ordet!
Citera
2005-09-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Född i Stora Tuna i Dalarna 1959... De räknar väl sig inte själva som norrlänningar direkt. :-)

Tack för ordet!

Yes ja sa ju rumpmas eller bergslagen.... som norrlänning kände jag att det inte stämde med m2ks beskrivning!

Dalarna tillhör Svealand.
Citera
2005-09-08, 18:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jo jag har mer info. Men jag minns inte. Jag får höra efter igen. Återkommer om jag kommer ihåg det.

Nu kom jag ihåg. Tror han gifte sig med en ryska som inte skilt sig från sin make. Dvs. Bert gifte sig med en bigamist. Därför blev han bannlyst.

Case closed!
Citera
2005-09-08, 21:28
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Dom är fortfarande på Sovjetstadiet i många avseenden. Lär väl sippra ut, men wtf.

En fullständigt frivoltande spekulation ang Bert leder till spekulation om möjliga orsaker:
- ful som fan
- norrländsk (?) dialekt
- acneskadad ansiktshud, icke Tv-mässig
- kortväxt
- strebertyp
- fula kläder

Finns det mera om Bert?

Tyvärr är det bara en "kvittning" som är anmärkningsvärt nedtystad (någon vet något?), även om alla dina skäl i sig är mer än nog!
Citera
2005-09-08, 21:32
Medlem
Zog Ruless avatar
Tydligen var det Sverige som nekade en rysk journalist först så det var som sagt en kvittning. Tycker att man borde ha hört lite mer om det.
Citera
2005-09-08, 21:44
Moderator
Siegfrids avatar
Kan vara hämndaktion

Beslutet att neka B. S. visum kan vara en hämndaktion för att den ryske korrespondenten Kirill Antonov nekats inresa i Sverige, uppger TV4

http://www.journalisten.nu/a.aspx?article_id=9633
http://www.sr.se/ekot/arkiv.asp?DagensDatum=2005-09-08&Artikel=688913
http://tv4.se/visa/?ID=409341
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in