Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-08-22, 16:35
Medlem
Min mamma är väldigt snål av sig tycker JAG. Men hon själv tycker inte det och därför tänkte jag kontrollera med er här. Hon tjänar 45 tusen i månaden.

Jag är 24 år, student på chalmers i egen lägenhet och haft körkort i 5. Hon vill ALDRIG låna ut bilen t.e.x. om jag ska åka och hälsa på en kompis när jag verkligen behöver det istället för att cykla 12 km dit och hem. Vilken otrolig bensin-kostnad för henne! Jag får max låna bilen 1 gång i månaden. Jag bjuds heller inte på mat när jag hälsar på henne eller få ta något ur kylen.

Är det här normalt? Hur "generösa" är era föräldrar med er? Vad brukar ni få och inte få av era föräldrar?
Citera
2014-08-22, 16:38
Medlem
420anonyms avatar
Vem betalade för körkortet och lägenheten?
Citera
2014-08-22, 16:40
Medlem
Du är 24 och försöker fortfarande snylta på mamma?
Citera
2014-08-22, 16:41
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Men du får väl betala för bensinen när du kör?
45tusen säger du det säger ju inget om hennes totala ekonomiska situation, eller varför hon ska betala för dig.
Citera
2014-08-22, 16:42
Medlem
endures avatar
När jag lånar mina föräldrars bil betalar jag givetvis bensinen själv. Det är ju rätt rimligt.

Att hon inte bjuder dig på mat kanske är lite snålt.
Citera
2014-08-22, 16:43
Medlem
TrotsTrollets avatar
Nu är jag inte i en identisk situation som dig men... Jag tycker att det är ganska snikigt av henne att inte bjuda på mat. Angående bilen så är hon kanske lite snikig. Men samtidigt är bensin jävligt dyrt och du är ändå vuxen.

Har du någon gång erbjudit dig att betala för bensinen mot att få låna bilen?
Citera
2014-08-22, 16:47
Medlem
MartinStLouiss avatar
Alla föräldrar har olika regler, jag känner en annan som inte får låna sina föräldrars bil nu när han inte bor hemma längre. Men jag tycker att det är oschysst att inte låna ut bilen till sina barn om de skulle vilja låna den.
Citera
2014-08-22, 16:49
Medlem
ok det är bra höra lite input från olika folk bara

De betalade körkortet och mycket annat
Citera
2014-08-22, 16:49
Medlem
Knotknets avatar
Varför mamma ska kallas snål begriper jag inte. Det är nog ts som är snål. Hur mycket ger ts till sin mamma. Att inte bjuda på mat låter väldigt ovanligt men ts har förmodligen inte heller bjudit mamma på mat.
Citera
2014-08-22, 16:50
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Du är 24 och försöker fortfarande snylta på mamma?

Snylta och snylta, borde inte vara något så stort att öppna sin mammas kyl vilket han inte får. Angående bilen så kan du väl stå för bensinen själv?

Det värsta är att snåla människor oftast är snåla även på känslor, inte roligt.
Citera
2014-08-22, 16:54
Medlem
C-3POs avatar
Du är stor nu TS. Såhär ser livet ut för de flesta. Vad din mamma tjänar är rätt oviktigt i sammanhanget utan du måste fokusera på ditt eget liv och hur du ska leva det. Var glad över att hon betalade körkortet, de flesta får betala det själva.
Citera
2014-08-22, 16:56
Medlem
Din mamma är inte snål, hon är svensk. Skaffa dig en blattemorsa så ska du se att du kommer spy pga den enorma mängd käk hon kommer proppa i dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in