2014-08-21, 23:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men vad jag menar är att man får vara lite försiktig om man nu ska ge dessa tjejer konservativ kritik. Ja, dom är professionella och bör kunna ta kritik det har du helt rätt i, men "Perlan" hade nog inte räknat med att det skulle bli ett sånt här rabalder. Tror alla fattar vaed han menar men allt blev så fel. Perlskog gör nog bäst i att kommentera sin fotboll i fortsättningen.

Man ska inte behöva vara mer försiktig, saklig, eller "snäll".

Vill de bli behandlade som likvärdiga och jämbördiga med herrarna kan de börja med att bemöta 1/10 av den galla som spys på herrlandslaget dag ut och dag in.

Inte för att jag tycker herrlandslaget behandlas speciellt schysst av media men de får så jävla mkt mer skit och inte fan gnäller de speciellt ofta trots att AB och expressen utsatt specifika spelare för riktiga jävla mediadrev och direkta hatkampanjer som de försökt få fastrotat i stugorna udner mästerskap.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2014-08-21 kl. 23:57.
Citera
2014-08-22, 00:10
Medlem
JBernards avatar
Det var roligt twittrat av Perlskog. Inte desto mindre för att det är helt och hållet sant.
Citera
2014-08-22, 02:33
Medlem
Khorneflakess avatar
Varför ens bemöda sig att svara? Damlandslaget går bara rakt in i fällan och medger att de är gnälliga genom att gnälla. Bättre att bemöta det med tystnad genom "inga kommentarer" än att faktiskt yttra sig negativt. Sjögran var förmodligen den enda som kommenterade någorlunda finurligt.
Citera
2014-08-22, 04:29
Medlem
Hade damlandslaget fått 1/20 del av den kritik Sveriges spelare fått (med undantag för Zlatan) så hade hela feministbunten börjat skära sig...

Sen är det ju alltid kul att de gnäller om hur de just blivit hånade för att gnälla mycket.
Citera
2014-08-22, 07:53
Medlem
Upn0rths avatar
Nog för att det är landslaget, men ärligt talat, vem fan bryr sig. Knappt så att man bryr sig om herr landslaget vid det här laget.

Bra att han säger som det är.
Citera
2014-08-22, 08:31
Medlem
mishimas avatar
Följer inte damlandslaget tillräckligt för att bedöma om han har rätt i det specifika fallet. Följer egentligen bara mästerskapen. Däremot har han rätt i princip om varför man inte ska hålla på gnälla och skylla ifrån sig. Risken är stor att man bygger upp en självbild om att man egentligen är bra, men bara haft lite otur. Jag kan se det beteendet lite här och var inom svensk idrott.

Asllanis uttalande är annars briljanta och hon sätter fingret lite på mitt problem med damlandslaget. Det är för mycket tjo och tjim, dans och trams för min smak. Löjliga målgester och för lite vinnarskalle. Jag vill se dem bråka lite för att få upp allvaret. Sundhage verkar inte mottaglig för kritik, men hon har inte lyckats något speciellt med landslaget. Det blev semifinal i EM vilket var enligt ranking och tips. Hon har blivit en ikon för svenska feminister som försvarar henne vad det än handlar om.
Senast redigerad av mishima 2014-08-22 kl. 08:44.
Citera
2014-08-22, 08:36
Medlem
Lallar-lag.
Citera
2014-08-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Följer inte damlandslaget tillräckligt för att bedöma om han har rätt i det specifika fallet. Följer egentligen bara mästerskapen. Däremot har han rätt i princip om varför man inte ska hålla på gnälla och skylla ifrån sig. Risken är stor att man bygger upp en självbild om att man egentligen är bra, men bara haft lite otur. Jag kan se det beteendet lite här och var inom svensk idrott.

Asllanis uttalande är annars briljanta och hon sätter fingret lite på mitt problem med damlandslaget. Det är för mycket tjo och tjim, dans och trams för min smak. Löjliga målgester och för lite vinnarskalle. Jag vill se dem bråka lite för att få upp allvaret. Sundhage verkar inte mottaglig för kritik, men hon har inte lyckats något speciellt med landslaget. Det blev semifinal i EM vilket var enligt ranking och tips. Hon har blivit en ikon för svenska feminister som försvarar henne vad det än handlar om.
Jag tycker du har rätt i mångt och mycket i detta men att påstå att Sundhage inte har lyckats särskilt bra är ju bara ett amatöruttalande.Visst vi har motsvarat förväntningarna och inte mer men hon har ju gjort ett betydligt bättre jobb än snuten Dennerby. Sedan kan man säga vad man vill om Asllanis uttalande men det är väl också Pias största misstag hittills att sätta henne på bänken. Men i övrigt så har du nog rätt.
Citera
2014-08-22, 09:13
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Rasiststämpla vet jag inte om man kan kalla det. Men Asllani är ju en av dom bästa spelarna i den svenska truppen så man förstår ju att hon blir sur att bli lämnad utanför truppen.

Nu var hon ju inte lämnad utanför truppen, utan hon fick börja på bänken och spelade sedan hela andra halvlek. Och jo, hon drog rasistkortet, vilket är en väldigt oskön grej oavsett vem som gör det.
Citera
2014-08-22, 09:15
Medlem
Mikojans avatar
Vilket lyckat inlägg. Fällan slog igen direkt bakom ryggen på Lyfors-Domanski och komp. Nu är det bara hålla ögonen på om fyran kommer att anlita honom i fortsättningen när damerna spelar.
Citera
2014-08-22, 09:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag tycker du har rätt i mångt och mycket i detta men att påstå att Sundhage inte har lyckats särskilt bra är ju bara ett amatöruttalande.Visst vi har motsvarat förväntningarna och inte mer men hon har ju gjort ett betydligt bättre jobb än snuten Dennerby. Sedan kan man säga vad man vill om Asllanis uttalande men det är väl också Pias största misstag hittills att sätta henne på bänken. Men i övrigt så har du nog rätt.

Dennerby tog ju Sverige till VM-brons 2011. Det var en överprestation. Sundhage har än så länge inte lyckats med något speciellt. Semifinalen i EM var ju efter att ha vunnit några matcher där man var superfavoriter.
Citera
2014-08-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorceus
Nu var hon ju inte lämnad utanför truppen, utan hon fick börja på bänken och spelade sedan hela andra halvlek. Och jo, hon drog rasistkortet, vilket är en väldigt oskön grej oavsett vem som gör det.
Men likväl är hon en av våra klart bästa spelare och jag förstår henne fullkomligt i det fallet. Men visst borde damerna lära sig att kunna ta emot kritik på ett bättre sätt. Men dom är nog inte vana vid den här typen av kritik det är vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in