2014-08-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Dennerby tog ju Sverige till VM-brons 2011. Det var en överprestation. Sundhage har än så länge inte lyckats med något speciellt. Semifinalen i EM var ju efter att ha vunnit några matcher där man var superfavoriter.
Fast så där är det ju alltid när det svenska landslaget oavsett om det gäller damerna eller herrarna. När vi väl blir favorittippade så åker vi i stort sett alltid ut med huvudet före. Men den som lyckats allra bäst som förbundskapten är nog Domanski Lyfors. Att Tyskland är totalt överlägsnaär inget som vi kan göra något åt. Men det är hugget som stucket om vem som lyckats bäst. Men i övrigt är vi nog rörande överens.
Citera
2014-08-22, 10:11
Medlem
För att sammanfatta min uppfattning i denna fråga så måste jag säga att det är väldigt svårt att avgöra vem som har rätt här. Perlskog är ärlig och rak med vad han tycker och det är inget fel i sig. Sedan är det synd att damerna reagerar på ett sånt här negativt sätt.

Minns när Niklas Wikegård kritisera David Rundblad i en J-VMmatch för några år sedan så till den milda grad att han gick ut och bad om ursäkt i efterhand. Nu anser inte jag att Robban gått så pass långt att han behöver göra likadant, men man får nog ändå säga att uttalandet är klumpigt i sig.
Citera
2014-08-22, 10:41
Medlem
Japhys avatar
Fick han rätt? Har de klagat? Vad klagade de på?
Citera
2014-08-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fick han rätt? Har de klagat? Vad klagade de på?
Perlskog hävdade att det finns en gnällkultur i damladslaget sedan Domanski Lyfors ansåg att vi förlorade en match efter en korrekt regelrätt frispark som sedan blev mål. Och efter Perlskogs Twitterinlägg så anser damerna själva att han smutsar ner deras sport om jag fattat det rätt.
Citera
2014-08-22, 10:59
Medlem
Jag har svårt att förstå att någon får pengar för att springa efter en boll, men ännu svårare att förstå att någon får betalt för att tycka att dom som springer efter bollen är gnälliga.
Citera
2014-08-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunNyans
Jag har svårt att förstå att någon får pengar för att springa efter en boll, men ännu svårare att förstå att någon får betalt för att tycka att dom som springer efter bollen är gnälliga.
Det mest löjliga är väl ändå att älta en händelse som skedde för 10 år sedan?
Citera
2014-08-22, 11:39
Medlem
Storalfs avatar
Han har ju helt klart en poäng och nog fan blev det gnäll även efter den här matchen, även om hans alternativ på twitter inte täckte att en spelare skulle gnälla på förbundskaptenen.
Perlskog verkar inte direkt vara den mest diplomatiska personen utan han svingar på rätt ordentligt åt alla håll, vilket jag tycker är en väldigt bra egenskap som journalist, han påminner en del om Janne Josefsson fast i sportvärlden. Det vore väl värre för damlandslaget om ingen brydde sig om dem?
Reaktionerna på twitter är precis så skitnödiga som man kan förvänta sig när en offentlig person vågar sig utanför åsiktskorridoren.
Citera
2014-08-22, 11:55
Medlem
Europes avatar
Men för tusan, att gnälla och vara kränkt är de två sportgrenar där Sverige dominerar helt! Upprörande angrepp på vår stolta nationalsport!

Citera
2014-08-22, 11:59
Medlem
Perlskog framstår som en lättsam spelevink när han kommenterar men om man följer honom på Twitter inser man att han är en fruktansvärt negativ människa som stör sig på det mesta.

Med det sagtmtycker jag han är rätt ute i det här fallet. Det är ett ständigt gnäll kring damfotbollsspelarna. Att Asslani under samma dag går ut och säger att hon skulle fått spela "om haft ett annat namn" bekräftar ju fenomenet.
Citera
2014-08-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Han har ju helt klart en poäng och nog fan blev det gnäll även efter den här matchen, även om hans alternativ på twitter inte täckte att en spelare skulle gnälla på förbundskaptenen.
Perlskog verkar inte direkt vara den mest diplomatiska personen utan han svingar på rätt ordentligt åt alla håll, vilket jag tycker är en väldigt bra egenskap som journalist, han påminner en del om Janne Josefsson fast i sportvärlden. Det vore väl värre för damlandslaget om ingen brydde sig om dem?
Reaktionerna på twitter är precis så skitnödiga som man kan förvänta sig när en offentlig person vågar sig utanför åsiktskorridoren.
Han har nog rätt i sak men om baserar sitt Twitterinlägg på en 10 år gammal händelse så är han tämligen löjlig.
Citera
2014-08-22, 12:08
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han har nog rätt i sak men om baserar sitt Twitterinlägg på en 10 år gammal händelse så är han tämligen löjlig.

Jag uppfattade det som att han menade att det var då de deras väldiga gnäll tog sin början, inte att de bara varit gnälliga då. Han menar ju att Domanski Lyfors la ribban med sitt eviga gnäll om just den där situationen och att det skapat en kultur inom damlandslaget. Om han har rätt i det vet jag dock inte.
I ärlighetens namn är knappast damlandslaget ensamma om att gnälla, jag tycker det är mycket gnäll inom idrotten öht, särskilt i idrotter där man kan skylla misslyckanden på domaren.
Citera
2014-08-22, 13:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Perlskog hävdade att det finns en gnällkultur i damladslaget sedan Domanski Lyfors ansåg att vi förlorade en match efter en korrekt regelrätt frispark som sedan blev mål. Och efter Perlskogs Twitterinlägg så anser damerna själva att han smutsar ner deras sport om jag fattat det rätt.
Damerna har givetvis rätt att försvara sig från påhopp av avdankade journalister. Det jag eftersöker är ett svar på frågan om han hade rätt eller fel.

Vad klagade damerna på efter matchen? Hade han rätt, eller fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in