Citat:

Ursprungligen postat av 
DreamLifeHappier

Inser ni att ni också kommer att dö en dag? Vad tänker nu angående det?

Jag vet inte om det är så stor skillnad på döda och levande ting. I vilket fall förnekar jag inte döden, det känns givet att min kropp kommer stanna. Däremot är jag osäker på om jag är rädd för döden och förnekar det, eller om jag inte är rädd alls.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
DreamLifeHappier

Tänker ni på vad ni ska uppleva innan ni dör?

Nä. Nu för tiden ser jag inte "mig" som någon kontrollerande enhet. Jag slutade låtsas att mina tankar om hur verkligheten bör vara, är bättre än hur verkligheten faktiskt är och sen dess har såna funderingar blivit mindre och mindre vanliga.
Det som händer verkar alltid vara det mest passande. Det händer förstås omständiga och jobbiga saker ibland, men om det aldrig gjorde det hade upplevelsespektrumet varit mindre och det verkar som att alla önskningar om verkligheten förminskar den på något liknande sätt. Kort sagt så önskar jag inte att jag aldrig mer spiller ut kaffet, oavsett vad det innebär. Förutom om det nu råkar bli så förstås, det hade varit en intressant upplevelse i sig. Kanske låter konstigt.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
DreamLifeHappier

Vad händer om ni aldrig lyckas uppleva det ni drömt om?

Jag får i princip anstränga mig för att minnas drömmar nu för tiden. Det jag upplever verkar snarare vara en dröm.
Jo, jag kommer ihåg att jag hade tankar om att vara ekonomiskt oberoende, och det låter ju ganska trevligt fortfarande när jag tänker på det. Däremot tvivlar jag på att det skulle överleva en granskning. Pengar är ingenting jag bryr mig om alls, det jag vill är att slippa känna krav på mig, men jag tvivlar på att de krav jag tänker mig är något verkligt så rent spontant borde inte ekonomisk frihet göra någon skillnad.