Citat:
Ursprungligen postat av
Millediablo
Ja detta är en bärbar dator från MSI. Spelen har fungerat klockrent fram till idag. Jag har aldrig fått frågan vilket kort som ska väljas det har skett per automatik.
För att spela spelen med maximala inställningar så lär det vara Nvidiakortet som valts av spelen.
Som jag skrev i editeringen så bytte grafikenheten namn utan att jag gjort något. Min fundering är mer kring varför det hände och om det eventuellt är något man bör lämna in datorn för?
Det sista är inget problem. Intel (R) HD Graphics 4600 är rätt drivrutin om du nu har en sådan grafikkrets.
MS Basic Display Adapter betyder att man inte har installerat några drivrutiner. Om du t.ex avinstallerar alla drivrutiner så dyker den upp igen. Den rätta drivrutinen kan ha laddats ner vid Windows update och bytet kan ha skett senare vid en omstart av datorn.
Ser du drivrutinerna för Nvidiakortet?
Tycker det är konstigt att spelet kan avgöra vilket kort som ska användas. Andra har problem med just det. De måste trycka någon tangentkombination eller högerklicka på spelets ikon på skrivbordet och välja kort.