2014-08-20, 23:57
Medlem
rollNsmokes avatar
Jag har flashat in google edition 4.4.4 ROM med Ktoonsez kernel. Allt funkade bra! I tråden( http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2557353 ) finns det 2 olika roms o 2 olika kernels. Valde första romen o allt gick bra, förutom att google play services crash mkt och jag kunde inte ansluta till google genom spel.. upptäckte också att mobildata inte funkade.. efter MÅNGA om o men och sökningar bestämde jag mig för att flasha den andra romen som fanns med. Samma sak där fast utan crasher och det gick att ansluta till google via appar. MEN.. mobildata funkar inte och jag vet inte varför?!?! Gjorde heller ingen backup innan jag började så vet inte riktigt hur jag ska få tillbaka båda rom o kernel till stock..

Snälla någon kunnig som kan hjälpa?
Citera
2014-08-21, 08:44
Medlem
lorebfs avatar
Du skriver inget om vad det är för telefon?
Citera
2014-08-21, 17:48
Medlem
frillbenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollNsmoke
Jag har flashat in google edition 4.4.4 ROM med Ktoonsez kernel. Allt funkade bra! I tråden( http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2557353 ) finns det 2 olika roms o 2 olika kernels. Valde första romen o allt gick bra, förutom att google play services crash mkt och jag kunde inte ansluta till google genom spel.. upptäckte också att mobildata inte funkade.. efter MÅNGA om o men och sökningar bestämde jag mig för att flasha den andra romen som fanns med. Samma sak där fast utan crasher och det gick att ansluta till google via appar. MEN.. mobildata funkar inte och jag vet inte varför?!?! Gjorde heller ingen backup innan jag började så vet inte riktigt hur jag ska få tillbaka båda rom o kernel till stock..

Snälla någon kunnig som kan hjälpa?

Ladda ner kies och gör en återställning. Sedan får du roota igen och göra en BACKUP innan du flashar en ny rom

Edit: Oj, fick för mig att det var en Samsung utan att du skrev något om det. Leta upp en RUU för din mobil
Citera
2014-08-23, 18:32
Medlem
rollNsmokes avatar
Hade kopierat texten från ett annan forum.. Det handlar om en sgs4.
Citera
2014-08-23, 22:31
Medlem
lorebfs avatar
Tanka ner den senaste romen från sammobile och flasha in den via Odin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in