Citat:
Ursprungligen postat av
dcafe
Cannabis har oförtjänt dåligt rykte vid dagligt bruk. Jag tycker personligen att det är en av få droger man behåller kontrollen över även vid dagligt och långvarigt bruk. Och biverkningarna så som seghet och munchies brukar ge sig med tiden.
Just nu är jag själv ren sen lång tid tillbaka så det är inget försök till rättfärdiggörande inne från dimman detta.
Får man fråga vad du fick uträttat under denna tid? Karriärsmässigt tex. Nikotin är rätt tråkig men nog det enda som fungerar på arbetstid. Eller lågdos benzo. Gillar inte att propagera för benzo men pyrazolam hjälpte mig mycket. Tex när man håller i någon presentation eller helt enkelt bara för att hantera all social ångest och prestationskrav.
Dock kan jag inte använda det dagligen, brukar använda etizolam för sömn och lätt ångestlindring när det krisar. Det går dock inte åt många på en månad. Bästa vardagsdrog kan ju ses på flera sätt, antingen att den ska ständigt var i systemet eller att den kan tas dagligen.
Cannabis till kvällen kan fungera men då krävs ett i övrigt aktivt liv men utan höga krav. Dygnet runt, ja då har man antingen inget jobb eller gör ett dåligt sådant.