• 1
  • 2
2014-08-20, 16:30
Medlem
Så här; självklart finns det ingen drog som är "bäst" - på sikt har jag svårt att se att det finns en drog som för med sig positiva egenskaper hela livet.

Men jag letar efter något väldigt light, som man kan köra på. Vad jag är ute efter är liiiiiite ångestdämpande och lugnande (valium är min favorit) men jag har haft disciplin nog att hålla mig borta från det. Vet att jag hade fastnat i det.

Jag behöver också något för att hålla fokus när jag jobbar, får lätt lite ångest och rastlös när jag jobbar, tappar fokus. Så behöver lite fokus. Adderall, kan de vara något?

Jag vet hur lätt det är att fastna i missbrukar-träsket och bara säga "nej men vadå jag kommer inte börja missbruka" - jag underskattar inte kraften av drogen.

Det får också gärna vara en substans som gör en avslappnad i sociala situationer, som t.ex. valium gjort för mig.

Så om ni fick föreslå något, med gärna så lite biverkningar som möjligt, vad tror ni hade passat bäst?

Och ja, undvik komma med moral-frågor.
Citera
2014-08-20, 16:34
Medlem
Amfetamin broder. Lagom dos amfetamin sen kmr du alltid må bra. Se till å köp så rent som möjligt och äta å sova. Sen är du bäst broder (lagom är alltid bäst) lycka till.
Citera
2014-08-20, 16:50
Medlem
Vattenspridares avatar
Amfetamin som ovan skriver! Runt 20-40mg doser höll på mig! Jobbade perfekt och sov normalt! 1 dos på morgonen enbart!

Men tänk på att äta normalt under ruset!
Senast redigerad av Vattenspridare 2014-08-20 kl. 16:55.
Citera
2014-08-20, 17:04
Medlem
Bror.s avatar
Tappar inte amfetamin sin positiva effekt om man brukar det mer än någon gång ibland? Svårt att se det som en positiv vardagsdrog, snarare en festdrog eller något man kan ta när man behöver koncentrera sig lite mer än vanligt.
Citera
2014-08-20, 17:14
Medlem
telepatis avatar
Tramadol är enligt mig den bästa drogen för vardagsknarkande.
Smärtstillande såklart, men samtidigt ångestdämpande och lite stimulerande.
Citera
2014-08-20, 17:45
Medlem
Jag vet inte vad det är, men folk har pratat jävligt gott om tjack på sistone. Jag är så jävla trött på kokain som fest-drog, tycker det är smutsigt som fan och bestämt mig att om det är fest så ska det vara MDMA annars får det vara.

Tjack lite till vardags låter OK, men hur pass beroendeframkallande skulle ni säga att de är? Klart vi alla har olika karaktärer och disciplin.

Vet hur lätt det är att fastna, och vill inte bli en tjackis. Får göra en liten forskning, klart det inte är bra för kroppen, men hur bad är det?

Fördel är väl att det är billigt.
Citera
2014-08-20, 18:02
Medlem
dcafes avatar
Cannabis har oförtjänt dåligt rykte vid dagligt bruk. Jag tycker personligen att det är en av få droger man behåller kontrollen över även vid dagligt och långvarigt bruk. Och biverkningarna så som seghet och munchies brukar ge sig med tiden.

Just nu är jag själv ren sen lång tid tillbaka så det är inget försök till rättfärdiggörande inne från dimman detta.
Citera
2014-08-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Cannabis har oförtjänt dåligt rykte vid dagligt bruk. Jag tycker personligen att det är en av få droger man behåller kontrollen över även vid dagligt och långvarigt bruk. Och biverkningarna så som seghet och munchies brukar ge sig med tiden.

Just nu är jag själv ren sen lång tid tillbaka så det är inget försök till rättfärdiggörande inne från dimman detta.

Får man fråga vad du fick uträttat under denna tid? Karriärsmässigt tex. Nikotin är rätt tråkig men nog det enda som fungerar på arbetstid. Eller lågdos benzo. Gillar inte att propagera för benzo men pyrazolam hjälpte mig mycket. Tex när man håller i någon presentation eller helt enkelt bara för att hantera all social ångest och prestationskrav.

Dock kan jag inte använda det dagligen, brukar använda etizolam för sömn och lätt ångestlindring när det krisar. Det går dock inte åt många på en månad. Bästa vardagsdrog kan ju ses på flera sätt, antingen att den ska ständigt var i systemet eller att den kan tas dagligen.

Cannabis till kvällen kan fungera men då krävs ett i övrigt aktivt liv men utan höga krav. Dygnet runt, ja då har man antingen inget jobb eller gör ett dåligt sådant.
Citera
2014-08-20, 19:37
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Får man fråga vad du fick uträttat under denna tid? Karriärsmässigt tex.

Jobb har väll gått bra. Nu har jag visserligen inte rökt på på arbetstid av praktiska skäl men det var inga större svårigheter att studera när man rökte heller. Är väll en fråga om doser som med alla andra substanser. Men doserna är lättare att ha kontroll över än med någon annan substans jag lekt med.
Citera
2014-08-20, 22:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Amfetamin som de skriver här i tråden är ju en finfin drog. Men jag tycker spice/cannabinoider om det är dagligt bruk. Har i storst sett fem år rökt cannabinoider dagligen och jag har inga biverkningar.
Citera
2014-08-20, 22:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Amfetamin som de skriver här i tråden är ju en finfin drog. Men jag tycker spice/cannabinoider om det är dagligt bruk. Har i storst sett fem år rökt cannabinoider dagligen och jag har inga biverkningar.

Dessutom är det ju också lagligt
Citera
2014-08-21, 11:39
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

En del hälsorisker uppenbarar sig inte efter 5 år. Ta tobak och cancer t.ex. Nej det är nog bättre att köra på cannabis istället. Rätt som det är kan en cannabiod visa sig vara väldigt giftig på relativt kort tid med. Det är ju inte direkta samma substans som förblivit laglig i 5 år.

Plus att jag är inte säker på att spice (eller rökmixar för att vara märkesneutral) är ett svar som håller sig till ämnet. Att svara "spice" på frågan "Vilken drog?" är som att svara "neråt" på samma fråga. Det är en samling droger inte en enskild sådan.
Senast redigerad av dcafe 2014-08-21 kl. 12:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in