2014-08-21, 02:17
Medlem
Minipaxs avatar
Såg nu även ett klipp på Mail Online där hans föräldrar intervjuas.
Skrev de inte nyligen "please respect our privacy..." För att sörja i lugn och ro...?
Men en intervju går bra.

Nej, det här känns fruktansvärt skevt och konstruerat.
Crisis actors.
Citera
2014-08-21, 02:25
Medlem
Sorcars avatar
Filmen finns förresten på Pirate Bay, för er som inte kan ladda ner från Liveleaks, och om ni vill köra lite bild-för-bild-koll.

Det blodiga huvudet är väl inte konstigt, det kan spruta ganska ordentligt ibland, och tittar man efter, precis innan nedtoningen, ser man att Foley tippar över, och faller troligen helt åt vänster, och det är kanske här det stökiga börjar. Offret faller, killen med kniven tappar greppet osv. Har man sett några huvudkapningar vet man ju hur det brukar se ut.

Skadorna på huvudet som syns senare, tyder kanske också på att det blev en aning rörigt och "rörligt".
Och ärmen ser mera upphasad ut än vikt.

Som ni märker finns det många "kanske" i texten ovan...
Senast redigerad av Sorcar 2014-08-21 kl. 02:37.
Citera
2014-08-21, 02:25
Medlem
herrgurkas avatar
Även om själva halshuggningen gick åt helvete så borde de i alla fall visat typ 30 sekunder av den och sedan klippt tycker jag. Då skulle de ändå inte skämt ut sig. Alla i branschen vet att det inte är det lättaste att fimpa ett huvud om man inte är slaktare till yrket.

Jag röskar på att det är fejk.
Citera
2014-08-21, 02:34
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Hittade ett klipp på Youtube där en person får sitt huvud kapat med en machete eller liknande.
Sök på "christian beheading" om ni vill ha ett klipp att "jämföra" med, andra uppifrån.
Rekommenderar ej att känsliga personer ser detta klipp.
Bra (?!) exempel på vad jag menade med stökigt och rörigt! Och här är det en machete! Hur bökigt och tidsödande borde det inte då vara med kniven som används i Foleys fall! Fy fan!
Senast redigerad av Sorcar 2014-08-21 kl. 02:38.
Citera
2014-08-21, 03:41
Medlem
smygolfs avatar
Hela den första biten kan mycket väl vara en av alla fakeavrättningar Foley med stor säkerhet fick vara med om.
Det skulle iaf förklara avsaknad av blodspilla och snacket om att han är på tok för lugn har nog inte sett andra avrättningar.

Sen är det ju så att en avrättning där själva avrättandet inte syns får fler views. Att allt sen är proffsigt gjort, rena kläder, bra bakgrund och en engelsktalande avrättare sänder ju ganska klara signaler till Usa (med allierade)
Citera
2014-08-21, 03:50
Medlem
Dants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Efter som det snackas så mycket om att den skulle vara 'fake' så kan vi väl ha en tråd om hur den ser fake ut och varför den skulle vara det?

Läste en kommentar från ett annat forum

"1. För bra kvalité på filmen och för bra redigerat.
2. Man får inte se själva halshuggningen(!). Om det vore riktigt skulle de hållit upp huvudet osv. De har gjort filmen så det är lätt att fejka den.
3. Han verkar inte speciellt nervös inför att bli halsskuren.
4. Varför skulle de köpa fucking fina orange:a fängelsekläder till honom?! Handbojor brukar de inte heller ha.
5. Terroristens engelska.
6. Man ser inte vapnet på terroristen. "

Vad tror ni?

1. Tror nog ISIS har råd med en kamera och lite redigerings program.
http://www.theguardian.com/world/2014/jun/16/terrifying-rise-of-isis-iraq-executions
2.
Håller med att detta är väldigt konstigt, kanske hände något "pinsamt" under halshuggningen eller så ville dom göra den lite mer "barnvänlig" för amerikanerna så mer människor vågar se klippet.
3.
Troligtvis för att han varit fånge i två år och utsatt för liknande händelser och tortyr tidigare.
4.
Snygga till det för filmen? som sagt så har inte ISIS ont om pengar.
5.
Verkar vara någon anhängare från Storbritannien, Inte jätte konstigt.
6.
Kniven?, tycker man ser den tydligt.
Senast redigerad av Dant 2014-08-21 kl. 03:53.
Citera
2014-08-21, 04:15
Medlem
Finns ingen anledning för en false flag.. USA har redan folkets stöd för att bombardera sönder ISIS.
Citera
2014-08-21, 04:15
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengor
Den videon kan dom lura vanligt folk med, men dom kan fan inte lura dom som sitter på mondo gore flera timmar i veckan och kollar på avrättningar. IS har gjort några av dom vidrigaste videos du kan hitta på nätet och den här liknar inte deras videos nånstans.

Första gången jag såg den tänkte jag "fan va fejk den kändes" Då hade jag inte läst några kommentarer om den.

Jag säger alltså INTE att videon inte är fake, allt är möjligt, man faktum är att det inte finns några riktiga bevis för att den skulle vara det ännu.
Citera
2014-08-21, 04:28
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Såg nu även ett klipp på Mail Online där hans föräldrar intervjuas.
Skrev de inte nyligen "please respect our privacy..." För att sörja i lugn och ro...?
Men en intervju går bra.

Nej, det här känns fruktansvärt skevt och konstruerat.
Crisis actors.

För i helvete. Även om det skulle vara fejkat, tror du hans föräldrar hade vetat om det. Fan du kanske tror hela släkten är med på det? ÄR DU HELT EFTERBLIVEN. Ni extrema konspiratoriker har absolut ingen realistisk syn på saker och ting.
Diskutera eventuella falskheter av videon om du så önskar men håll det på en rimlig nivå innan du börjar kasta in NWO och gud vet vad.
Citera
2014-08-21, 05:33
Medlem
DrArrogantos avatar
Känns fake?

De visar inte halshuggningen.
Inget blod alls när terroristen börjar "skära" vilt. Inte en droppe trots nio sågrörelser fram och tillbaka.
Inget skrik och inget motstånd.
Lugn uppläsning från båda, ingen upphetsning eller ångest.

Nu har jag inte sett så många autentiska avrättningsvideos, det medges, men detta hade jag inte väntat mig.
Citera
2014-08-21, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrArroganto
Känns fake?

De visar inte halshuggningen.
Inget blod alls när terroristen börjar "skära" vilt. Inte en droppe trots nio sågrörelser fram och tillbaka.
Inget skrik och inget motstånd.
Lugn uppläsning från båda, ingen upphetsning eller ångest.

Nu har jag inte sett så många autentiska avrättningsvideos, det medges, men detta hade jag inte väntat mig.
Har du inte gjort det så råder jag dig till att göra det. Det ser precis ut som i filmen och det "sörplande" ljudet från luftrören som man hör kommer man aldrig i från i såna här filmer. Den är äkta och jag har sett fruktansvärt mycket gore tidigare.
Citera
2014-08-21, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Älskar att det är USA som bekräftar att videon är äkta!
Vem ska annars göra det? En italienare? Klart det är USA eftersom Foley är amerikan och det är USA som hoten riktar sig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in