2014-08-24, 02:00
Medlem
Allt för mycket skit händer just nu, klippet med intervjun var ju helt otroligt... Ingenting förvånar mig längre!
Citera
2014-08-24, 03:12
Medlem
Funkydudes avatar
Förstår inte varför IS skulle fejka det hela. USA hatar dem redan och samtliga IS-medlemmar lär hata USA, mer eller mindre fullskaligt krig råder dem emellan. De har haft snubben fånge i två år och uppenbarligen har de inte fått den betalning de kanske varit ute efter. Därmed bestämmer de sig för att göra sig av med honom, visa världen att de är bad ass och ingjuta än mer blodlust i sina egna män.

Vad skulle de vinna på att bara låtsas avrätta journalisten? Att de är vidriga djur som är kapabla till folkmord vet vi ju, knappast så att de fegar ur p.g.a. moral. USA är redan uppretat. Antingen vill de "poke the bear" lite till och mördar därmed Foley eller också försöker man blidka dem genom att visa upp en välmående gisslan. De kan såklart också hota med att döda denne om USA inte lugnar sig. Att fejk-mörda någon leder inte till någonting. På samma sätt vinner de inget i sina egna led genom att bara låtsas.

Man kan diskutera varför de inte visar hela avrättningen. Min gissning är att de vill att "vanligt folk" ska se så mycket av klippet som möjligt. De hoppades säkert att alla stora nyhetskanaler skulle rulla hela filmen, det förstår de aldrig skulle ske om man såg hur de skar halsen av Foley. Eventuellt vill de framstå som något så när civiliserade och som "the real deal". En utdragen och blodig halskapning framstår inte som professionell.

Några ville tydligen ha det till att USA ligger bakom hela skiten och bara vill ha svepskäl för att gå in med det tunga artilleriet. Det köper jag verkligen inte. IS finns i allra högsta grad och USA har hur många skäl som helst till att slå dem tillbaka hårt. De behöver inte ha ett journalistmord för att rättfärdiga det.
Senast redigerad av Funkydude 2014-08-24 kl. 03:30.
Citera
2014-08-24, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Youtubeanvändaren peekay22 postade detta klipp där en tant intervjuar James syster och broder.

James Foley - His Secret Life and the CIA

James Foley was a key propagandist in sparking the U.S. air invasion of Libya, in 2011. The proof is here. Believe it or not, it was through his kidnapping then ALSO... part of it spent on a posh resort island! Just about a year after his 'release' from that, he's kidnapped AGAIN! This time, he's calling us to attack Assad... apparently.

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=f6a_1408710360#FH7A8kUx1pFIyReb.99

http://www.liveleak.com/view?i=f6a_1408710360#zSsYZJ0Vcpps0jsF.99
Citera
2014-08-24, 10:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeeeemil
James Foley - His Secret Life and the CIA

James Foley was a key propagandist in sparking the U.S. air invasion of Libya, in 2011. The proof is here. Believe it or not, it was through his kidnapping then ALSO... part of it spent on a posh resort island! Just about a year after his 'release' from that, he's kidnapped AGAIN! This time, he's calling us to attack Assad... apparently.

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=f6a_1408710360#FH7A8kUx1pFIyReb.99

http://www.liveleak.com/view?i=f6a_1408710360#zSsYZJ0Vcpps0jsF.99

Inte särskilt "secret" alls eftersom det står på wikipedia, i Expressen etc etc...

http://www.expressen.se/nyheter/inte-forsta-gangen-james-foley-forsvann/
http://en.wikipedia.org/wiki/James_Foley_(photojournalist)
Citera
2014-08-24, 16:28
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Detta är första filmen jag ser där man inte får se allt. Dom brukar aldrig klippa bort detta. Sen känns ju talet väldigt konstigt med, men det kanske får medborgarna i usa att vilja kriga! Jag tror detta är fake! Sök på beheading på liveleak så får ni se en riktig film.
Citera
2014-08-24, 16:29
Medlem
Perfectscores avatar
ISIS är för dåliga för att fejka videon.
Citera
2014-08-24, 19:31
Medlem
Minipaxs avatar
Jag förmodade att de var hemma hos någon av släktingarna under reportaget, i exempelvis deras vardagsrum.
Studerar man det som ska föreställa ett fönster så ser man människor som lever runt, det för tankarna till en studio med en tillfällig vägg och studiopersonal bakom.
När tavlan åker i golvet (studiopersonal som råkar stöta till väggen?) så ser det ut som tjejen har svårt att hålla sig för skratt.
Citera
2014-08-24, 19:46
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Citat:
Jag förmodade att de var hemma hos någon av släktingarna under reportaget, i exempelvis deras vardagsrum.
Studerar man det som ska föreställa ett fönster så ser man människor som lever runt, det för tankarna till en studio med en tillfällig vägg och studiopersonal bakom.
När tavlan åker i golvet (studiopersonal som råkar stöta till väggen?) så ser det ut som tjejen har svårt att hålla sig för skratt.
Är du på riktigt? Jag förstår din morbida hunger efter sensationalism, men allvarligt - lyssna på dig själv.

Du menar alltså att de s.k. konspiratörerna - som inte bara kan fabricera geopolitik utan dessutom hemlighålla det för hela världen - likväl är så pass taffliga att de medvetet låter en skrattande "crisis actor" slinka igenom? Världens mäktigaste nations vara eller icke-vara beror av en fallande tavla? Gå och lägg dig.
Citera
2014-08-24, 20:07
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Är du på riktigt? Jag förstår din morbida hunger efter sensationalism, men allvarligt - lyssna på dig själv.

Du menar alltså att de s.k. konspiratörerna - som inte bara kan fabricera geopolitik utan dessutom hemlighålla det för hela världen - likväl är så pass taffliga att de medvetet låter en skrattande "crisis actor" slinka igenom? Världens mäktigaste nations vara eller icke-vara beror av en fallande tavla? Gå och lägg dig.
Ja, det är lite grovt förenklat det jag menar.
Tack för din medverkan.
Senast redigerad av Minipax 2014-08-24 kl. 20:09.
Citera
2014-08-24, 20:18
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Detta är första filmen jag ser där man inte får se allt. Dom brukar aldrig klippa bort detta. Sen känns ju talet väldigt konstigt med, men det kanske får medborgarna i usa att vilja kriga! Jag tror detta är fake! Sök på beheading på liveleak så får ni se en riktig film.

Självklart är det fejk. Obama har sagt nu att de ser det här som en terrorhandling mot Amerika och att de kan tänka sig att attackera ISIS i Syrien också.
Citera
2014-08-24, 20:21
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Citat:
Ja, det är lite grovt förenklat det jag menar.
Tack för din medverkan.
Tänk om alla vore som du, då hade vi fortfarande trott att det var hin håle som gjorde oss förkylda.

Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Självklart är det fejk. Obama har sagt nu att de ser det här som en terrorhandling mot Amerika och att de kan tänka sig att attackera ISIS i Syrien också.
Vemsomhelst förstår att det finns dunkla intressen i att påbörja markoffensiv mot IS. Men varför i hela helvete skulle de gå den enorma omvägen att FEJKA hela spektaklet - istället för att bara genomföra avrättningen genom att betala någon i IS? Det är så förbannat långsökt så det inte finns.

Nu sitter alltså Foley med lösmustasch nånstans, X antal miljoner dollar rikare, och skrockar åt att hela världen tror att han är död - eller vad antyder du?
Senast redigerad av MonkeysOnParole 2014-08-24 kl. 20:28.
Citera
2014-08-24, 20:48
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Vemsomhelst förstår att det finns dunkla intressen i att påbörja markoffensiv mot IS. Men varför i hela helvete skulle de gå den enorma omvägen att FEJKA hela spektaklet - istället för att bara genomföra avrättningen genom att betala någon i IS? Det är så förbannat långsökt så det inte finns.

Nu sitter alltså Foley med lösmustasch nånstans, X antal miljoner dollar rikare, och skrockar åt att hela världen tror att han är död - eller vad antyder du?

Nu har de full kontroll över skriptet.
Från den onda ninjan med smörkniven som halshögg Foley, till det kommande, rafflande slutet när ett gäng testosteronstinna brittiska specialtrupper tillfångatar förövaren.
Samtidigt räddar de en hel by med försvarslösa kvinnor och barn från att bli smörknivsmördade av ISIS.

Ger du random arab inom ISIS pengar kan mycket gå fel och du har ej längre full kontroll, inte heller har du lika lätt att kontrolla vad de anhöriga ska säga i TV.
Ej att förglömma den obligatoriska insamlingsfonden till offrets anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in