2014-08-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
I egenskap av person som har bott en längre period i mellanöstern, kan jag säga att muslimer inte alls skyr alkohol eller andra droger.

Koranen nämner enbart alkohol. Att lagstiftningen är annorlunda i många länder är en annan sak.

Tror du inte IS finansierar sin organisation med handel av bl.a. droger?
Citera
2014-08-21, 18:38
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Koranen nämner enbart alkohol. Att lagstiftningen är annorlunda i många länder är en annan sak.

Tror du inte IS finansierar sin organisation med handel av bl.a. droger?

The Qur'an 5:90

Drugs impair decision-making ability leading to irresponsible behaviour. The third Caliph (Khalifa) `Uthman Ibn Affan (ra) said: "Intoxicants are the key to all evils. A man was once asked either to tear up a copy of the Quran, or kill a child, or bow in worship to an idol, or drink a cup of alcohol, or sleep with a woman. He thought the lesser wrong action would be to drink the cup of alcohol, so he drank. Then he slept with the woman, killed the child, tore up the copy of the Quran and bowed in worship to an idol."
Citera
2014-08-21, 18:40
Medlem
elinoelins avatar
Jag får ont i magen av att tänka på hur många av de här mental störda individerna vi har tagit in här i Sverige.
Som vanligt protesterar inte muslimerna heller.
Det är ju livsfarligt att hur många som helst av de där kan komma hit med ny identitet.
Oansvarigt Sverige! Kan vi inte kräva mer av politikerna?

Ont:
Förstår inte varför så många vill se videon? Jag har iaf inte nerverna för det..

Det är väldigt lätt att döma hur en person som blivit torterad i 2 år ska bete sig.
Men det här är ingen actionfilm det är en riktig människa, och man kan inte sitta här i Sverige och vara tuff.
Citera
2014-08-21, 19:02
Medlem
Loyolas avatar
I tidningen Metro (http://www.metro.se/nyheter/brittisk-polis-kan-vara-brottsligt-att-dela-mordvideon/EVHnhu!R3fEFwVvy2Is/) finns en artikel om att det kan vara olagligt att ladda ned, sprida och titta på den omtalade videon. Enligt artikelkommentar kan detta gälla för hela EU.

Citat: "Antiterror-styrkan utreder innehållet i videon som lades upp i samband med det påstådda mordet på James Foley. Vi vill påminna allmänheten om att det kan vara brottsligt enligt terrorlagstiftning att titta, ladda ned eller dela extremistiskt material inom Storbritanniens gränser," ...
Citera
2014-08-21, 19:27
Medlem
Vem bryr sig?. "idioten" visste vad som väntade där borta. My ass att han är en journalist också, fick säkert ut lön i förskott om han drog dit o lekte viktig ett par dagar med ett "lysande" reportage om det senaste i bahgdad.
Citera
2014-08-21, 21:14
Medlem
Zicks avatar
På ett sätt förstår jag endå, ser man vänner och familj bli bombade blir väl ändå detta resultatet. Jag hade också skurit halsen av random arab om min hemstad/hemland blev sönderbombat. Speciellt om jag var en outbildad bonde utan någorlunda koll på omvärlden och dess politik, vilket jag tror de flesta av isis soldater är.

Med det sagt självklart stöder jag inte dödandet av helt oskyldiga journalister, hemskt och mina sympatier går till dennes nära och kära.
Citera
2014-08-21, 21:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramultan
Vem bryr sig?. "idioten" visste vad som väntade där borta. My ass att han är en journalist också, fick säkert ut lön i förskott om han drog dit o lekte viktig ett par dagar med ett "lysande" reportage om det senaste i bahgdad.

Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Grattis till det mest ointelligenta inlägget i tråden hittills.

Citat:
Tycker jag inte det är.

Jo det var det faktiskt.

Varför skulle någon betala ut en lön i förskott till någon som inte ens är journalist? Hur leker man viktig i Bagdad (som staden stavas)?

Det var ju för övrigt i Syrien Foyle befann sig när han kidnappades. Bagdad ligger som bekant i Irak.

Ordet 'säkert' i ditt inlägg vittnar också om ett argumenterande på mellanstadienivå.
Citera
2014-08-21, 21:42
Medlem
Tänkte på en sak, va dumma isis är när de hotar med att döda den icke muslimska journalisten. Ja menar, isis har redan sagt att de ska döda alla icke muslimer. Då vet vi ju att de ska döda journalisten. Ingen ide att de säger "sluta bomba annars dödar vi han". Ja men hallå ni skulle ju döda alla icke muslimer ändå vilket betyder att ni dödar ju han även om USA går med på att sluta bomba hahahahaha. Fattar dom inte dubbla budskapet. Det kan ju inte hota mer än de redan gjort med att säga att de ska förgöra alla icke muslimer.

Därför får deras hot av kidnappade ingen verkan ju....
Citera
2014-08-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jo det var det faktiskt.

Varför skulle någon betala ut en lön i förskott till någon som inte ens är journalist? Hur leker man viktig i Bagdad (som staden stavas)?

Det var ju för övrigt i Syrien Foyle befann sig när han kidnappades. Bagdad ligger som bekant i Irak.

Ordet 'säkert' i ditt inlägg vittnar också om ett argumenterande på mellanstadienivå.

Jag argumenterade inte?. Jag sa bara vad jag tyckte om situationen.
Han är journalist eller ja vågar man kalla dem det nu förtiden. Varför måste du kritisera mitt sätt att skriva på?. Måste jag utrycka mig på ett flashback sätt för att du ska bli imponerad av min intelligens eller vad är det frågan om?. Tänk om min intelligenskvot ligger på under medel (vilket jag tycks göra). Mår du då bra av att kritisera andra folk då.
Känner du dig som en av "flashback" gruppen då?, Och hacka ner på någon som inte framställer sig på ett ytligt sätt?.

Allt jag ser är någon som får pengar för att dra ner till lett and när han kommer från landet som startade kriget från början. Så man undrar ju vad han ska rapportera där nere förutom dagsläget vilket vi inte behöver ett fån för att förstå situationens innebörd för resten av världen. Förstår du nu eller ska jag tänka åt dig också?.
Citera
2014-08-21, 22:01
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
På ett sätt förstår jag endå, ser man vänner och familj bli bombade blir väl ändå detta resultatet. Jag hade också skurit halsen av random arab om min hemstad/hemland blev sönderbombat. Speciellt om jag var en outbildad bonde utan någorlunda koll på omvärlden och dess politik, vilket jag tror de flesta av isis soldater är.

Med det sagt självklart stöder jag inte dödandet av helt oskyldiga journalister, hemskt och mina sympatier går till dennes nära och kära.

IS våldsamhet har absolut ingenting att göra med att "vänner och familj blir bombade". De anser sig ha fått ett uppdrag av gud att införa ett islamistiskt rike på jorden. Alla som inte lyder dödas. Terror är en medveten strategi för att uppnå detta. Bödeln i detta klipp var mest troligt från Storbritannien. De har inte bombats sedan 1945.
Citera
2014-08-21, 22:02
Medlem
MADs avatar
Citat:
Allt jag ser är någon som får pengar för att dra ner till lett and när han kommer från landet som startade kriget från början. Så man undrar ju vad han ska rapportera där nere förutom dagsläget vilket vi inte behöver ett fån för att förstå situationens innebörd för resten av världen. Förstår du nu eller ska jag tänka åt dig också?.

Nu skärper du dig.
Du skrev ett fullkomligt idiotiskt inlägg utan någon som helst substans.
James Foley var i Syrien på uppdrag av nyhetsbyrån Global Post. Han var en erfaren krigskorrespondent vars uppgift var att rapportera från oroshärdar. Han var säkerligen fullt medveten om att han dagligen utsatte sig själv för stora risker.
Han hade tidigare rapporterat från Irak, Afghanistan och Libyen.
Det är självfallet fritt att skriva vad du vill, men gnäll inte när du får kritik.
Citera
2014-08-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Nu skärper du dig.
Du skrev ett fullkomligt idiotiskt inlägg utan någon som helst substans.
James Foley var i Syrien på uppdrag av nyhetsbyrån Global Post. Han var en erfaren krigskorrespondent vars uppgift var att rapportera från oroshärdar. Han var säkerligen fullt medveten om att han dagligen utsatte sig själv för stora risker.
Han hade tidigare rapporterat från Irak, Afghanistan och Libyen.
Det är självfallet fritt att skriva vad du vill, men gnäll inte när du får kritik.

Jasså han är erfaren nu också. Hur blir man det?
Genom att åka ner till länder kolla på, komma hem till landet som kovert startade kriget från början och sedan skriva om skiten han såg, få lite klappar på ryggen från kabal styrda chefen. Njae...jag förstår dig och jag vill känna sympati för han men njaeee det går bara inte. Något säger mig att vi hade vart i precis samma situation nu varelse Foley hade dratt ner till syrien eller inte.

Finner det lite roligt att du nämner "oroshärdar" när hans eget land står i brand men nej vem vill reda ut den röran, Dra till ett annat land vetja, mjo det löser nog mycket.
Senast redigerad av Ramultan 2014-08-21 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in