Citat:
Ursprungligen postat av
Fuhrern
Jag har bott utomlands nästan sedan jag blev myndig. Klarat mig själv och så vidare. Inte ens när jag behövde det som mest kunde jag vända mig till mina föräldrar. Jag betalar för mig själv helt och hållet och jag har inga problem med att ta ansvar för mig själv. Men nu är poängen att han bestämt hävdar att han ska spara 1500 av de pengarna, men det är extremt svårt att tro med tanke på hur han beter sig.
Som sagt väldigt svårt för oss att ha korrekta åsikter om då vi varken känner dig (dom "utsatta" är ofta inte så oskyldiga som dom framhäver sig) eller din farsa (som kanske bara menar väl, eller har en helig agenda).
Vad skulle du säga om han helt enkelt ville ha 3.000 i hyra då?
Han bör stå för sitt ord. Annars hade han lika gärna bara kunnat säga att han vill ha 3.000kr? Men där är problemet igen att vi inte vet vad din far är för slags person. Vilket gör dessa frågor så svåra.
Ställ han mot väggen annars på ett fint sätt. Säg att du har ordnat ekonomi samt bra sparande (hoppas jag, för annars har han kanske en poäng?) och undrar därför om det har med hans att göra.
Hur kaxig du nu vågar vara