Citat:
Ursprungligen postat av
BoHansson
Vet inget om vad man kan frvnta sig, men tror du borde fundera p att g igenom det du upplevt med en psyklog. Hon har antagligen gaslightat dig och hllt p, och det stter sina spr.
I mitt case r det egentligen inte s mycket borderline drama som hr i trden, men garanterat att det finns inslag av bps, ptsd finns diagnos p samt trauma i barndom och anknytnings problematik till frldrar.
Just i mitt fall r det vl mest att jag knner igen:
Spegling - sger ofta snt hon tror jag vill hra.
Brist p empati
Rdslan av att bli lmnad, hon hvdar att det i princip var det som var katalysatorn till hennes otrohetsaffr.
Att hon var sker att jag skulle lmna henne s d stngde hon av alla knslor...
Knner ven igen detta med hat i perioder och beundran i perioder.
Svartsjuka har funnits ven om hon dolt det vl, man mrker ibland att hon hakat upp sig p saker eller ord lngt senare men inte visat nnting nr det vl skedde.
Hgt bekrftelse/uppmrksamhets behov, ven ptalat det som en anledning till otroheten, att hon inte lngre fick bekfrftelse frn mig s d drogs hon t annat hll...
Love bombing nr hon gjort ngot fel och att locka tillbaka r hon expert p.
Ljuger vldigt naturligt och obekymrat.
Men vet att hon kan bygga upp en enorm ilska och bli helt iskall och r i sina vrsta stunder, det r vl snt man fruktar med barn inblandat, ven om hon r hgfungerande fr det mesta s kan det sl slint om rtt knappar trycks p.