2014-08-19, 00:30
Medlem
Hej!

Nu är det såhär att jag har kommit in på Industriell ekonomi Mälardalens högskola i Västerås, nu till det tråkiga. Min far har nyligen fått ett nytt jobb i Linköping som resulterar i att hela min familj ska flytta till Linköping nästa år. Finns det någon möjlighet för mig att komma in på LiU inriktning IndEk efter 1 år? Jag vet att på IndEk i Linköping finns det ca 150 - 200 platser för den utbildningen och att det är troligtvis alltid några personer som hoppar av utbildningen p.g.a. att den är för svår eller att utbildningen är för ointressant. Om det finns någon ledig plats på utbildningen skulle jag tekniskt sett få byta? Jag vill inte att det ska bli så långt avstånd mellan mig och min familj. Min familj betyder väldigt mycket för mig och just därför skulle jag vilja följa med Linköping, men det betyder ju inte att skolan accepterar bytet av studieort.

Har någon gjort något liknande? tips? ska jag kontakta LiU och fråga?

Alla svar som leder i rätt riktning uppskattas.

tack
Citera
2014-08-19, 00:37
Bannlyst
Fråga studievägledare
Citera
2014-08-19, 01:23
Medlem
General.Maximus.s avatar
Inte mellan skolor vad jag vet.
Citera
2014-08-19, 06:31
Medlem
Trillskes avatar
Även om du får tillåtelse att söka om byte hamnar du antagligen långt ner i kön. Skadar inte att kolla upp, men jag tror du är chanslös vad gäller just I då den är så populär där.

Däremot kan du söka in till år 1 som vanligt. Får du tillgodoräkna tillräckligt mycket kan du öka studietakten en del och komma ikapp till "rätt" år ganska fort.
Citera
2014-08-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Även om du får tillåtelse att söka om byte hamnar du antagligen långt ner i kön. Skadar inte att kolla upp, men jag tror du är chanslös vad gäller just I då den är så populär där.

Däremot kan du söka in till år 1 som vanligt. Får du tillgodoräkna tillräckligt mycket kan du öka studietakten en del och komma ikapp till "rätt" år ganska fort.

Detta går givetvis, men du kan också kontakta en studievägledare för programmet i Linköping, förklara din situation och höra över möjligheten att gå in i årskurs 2 med en individuell studieplan.
Citera
2014-08-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske

Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Detta går givetvis, men du kan också kontakta en studievägledare för programmet i Linköping, förklara din situation och höra över möjligheten att gå in i årskurs 2 med en individuell studieplan.

tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in