2014-08-18, 12:23
Medlem
ReaperOwnzs avatar
Bytte nyss kylpasta på grafikkortet och när jag skulle koppla in sladdarna från nätaggregatet hade jag glömt bort i vilken ordning dom ska sitta
Dom ska sitta brevid varandra och ser exakt likadana ut, enda skillnaden är att en av dom har bemärkningen PCI-E. Jag chansade och kopplade in på random, allt verkar fungera men skulle vilja veta om nåt kan hända om dom är felkopplade.

Graftikkortet är ett Nvidia 560 GTX btw.
Citera
2014-08-18, 13:06
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReaperOwnz
Bytte nyss kylpasta på grafikkortet och när jag skulle koppla in sladdarna från nätaggregatet hade jag glömt bort i vilken ordning dom ska sitta
Dom ska sitta brevid varandra och ser exakt likadana ut, enda skillnaden är att en av dom har bemärkningen PCI-E. Jag chansade och kopplade in på random, allt verkar fungera men skulle vilja veta om nåt kan hända om dom är felkopplade.

Graftikkortet är ett Nvidia 560 GTX btw.

Du är alltså kapabel att plocka bort kylaren för att applicera ny kylpasta på gpu'n och sen montera tillbaks allt... men vet inte vilken ordning kablarna ska sitta i?

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/i...-4EQkkCNX0RJLi <-- två såna där kablar förmodar jag att du pratar om... det spelar ingen som helst roll vilken "ordning" de sätts in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in