Citat:
Ursprungligen postat av
CREAM!
Tack Zorb, dina inlägg uppskattas enormt! Jo, den är manuell men verkar även vara den mest prisvärda ute på marknaden och som sagt, manuell är nog roligare (förutom slökörning i innerstan). Aldrig provat DSG så det var därför jag var inne på det spåret, men de bilar som är ute med DSG och ser ok ut är minst 20k dyrare med högre miltal. Vet ej om det är värt det. Hur mycket ska man egentligen lägga till trim i värderingen?
Angående prutning, är nog ej en prutarmänniska. Vad för leverage skulle man kunna använda? Att bilen stått ute i 2 veckor och därav en indikation att marknaden anser att den är för högt prissatt eller hur hade du gjort? Är lite smårädd att blir lurad då den har haft 8 ägare och jag är ej tillräckligt kunnig att kunna hitta icke-så-uppenbara fel bara genom att kolla in den/köra den. Att du tittat på den måste ju ändå vara en indikation att den är ok iaf.
Såg denna för turbo:
http://www.blocket.se/stockholm/Golf....htm?ca=11&w=3, dock inget regnr vilket för mig känns lite skumt.
Återigen, tack för dina svar!
Awd gör manuell växlade bilar lätthanterade, hade varit värre med Fwd eller Rwd på en sån här motor. Så du kommer bli nöjd oavsett val.
DSG lådan med 6 växlar är annars bra, värre med den 7 växlade som är känslig.
En chippad bil är egentligen en minus värdering så inget plus, så länge man själv inte har för avsikt att chippa den..
Angående prutning brukar jag inte göra det på plats om jag inte hittar något dyrare fel som inte nämnts, bestämmer mig alltid för vad jag värderar bilen till och ger då ett bud med motivering "Du får 115k om allt du sagt stämmer och då kommer jag och hämtar den nu utan prutning på plats eller mer bekymmer efteråt". Folk säger att de vill att man prutar på plats men mitt sätt besparar båda parter tid och krångel och det har funkat bra för mig.
En fingervisning är att om bilen legat ute mer än 1v så är priset för högt och dom här 2 bilarna har legat ute ett par veckor = stor chans att de går ner en bit då vintern närmar sig(sommarbil).
Här har du annars en DSG med 3000mil men via firma. 120-122k kan du nog få den för.
Annons
- Dubbdäck
- Besiktad 2014-06-30
- Årsskatt på 2700kr
- Nyligen Servad
- 13 ägare
- 12mån garanti(krav okänt)
- Svensk säljare
- Växellådsolja ser jag inget byte av så det måste du kolla så det är gjort.
https://www.youtube.com/watch?v=DVUG...ature=youtu.be
Du beskriver dig som okunnig och därför röstar jag på en bil via firma samt att säljaren är svensk, annars blockets begagnatförsäkring.
Åk och testa en Golf R, Golf R32 och en Golf GTI innan du väljer
Åh, precis en sån vill jag skaffa och den ska vara röd också

Synd aktierna gått sämre iår...