2014-08-17, 13:01
Bannlyst
Jag har bokat ett besök hos vårdcentralen p.g.a. mycket trång förhud. Om 3 dagar gäller det, och jag har hört att det kostar 150:-? Jag har inte 150:- för tillfället och vill avboka, är det bara att ringa och göra det? Eller kostar det att avboka också?

Kan inte låna pengar av någon och ber inte om pengar, jag får pengar den 1a september bara.
Citera
2014-08-17, 13:03
Moderator
evilhoneys avatar
Man kan betala med faktura.

Ring och prata med dem imorgon istället för att bara avboka.
Citera
2014-08-17, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Man kan betala med faktura.

Ring och prata med dem imorgon istället för att bara avboka.
Dom ska alltså bara kolla och sedan "skriva en remiss(?)", så att jag senare kan få besöka en kirurg. Kan jag betala det första besöket då dom ska skriva remissen med faktura?
Citera
2014-08-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjunn
Jag har bokat ett besök hos vårdcentralen p.g.a. mycket trång förhud. Om 3 dagar gäller det, och jag har hört att det kostar 150:-? Jag har inte 150:- för tillfället och vill avboka, är det bara att ringa och göra det? Eller kostar det att avboka också?

Kan inte låna pengar av någon och ber inte om pengar, jag får pengar den 1a september bara.

Ett besök på vårdcentralen kostar olika beroende på vilket län du bor i, det är landstingen och kommunerna själva som bestämmer hur mycket avgiften ska ligga på. Att besöka vårdcentralen i Stockholm kostar t.ex. 200 kr.

Det är din skyldighet att se till så att vårdcentralen eller någon annan vårdgivare du ska besöka vet om att du inte kan komma på din tid, om du missar din tid är du skyldig att betala avgift gällande kostnad för besöket. Om du inte kan komma på din bokade tid måste du avboka senast fyra timmar före din tid, för att på så vis slippa att betala avgiften, annars måste du tyvärr betala avgiften.
Citera
2014-08-17, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Ett besök på vårdcentralen kostar olika beroende på vilket län du bor i, det är landstingen och kommunerna själva som bestämmer hur mycket avgiften ska ligga på. Att besöka vårdcentralen i Stockholm kostar t.ex. 200 kr.

Det är din skyldighet att se till så att vårdcentralen eller någon annan vårdgivare du ska besöka vet om att du inte kan komma på din tid, om du missar din tid är du skyldig att betala avgift gällande kostnad för besöket. Om du inte kan komma på din bokade tid måste du avboka senast fyra timmar före din tid, för att på så vis slippa att betala avgiften, annars måste du tyvärr betala avgiften.
Eftersom dom har stängt idag så ringer jag imorgon, det vill säga 2 dagar före, och då slipper jag betala avgift?

Är det 100% säkert att man kan välja faktura? Som kan betalas efter 1a september?
Citera
2014-08-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjunn
Eftersom dom har stängt idag så ringer jag imorgon, det vill säga 2 dagar före, och då slipper jag betala avgift?

Är det 100% säkert att man kan välja faktura? Som kan betalas efter 1a september?

Det stämmer, om du har tid på t.ex. onsdag kan du ringa på måndag, tisdag och även samma dag om du ringer på morgonen och har tid på eftermiddagen då det är din skyldighet att ringa och avboka senast fyra timmar före din tid.

Ja, det ska vara möjligt att få en faktura på patientavgiften, vad jag vet i Stockholm iallafall. Tänk på att det är viktigt att du återkommer till vårdgivaren och får din stämpel så du kan få ditt högkostnadsskydd/frikort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in