Citat:
Ursprungligen postat av
MadScientist
Folk har tröttnat på medias ständiga smutskastande och lyfter inte på ögonbrynen längre. För att SD ska förlora röster krävs något unikt.
Precis - det krävs något exceptionellt för att en märkbar del av väljarstödet skulle svikta.
Jag har svårt att tänka mig vad det skulle kunna vara, men möjligen att Jimmie Åkesson (eller någon av de andra högst uppsatta inom partiet) fifflat med finanserna och snott åt sig en stor summa pengar ur statskassan, om det nu ens är möjligt. Det hade i alla fall gjort mig rasande om det hade visat sig att exempelvis Åkesson tillskansat sig miljoner av våra skattemedel och lagt i egen ficka - en sådan sak hade definitivt stoppat min röst på Sverigedemokraterna.
Nu tror jag inte att någon sådan skandal kommer uppdagas, utan de kommer nog fortsätta i samma spår med avslöjanden om vad någon kommunpolitiker skrivit på internet eller något de sagt när de trodde kameran var av. Massmedia fattar verkligen inte galoppen; Sverigedemokraterna är inte ett parti likt de andra utan är för många (speciellt sedan gårdagens tal av Reinfeldt) en symbol och en röst på dem ett ställningstagande. Bakom den förtryckta valsedeln med texten "Sverigedemokraterna" på, som många kommer lägga i valurnan om en månad, finns en ilska och en uppgivenhet över förändringen detta landet genomgår. Den ilskan och uppgivenheten låter sig inte stoppas av några fjuttiga avslöjanden av den kaliber vi hitintills sett i media.
Men visst skall det bli spännande att se om media har några äss kvar i rockärmen!