2014-08-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Folk har tröttnat på medias ständiga smutskastande och lyfter inte på ögonbrynen längre. För att SD ska förlora röster krävs något unikt.

Precis - det krävs något exceptionellt för att en märkbar del av väljarstödet skulle svikta.

Jag har svårt att tänka mig vad det skulle kunna vara, men möjligen att Jimmie Åkesson (eller någon av de andra högst uppsatta inom partiet) fifflat med finanserna och snott åt sig en stor summa pengar ur statskassan, om det nu ens är möjligt. Det hade i alla fall gjort mig rasande om det hade visat sig att exempelvis Åkesson tillskansat sig miljoner av våra skattemedel och lagt i egen ficka - en sådan sak hade definitivt stoppat min röst på Sverigedemokraterna.

Nu tror jag inte att någon sådan skandal kommer uppdagas, utan de kommer nog fortsätta i samma spår med avslöjanden om vad någon kommunpolitiker skrivit på internet eller något de sagt när de trodde kameran var av. Massmedia fattar verkligen inte galoppen; Sverigedemokraterna är inte ett parti likt de andra utan är för många (speciellt sedan gårdagens tal av Reinfeldt) en symbol och en röst på dem ett ställningstagande. Bakom den förtryckta valsedeln med texten "Sverigedemokraterna" på, som många kommer lägga i valurnan om en månad, finns en ilska och en uppgivenhet över förändringen detta landet genomgår. Den ilskan och uppgivenheten låter sig inte stoppas av några fjuttiga avslöjanden av den kaliber vi hitintills sett i media.

Men visst skall det bli spännande att se om media har några äss kvar i rockärmen!
Senast redigerad av oddman84 2014-08-17 kl. 16:05.
Citera
2014-08-17, 15:56
Medlem
När "skandalen" kommer en vecka innan valet så kommer det vara KRIGSRUBRIKER FRAM TILL VALDAGEN och naiva dum-Svensson väljer då att rösta på sossarna.
Citera
2014-08-17, 16:11
Medlem
dom kan släppa vad dom vill.... verkligheten förändras inte pga en rubrik. vill vi ta tag i vårat Sverige så måste vi med människor ställa upp nu. vi hjälper andra med hugger oss själva vid knylarna. Finns bara ett parti o rösta på nu...SD
Citera
2014-08-17, 16:17
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Efter Reinfeldts kollaps och medgivande igår, kring invällar-bedrägeriets enorma kostnader och konsekvenser för Sverige och svenskarna, så torde varje s k "avslöjanden" (typ: "betalade inte tv-licensen") falla platt till marken. Dvs om Svenne Kålrot repat sig, och börjat tänka... det är fortfarande en osäkerhetsfaktor.
Citera
2014-08-17, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Det gör dom garanterat, alla SD politiker ute i landet borde spela in varje telefonsamtal från diverse journalister så att dom sedan kan bestrida lögnerna i artikeln.

haha.... Som Erik Almqvist gjorde eller?
Citera
2014-08-17, 17:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Skulle förvåna mig enormt mycket om de inte sitter på något att leverera veckan innan valet. Frågan är väl bara hur snaskigt det blir. Några inte helt orimliga gissningar är väl gamla tveksamma blogginlägg, kommentarer på Facebook eller material som läckts av avhoppare. Tror hur som helst inte att det kommer ha nämnvärd inverkan på valet i sig så länge de nu inte har planterat döda invandrare i Åkessons källare.
Senast redigerad av Vintergrisen 2014-08-17 kl. 17:07.
Citera
2014-08-17, 17:43
Medlem
Antigen9s avatar
Jag tror inte att det kommer påverka deras siffror så mycket. Jag hoppas bara att om de släpper ut så är det ngt riktigt saftigt!
Citera
2014-08-17, 17:51
Medlem
geir44s avatar
Hva faen er "järnrörsmenn"? Att man tar et rör för att försvare sig själv mot en attack?

Åh, vad rädd jag är för järnrörsmenn!
Citera
2014-08-17, 17:53
Medlem
Doktor-Krollspells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om någon skandal drabbar SD kommer de bara öka. Däremot så finns det någonting som kallas mars 2013 och som handlar om andra partier.

"Mars 2013" var ett varsel om ett digert material med ljudinspelningar och videoklipp som avslöjar vad några politiker - välkända som mindre kända - egentligen tycker om migrationspolitiken när dom inte står i talarstolen eller sitter i TV-studion. Det planerades att släppas under mars månad, varför det inte blev så vet jag ej, förmodligen av strategiska skäl. Materialet är sensationellt och kommer att blåsa pk-glorian av flinten på åtskilliga politiker och partier.

(FB) När kommer avslöjandet? (av politikers egentliga åsikter om migrationspolitiken)

Nu blev jag nyfiken. Lite mer info om jag får be :-)
Citera
2014-08-17, 18:33
Medlem
rootbits avatar
Den enda skandalen i sammanhanget är hur de etablerade partierna tillsammans har förstört det här landet. Det är ju sorgligt att statsministern t.o.m. ber svenska folket att ge upp sin egen välfärd för att migrationsvansinnet ska få fortsätta.

Vem i helvete tror karln att han lurar? ALLA människor på den här jorden; gamla, unga,invandrare och svenskar tänker på sin egen situation i första hand när verkligheten infinner sig.

Men visst, om Reinfeldt själv ger upp sin pension, sin inkomst, sin och sina barns trygghet så ska jag inte vara ett dugg sämre. En trovärdig ledare föregår med gott exempel. Tills dess kan han ta sin bergspredikan och köra upp den i arslet!
Citera
2014-08-17, 18:44
Medlem
Möjligen en lögn då eller smygfotat Åkessom när ta tatt ett nakenbad
Citera
2014-08-17, 19:24
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Möjligen en lögn då eller smygfotat Åkessom när ta tatt ett nakenbad

Extra Extra Pedofilskandal!

Här blottar sig rasistpartiledaren inför sin egen son!

Vi har bilderna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in