Citat:
Ursprungligen postat av
Le-bienheureux
Har funderat på allt det du har skrivit och vet att jag bör göra det jag finner roligt här i livet osv. Dock som i mitt tidigare inlägg så har skälet varit pga ekonomiska problem och längre tillbaks pga ovetskap om vad jag ville göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Le-bienheureux
Är i samma situation som du just nu. Har dock beslutat mig just för att lämna landet lagom, för att förhoppningsvis skaffa mig ett bättre liv någon annanstans. Skulle tipsa dig om att göra något liknande, 7-4 livet slukar ens själv och intresse för allt runtomkring jobb, familj, pengar etc. Om man är något tänkande och kreativ så tror jag inte att ett vanligt jobb och svenssonliv är något vidare hälsosamt.
Och jag tror att om man söker ett "roligt" jobb och ett lyckligt liv utanför ramarna så får man ett otryggt liv som OFTAST innebär att man lever på brödsmulor medan man väntar på inspiration.
Det är oansvarigt trams, antagligen saknar du en ordentlig fadersfigur.
Nu har jag inte själv ett "vanligt" jobb men OM jag hade kunnat haft ett vanligt jobb så hade jag tagit det istället för att leka omogen tonåring hela livet. Att t.ex. vara bartender är säkert kul när man är 22 men när man är 32 och får leva på dricks och supa dygnet runt känner man nog inte likadant.
Fast du vet väl bäst, lycka till, och du lär väl dyka upp om 10 år i samma situation.