Citat:

Ursprungligen postat av 
Le-bienheureux

Både ja och nej, det stämmer att jag inte vill utesluta mig från allt som ingår i samhället, tex att inte ha kontakt med någon människa igen skulle kännas rätt så ensamt och tråkigt. Men dom flesta sakerna vi värderar och strävar efter intresserar inte mig, så som pengar för att kunna köpa materiella ting utan som inte har någon vettig funktion (enligt mig). Skulle mycket hellre leva som vissa stammar kring Amazonas, där man lever extremt enkelt och kräver inte mer än vad man behöver.

Det är ju dock ett litet annat klimat, Sverige är tyvärr (hehe) inget Amazonas. Även om det hade varit trevligt att kunna springa omkring i bara underkläder året om. Du lyser ju upp dock en ganska värdefull poäng, att det inte krävs några speciella värderingar för att umgås med dina vänner i samhället, var nog lite den poängen jag också ville få fram.
	Citat:

Sen skulle jag önska att man skulle kunna ändra hela samhället och det lagar, till något mer enkelt, där inte någon annan ska behöva "tänka åt dig" och skapa lagar som ser till att du inte cyklar utan hjälm och skadar sig, utan att man får ta mer ansvar för sig och sin omgivning. Men en sådan tanke, skjuter jag bort direkt för att jag anser att den är orimlig. Även om man skulle förklara hur dagens samhälle påverkar oss och omgivningen idag och alla de fördelar man skulle få genom att bara leva enklare, istället för det överflödiga liv som majoriteten strävar efter idag. Att människor blundar för sanningen tills det är försent är inte precis något nytt.

Visst finns det många som försöker tänka åt dig, men då är det bara att tänka tillbaks, att människor blundar kan jag hålla med om, lite som strutsar med huvudet i sanden. Du får väl rycka tag i halsen på människorna och dra upp huvudet ur sanden åt dom. Människans natur är att hon lär sig av sina misstag, vilket givetvis också kan skapa förutsättningar av oönskad art.