2014-12-23, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Elitserien och Sveriges högsta liga är två olika saker. I ES är Färjestad det mest framgångsrika laget. Det mest framgångsrika laget, oavsett vad högsta serien haft för namn, är Djurgården.

Undrar om det är vanligt att man håller på både Färjestad och Karlskoga?

Nej, det är inte särskilt vanligt. Vet ingen i min bekantskapskrets som gör det i alla fall. Personligen ogillar jag Karlskoga rätt mycket. Det beror främst på att man i ungdomens år hade många duster mot dem. Deras ungdomar spelade lika fult som a-laget. Verkar vara ett fenomen som genomsyrar hela klubben.

Isen i Nobelhallen suger förresten.
Citera
2014-12-23, 16:20
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Undrar om det är vanligt att man håller på både Färjestad och Karlskoga?

Dessvärre väldigt vanligt, särskilt bland de som växte upp på 90-talet när BIK hade en tung period. Även bland text-tv fansen..
Bland "hardcore-fansen" är det däremot såklart väldigt ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Jag trodde att FBK och BIK var bittra konkurenter.
Men det kanske är ok att byta som det passar

Med tanke på hur längesen det är BIK och FBKs representationslag möttes i en tävlingsmatch så finns det inte så mycket bitter konkurrens egentligen. Det "agget" som finns bygger på en del spelarövergångar i början av 2000-talet.
För Boforsare är det självklart örebro som är den stora rivalen.
Citera
2014-12-23, 16:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Ja jag vet och förstår det.

Det var inte så att jag inte trodde att du visste det, men det tåls alltid att påpekas

Citat:
Fast rent tekniskt ÄR Elitserien och SHL samma sak.

Ja, det är samma sak med olika namn.

Citat:
Men det totala antalet är en annan sak då det sammanfattar även tiden innan ES.

Jepp och jag kommer fortsätta hävda att seriesystemet före ES gav ett intressantare seriespel.

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Nej, det är inte särskilt vanligt.

Ja, det är vad jag trodde.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Dessvärre väldigt vanligt, särskilt bland de som växte upp på 90-talet när BIK hade en tung period.

Ok, fast ur klassiskt perspektiv är det ovanligt i alla fall.
Citera
2014-12-26, 14:52
Medlem
Är det btw nån som vet varför det Björklöven-relaterade hockeyforumet
TCIM legat nere sedan ett antal dagar?
Citera
2014-12-27, 15:40
Medlem
perry2s avatar
Snart är det omstart...
Schöne traum...
Citera
2014-12-27, 16:57
Medlem
J.R.s avatar
Conny Strömberg till gnaget. Dom satsar på kvalitet i alla fall.
Citera
2014-12-27, 18:17
Medlem
Skönt med vinst direkt efter uppehållet speciellt efter att avgöra med 9 sekunder kvar av matchen!
Citera
2014-12-27, 18:59
Medlem
MangoChutneys avatar
Så jäkla underbart att för en gångs skull vara det lag som gör matchavgörande mål med 9 sek kvar. Malmö trots allt det bättre laget sett över hela matchen.
Citera
2014-12-27, 19:00
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Råttorna får väl hoppas på att han fortsätter äta sin antabus nu när han närmar sig Stureplans lockelser....
Citera
2014-12-27, 21:01
Medlem
€rics avatar
Suck. Först öppnar matchen med standard bofors. Slår, filmar och är fula men andra laget åker på utvisningar. Tyvärr så var det inte de som avgjorde matchen då vi missade 10 målchanser ungefär och samtidigt gav bort enkla mål. Kul med folk från bofors, men vad äckliga spelare ni har i laget.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ok, vad för spelare behöver vi och kan du rekommendera en spelare som är tillgänglig som skulle vara bättre än conny?
Citera
2014-12-27, 21:48
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Suck. Först öppnar matchen med standard bofors. Slår, filmar och är fula men andra laget åker på utvisningar. Tyvärr så var det inte de som avgjorde matchen då vi missade 10 målchanser ungefär och samtidigt gav bort enkla mål. Kul med folk från bofors, men vad äckliga spelare ni har i laget.

Ok, vad för spelare behöver vi och kan du rekommendera en spelare som är tillgänglig som skulle vara bättre än conny?
Jag var inte ironisk om du nu trodde det. Han är ren och skär kvalitet.
Citera
2014-12-28, 00:32
Medlem
Jag förstår att tålamodet är beprövad hos er AIK:are men Conny är klass rätt i genom.
Det finns inget lag som han skulle försämrar i HA men en spelare bygger inget lag...
Ni saknar också Kylington.
Han var riktig bra.

Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in