2014-10-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Andra hemmavinsten, härligt. Fortfarande skakigt och misstag som kostar oss något enormt, men med Engstrand i mål ser de mycket säkrare ut defensivt. Kul och se alla unga killar hos oss som spelar riktigt bra dessutom.

Ännu bättre att Nyllet inte spelade, hoppas på en lång skada eller att vi kickar han.

@Azdz kan du inte bara försvinna från denna tråd eftersom du uppenbarligen bara läser vad tidningar skriver och sedan posthorar som satan utan något egentligen innehåll i 90% av inläggen.

Nylander är helt slut som spelare ingen fart utan mest åker och glider. Förr hade han tempot på glidet men nu verkar det som han drar skridskorna i grus innan han går ut på banan.
Men föga imponerande att han fått ut två otroligt duktiga söner. Både William men också Alexander som enligt vad jag hört är en ännu större talang än William. Men det får tiden avisa.
Citera
2014-10-08, 08:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
Nylander är helt slut som spelare ingen fart utan mest åker och glider. Förr hade han tempot på glidet men nu verkar det som han drar skridskorna i grus innan han går ut på banan.
Men föga imponerande att han fått ut två otroligt duktiga söner. Både William men också Alexander som enligt vad jag hört är en ännu större talang än William. Men det får tiden avisa.

---

Normal sett skulle ju AIK vara nöjda med att slå serieledarna, men det finns ingen stabilitet i laget. Jag har oerhört svårt att se AIK i toppen vid slutet av säsongen. Men vem vet, det kanske är en serie med flera vågor. Den första vågen har klingat av, men fyra återstår. Det kan nog hända en del i serien.
Citera
2014-10-08, 10:02
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

---

Normal sett skulle ju AIK vara nöjda med att slå serieledarna, men det finns ingen stabilitet i laget. Jag har oerhört svårt att se AIK i toppen vid slutet av säsongen. Men vem vet, det kanske är en serie med flera vågor. Den första vågen har klingat av, men fyra återstår. Det kan nog hända en del i serien.

Visst har vi varit ojämna. Men samtidigt ska man komma ihåg att vi inte haft någon huvudtränare fram till omgång 9 och vi har en trupp med enormt många unga killar. Inte hade man förväntat sig att de skulle gå såhär dåligt i början av säsongen, men man måste räkna med någon sorts inspelningstid för vårt lag.

Då är de ju värre med ett lag som västerås tex som har riktigt många spelare med erfarenhet av allsvenskan och vet vad som krävs.

Men förhoppningsvis är detta vår svacka denna säsong. Alla lag har en svacka, frågan är bara hur lång och när den sker.
Senast redigerad av €ric 2014-10-08 kl. 10:07.
Citera
2014-10-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
William Nylander kan bli hur bra som helst om han matchas fltigt, har rätt spelare omkring sig och inte flyttar runt till flera olika klubbar under säsongen. Sedan tycker jag att han borde vara given i JVM-truppen om han gör bra ifrån sig i Modo och stannar hela säsongen. Folk underskattar honom enormt.
Citera
2014-10-08, 17:41
Medlem
Men snälla AIK var har ni er publik?! Pinsamt med tomma läktare mot Hästen. Aik borde som Stockholmslag ha tillräckligt många fans för att arenan ska vara fylld till hälften i alla fall.
Citera
2014-10-08, 18:01
Moderator
vfs avatar
OT raderat,Azdz och €ric kan tjafsa i pm, INTE i tråden/Mod
Citera
2014-10-08, 20:27
Medlem
Leksingens avatar
Nu kommer raset för mora som jag sa förra omgången, livet är underbart!!!
Citera
2014-10-08, 20:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Nu kommer raset för mora som jag sa förra omgången, livet är underbart!!!

Jag förstår att du tycker det med Leksand ohjälpligt sist i SHL.

---

Jag nämnde ju också att jag inte varit imponerad av Mora trots flera raka segrar. Formen sviktar nu samtidigt som Almtuna verkar vara inne i ett stim. Det kommer att svänga en hel del i HA.

Citera
2014-10-08, 21:40
Medlem
J.R.s avatar
Efter att ha sett ännu en match i allsvenskan kan jag inte tro att ens Leksand ska kunna misslyckas med att bli ett av 14 lag i SHL nästa säsong. Malmö-Västerås var ingen höjdare direkt.
Citera
2014-10-08, 21:42
Medlem
Detta är verkligen serie där alla kan slå alla. Jag är överraskad av Karlskogas vinst...
Citera
2014-10-08, 21:49
Medlem
Den som påstår att Allsvenskan skiljer sig avsevärt från SHL vet inte vad dom pratar om. Innan säsongen var jag säker på att Malmö och Västerås skulle ligga i topp i en klass för sig och att Vita Hästen skulla sluta dyngsist. Nu när snart en fjärdedel av serien har spelats så kan jag konstatera att det är helt jävla ovisst och att likheterna från SHL är i det närmast identiska. I dagens läge så är jag övertygad om att dom 2 lag som går upp från Allsvenskan faktiskt kan mäta sig med dom flesta SHL-klubbarna. Men jag kan inte påstå att jag tror att vi ska kunna åka ur SHL så som serien är just nu.
Citera
2014-10-08, 21:50
Medlem
IceEyess avatar
Välbehövliga poäng mot Björklöven, och sannerligen en välbehövlig vinst på hemmais för ovanlighetens skull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in