2007-12-15, 14:19
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelo
Fast hur undviker du att få snus(k) på händerna då?

Sen har vi ju det där med att lössnus rinner efter ett tag. Måhända att jag och de personer jag råkat på kramar för löst - iofs har jag inte provat så många gånger, men övriga är vana lössnusare-, men (vi) alla har haft brunt på tänderna och det har inte varit LITE synligt heller. Det ser skapligt ofräscht ut.

Men det är ju tur att det finns en sort för oss alla.

Om du inte vill ha snus som rinner, varför snusa?
Citera
2007-12-15, 21:19
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Om du inte vill ha snus som rinner, varför snusa?
Alltså, den får inte rinna FÖR mycket. Den ska precis bara smaka sådär gott, men inte ta över helt och rinna ner i halsen.. om du fattar vad jag menar. Min överkänsliga mage pallar inte för för rinnigt snus. Egentligen borde jag inte snusa alls, men eftersom jag lever väldigt rent i övrigt, så får jag väl ha nåt litet nöje.

Och vad jag menade med rinna i förra inlägget, så är det när hela skiten börjar dra ner över tänderna. Inte bara vätska för det blir det ju av all snus om man har någorlunda normal salivproduktion.
Citera
2007-12-15, 21:41
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Alltså, den får inte rinna FÖR mycket. Den ska precis bara smaka sådär gott, men inte ta över helt och rinna ner i halsen.. om du fattar vad jag menar. Min överkänsliga mage pallar inte för för rinnigt snus. Egentligen borde jag inte snusa alls, men eftersom jag lever väldigt rent i övrigt, så får jag väl ha nåt litet nöje.

Och vad jag menade med rinna i förra inlägget, så är det när hela skiten börjar dra ner över tänderna. Inte bara vätska för det blir det ju av all snus om man har någorlunda normal salivproduktion.

Om det rinner ner över tänderna är det ju bara att prega upp det igen med tungan, problem solved
Citera
2007-12-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Om det rinner ner över tänderna är det ju bara att prega upp det igen med tungan, problem solved

Word up!

Att köra white och sådanadär grejer är ju litegrann som att blanda vodka med hallonsoda så att man inte ska känna alkoholsmaken.
Man blir fortfarande full, men bland dom som är mer hardcore så ser du töntig ut.

Om man ska förklara hur den liknelsen funkar på snus så blir det; kör du white för att det inte skall rinna så mycket (och då inte heller smaka) så får du ju fortfarande nickokicken. Dock ser det ju rätt töntigt ut.

Men men... Sålänge alla är nöjda så är det väl lugnt för min del, ogillar bara "lös är så jävla äckligt och white är det bästa som finns-fenomenet" eftersom att lös bara är äckligt när white-killarna snusar det.
Allt som oftast har de ingen koll, och har inte brytt sig om att skaffa någon koll.
Jag har ju varit i den sitsen själv, men även i den sitsen så måste man ju ha tillräckligt med koll för att inse att det är man själv som är n00b och att alla andra gör det snyggt.

Nä, fyfan för fjortisar asså. Jag är av den åsikten att ska man göra något så ska man göra det ordentligt, annars kan man skita i det. Det gäller det mesta.

Recension av Knox portion:

Namn: KNox

Finns som: Lös, portion och mini.

Pris: Stock för runt 150 och en dosa för typ 20 spänn, svindyrt. Kostade 15 när jag började för typ ett år sedan :S

Luktar: Inte så mycket, ganska mild doft av typ äppeljuice.

Smakar: Litegrann som äppeljuice.

Betyg 4/5. Denna sorten är den enda sorten som jag har köpt en stock av, tack vare att turrekiorren hade en drive så de sålde för 115 spänn stocken i somras. Jag tröttnade inte förrän efter typ 7 dosor i rad, vilket är rätt bra.
Det finns ingen anledning till att shopa ett gäng, dosan är snygg. Smaken är nice, priset är bra om man jämför med de andra sorterna.
Dock är nickotinet i alla portioner waaay för dåligt och prillorna är för små och slirar ruunt, är "urtvättade" efter cirka 20 min. Jag kan tänka mig att lös är jäkligt shysst, men Knox lös har jag inte provat.

M.v.h Sensej
Citera
2007-12-15, 22:16
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Om man ska förklara hur den liknelsen funkar på snus så blir det; kör du white för att det inte skall rinna så mycket (och då inte heller smaka) så får du ju fortfarande nickokicken. Dock ser det ju rätt töntigt ut.
Jag umgås inte med några hardcore-snusare och OM jag hade gjort det och de tyckte att jag var töntig, så.. hade jag gett blanka fan i vilket. Jag snusar inte för att vara häftig eller för att jag vill impa på folk med att jag har en fet prilla inne. Jag vill ha min nicokick och på jobbet gnäller dessutom chefen på allt som har med tobak att göra - alltså snusar jag så diskret jag kan. Knappast konstigt. Rökarna har redan rökförbud och chefen snackade nåt om att snus borde förbjudas också. Är det lämpligt att skjuta sig själv i foten genom att stoltsera med sin feta överläpp då?

Citat:
Men men... Sålänge alla är nöjda så är det väl lugnt för min del, ogillar bara "lös är så jävla äckligt och white är det bästa som finns-fenomenet" eftersom att lös bara är äckligt när white-killarna snusar det.
Allt som oftast har de ingen koll, och har inte brytt sig om att skaffa någon koll.
Jag har ju varit i den sitsen själv, men även i den sitsen så måste man ju ha tillräckligt med koll för att inse att det är man själv som är n00b och att alla andra gör det snyggt.
Jag vet faktiskt inte vad white-killarna anser, för jag känner inga sådana för tillfället och jag brukar inte diskutera snus med folk mer än när någon kollega kommer på mig med att smyga in en prilla under jobbtid ungefär.

Citat:
Nä, fyfan för fjortisar asså. Jag är av den åsikten att ska man göra något så ska man göra det ordentligt, annars kan man skita i det. Det gäller det mesta.
Det är rätt fjortis att tro att man är häftig genom att supa och snusa så rejält som möjligt också. "Asså". Inse att du inte blir mer karl på sådana "meriter".
Citera
2007-12-16, 00:04
Medlem
Visst chelo, du har en del poänger iochmed att skjuta sig själv i foten o.s.v. Det kan jag erkänna.
Dock är jag nykterist, så den gubben går inte. Alla jag känner utom typ 3 tycker det är dräggigt som fan med snus, så den går inte riktigt heller.

Dock måste man ju få ta sin hobby på allvar utan att bli stämplad.
Då kanske man kan börja diskutera huruvida snus är en hobby, men för mig är det lika mycket hobby som frimärkssamlande typ. Liksom prova olika sorter, sitta och diskutera smakämnen och den optimala storleken.
Hur man bakar den bästa prillan o.s.v.

Så, nu vet du hur jag tänker och jag vet hur du tänker. Saker som vi båda antagligen hade klarat oss mycket bra utan, men som nog ändå berikar på något sätt.

M.v.h Sensej.
Citera
2007-12-16, 01:05
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
men för mig är det lika mycket hobby som frimärkssamlande typ. Liksom prova olika sorter, sitta och diskutera smakämnen och den optimala storleken.

Det gjorde jag när jag var 14-15 och nybliven snusare, mer fjortis blir det inte.
Citera
2007-12-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Det gjorde jag när jag var 14-15 och nybliven snusare, mer fjortis blir det inte.

Vissa är tidiga i utvecklingen, andra senare
Citera
2007-12-16, 12:36
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Visst chelo, du har en del poänger iochmed att skjuta sig själv i foten o.s.v. Det kan jag erkänna.
Dock är jag nykterist, så den gubben går inte. Alla jag känner utom typ 3 tycker det är dräggigt som fan med snus, så den går inte riktigt heller.

Dock måste man ju få ta sin hobby på allvar utan att bli stämplad.
Då kanske man kan börja diskutera huruvida snus är en hobby, men för mig är det lika mycket hobby som frimärkssamlande typ. Liksom prova olika sorter, sitta och diskutera smakämnen och den optimala storleken.

Så, nu vet du hur jag tänker och jag vet hur du tänker. Saker som vi båda antagligen hade klarat oss mycket bra utan, men som nog ändå berikar på något sätt.

M.v.h Sensej.
Om du låter bli att stämpla mig som fjortis utan anledning, så lovar jag att låta bli att göra detsamma mot dig. Det är bara något irriterande att bli sedd som nån typ av wannabe bara för att man gör ett uttalande mot lössnus. Det är ju ett faktum att lössnuset sprider sig lättare i munnen just därför att det inte ligger samlat i en påse. För mig känns det ofräscht och därmed föredrar jag portionssnus. Det var inget påhopp mot någon.
Citera
2007-12-16, 19:00
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Om du låter bli att stämpla mig som fjortis utan anledning, så lovar jag att låta bli att göra detsamma mot dig. Det är bara något irriterande att bli sedd som nån typ av wannabe bara för att man gör ett uttalande mot lössnus. Det är ju ett faktum att lössnuset sprider sig lättare i munnen just därför att det inte ligger samlat i en påse. För mig känns det ofräscht och därmed föredrar jag portionssnus. Det var inget påhopp mot någon.

Jag håller med, bara för att man inte gillar lössnus betyder ju inte det att man hatar alla som snusar lös.
Citera
2007-12-16, 22:24
Medlem
Ralledenfetes avatar
Lite OT?
Citera
2007-12-20, 15:51
Medlem
cloudconnecteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickelajnen
Produkt:Monte Cristo
Finns som:Portion
Smakar: Som ren god tobak, påminner lite om ettan. Gjord på Norskt Källvatten och kubansk tobak. Hög kvalité
Betyg:5/5
Pris: Minns ej, tror den gick på över 40 kr.
Övrigt: Det rikaste snuset, dock inte det godaste. Väldigt snygg dosa.

39;- kostar det här i malmö..
Övrigt vill jag lägga till att den inte har vad jag kallar "dumplucka" och det kan bli jobbigt på tex föreläsningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in