2007-12-05, 20:06
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööööhhhh
Ettan smakar ju typ trä eller nån sorts nöt. Vet inte så mycket om hur ren tobak smakar men tror inte att det smakar trä iaf
Provade att snusa rulltobak en gång och likheten i smak var ganska stor.
Citera
2007-12-06, 11:34
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Moget skrivit.
Hur menar du?
Citera
2007-12-08, 15:50
Medlem
bridge_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haang
jag får för mig att det smakar lite dill, nån annan som håller med ?

stoppade precis in en kronan portion och kan inte annat än hålla med dig.. det påminner faktiskt lite om dill!
Citera
2007-12-10, 17:59
Medlem
ööööööööhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Provade att snusa rulltobak en gång och likheten i smak var ganska stor.
Okej då får man tro på det istället för att tro på det som står på grovdosan
Citera
2007-12-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralledenfete
Någon kanske redan har gjort det och isåfall har jag missat det, Men skulle någon vilja recensera Montechristo? hört att den ska vara jävligt fin.

Produkt:Monte Cristo
Finns som:Portion
Smakar: Som ren god tobak, påminner lite om ettan. Gjord på Norskt Källvatten och kubansk tobak. Hög kvalité
Betyg:5/5
Pris: Minns ej, tror den gick på över 40 kr.
Övrigt: Det rikaste snuset, dock inte det godaste. Väldigt snygg dosa.
Citera
2007-12-15, 00:18
Medlem
Chelos avatar
Vad säger ni om Tre Ankare? Köpte det häromdagen. Fick onda aningar redan när jag öppnade dosan och kände lukten. Det första jag tänkte var "gubbsnus" och det är ingen komplimang. Smaken var ungefär densamma som lukten, så det var absolut ingen höjdare.

I vanliga fall snusar jag General white eller General mini white (när jag jobbar och det inte är lämpligt om det syns för mycket. Ska fan aldrig svika den goa' gamla Generalen någonsin igen!
Citera
2007-12-15, 01:13
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelo
Vad säger ni om Tre Ankare? Köpte det häromdagen. Fick onda aningar redan när jag öppnade dosan och kände lukten. Det första jag tänkte var "gubbsnus" och det är ingen komplimang. Smaken var ungefär densamma som lukten, så det var absolut ingen höjdare.

I vanliga fall snusar jag General white eller General mini white (när jag jobbar och det inte är lämpligt om det syns för mycket. Ska fan aldrig svika den goa' gamla Generalen någonsin igen!

Tre Ankare är riktigt äckligt, mkt för att det bara finns i vit portion. Det är extremt äckligt med vit portion tkr jag, luktar kemikalier och dessutom gillar jag inte känslan av att ha en påse under läppen, tkr de e jobbigt med vanlig portion. Synd att de tog bort Original Portion på Tre Ankare, det hade kanske smakat godare.
Citera
2007-12-15, 08:35
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Tre Ankare är riktigt äckligt, mkt för att det bara finns i vit portion. Det är extremt äckligt med vit portion tkr jag, luktar kemikalier och dessutom gillar jag inte känslan av att ha en påse under läppen, tkr de e jobbigt med vanlig portion. Synd att de tog bort Original Portion på Tre Ankare, det hade kanske smakat godare.
Påse är ett måste! Lössnus är ok om man inte har något annat val, men jag tycker mest att det känns ofräscht att behöva ta så mycket i det. Typ jävligt onödigt när man med en portion behöver 3 sek - och då inkluderar jag öppnandet av dosan. Plus att lössnus rinner och ser "bonnigt" ut.
Citera
2007-12-15, 12:34
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Påse är ett måste! Lössnus är ok om man inte har något annat val, men jag tycker mest att det känns ofräscht att behöva ta så mycket i det. Typ jävligt onödigt när man med en portion behöver 3 sek - och då inkluderar jag öppnandet av dosan. Plus att lössnus rinner och ser "bonnigt" ut.

Det tar inte merän 5 sek från det att man öppnat dosan tills dess man har den under läppen med lös, om man har tränat lite ^^.
Citera
2007-12-15, 13:01
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Det tar inte merän 5 sek från det att man öppnat dosan tills dess man har den under läppen med lös, om man har tränat lite ^^.
Fast hur undviker du att få snus(k) på händerna då?

Sen har vi ju det där med att lössnus rinner efter ett tag. Måhända att jag och de personer jag råkat på kramar för löst - iofs har jag inte provat så många gånger, men övriga är vana lössnusare-, men (vi) alla har haft brunt på tänderna och det har inte varit LITE synligt heller. Det ser skapligt ofräscht ut.

Men det är ju tur att det finns en sort för oss alla.
Citera
2007-12-15, 13:07
Medlem
Citat:
Fast hur undviker du att få snus(k) på händerna då?

Sen har vi ju det där med att lössnus rinner efter ett tag. Måhända att jag och de personer jag råkat på kramar för löst - iofs har jag inte provat så många gånger, men övriga är vana lössnusare-, men (vi) alla har haft brunt på tänderna och det har inte varit LITE synligt heller. Det ser skapligt ofräscht ut.

Men det är ju tur att det finns en sort för oss alla.

Det beror helt på vana och hur mån man är om att det ska se fräsht ut. Själv kör jag en bak på kanske 5-10 sek och såvitt jag vet ser det inte äckligt ut. Man får vara där med tungan mest hela tiden och fånga upp det som rinner ner så att det inte ser äckligt ut, är man epa-raggare så bryr man sig nog inte. Annars så gör man det, och fixar till det.
Det känns goare med lös också, formar sig bättre efter munnen. Portioner skaver, det blir ju friktion.
Citera
2007-12-15, 14:19
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Det beror helt på vana och hur mån man är om att det ska se fräsht ut. Själv kör jag en bak på kanske 5-10 sek och såvitt jag vet ser det inte äckligt ut. Man får vara där med tungan mest hela tiden och fånga upp det som rinner ner så att det inte ser äckligt ut, är man epa-raggare så bryr man sig nog inte. Annars så gör man det, och fixar till det.
Det känns goare med lös också, formar sig bättre efter munnen. Portioner skaver, det blir ju friktion.

Håller med helt och hållet, man får lite snus på fingrarna men det bara tar man bort genom att "gnugga" händerna, vet inte riktigt hur man ska beskriva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in