2023-06-26, 06:50
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vilket märke har bäst snus om man vill ha smak av äpple?
- Jakobssons Äpple & Skogsbär, Gotlandssnus, 20.00 g, Original Portion [Verkar utgått ur sortimentet. Kanske någon handlare har kvar]
- VOLT Frosted Apple om du står ut med snus som inte är snus (utan någon form av tandkrämspasta)
Citera
2023-06-27, 00:17
Bannlyst
Jag snusar Kaliber, annars tycker jag om Granit och Göteborgs Rapé.
Citera
2023-06-27, 12:11
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keepcalm8
Jag snusar Kaliber, annars tycker jag om Granit och Göteborgs Rapé.
Och vad är din recension?
Citera
2023-07-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topplock
Ettan Portion vs Grov portion ?
Kör grov du är inte i klass för o köra ettan 😂
Citera
2023-07-21, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Topplock
Ettan Portion vs Grov portion ?
Ettan om jag får välja. Den har en säregen smak och egen smak.
Citera
2023-07-27, 22:28
Medlem
bunjackens avatar
Produkt:*Dr herbals hemp pouches
Finns som:* vit mini portion
Smakar:*ska smaka mango och bergamott men smakar mest papper och salt
Betyg:*ja smakar inte skit men är totalt intetsägande ger den 2/5
Pris:*ca 45 kronor

Det här är varken en nikotinportion eller snus den innehåller 0,3% thc och helt spektrum av cannabinoder den här snusar man för välbefinnande inte bli hög

Kul att prova men inget jag kommer köpa igen då jag antingen önskar nikotin eller mer thc så jag stillar nikotinbegäret eller blir hög
Citera
2023-09-18, 12:18
Medlem
hetabengts avatar
Köpte en stock Mustang lös.
Positivt överraskad!!
Har snusat Röda Lacket i 35 år.
Men lacket var slut hos den lokala sillstryparen. Han tipsade om Mustang.

Och det var gott. Ska nog byta från lacket till Mustang på heltid.
Citera
2023-09-18, 15:44
Medlem
um1bozus avatar
Produkt: Killa Grape Ice
Finns som: Vit portion
Smakar: Smakar typ vindruvor men svårt att beskriva, otroligt god.
Betyg: 5
Pris: Fick av en kompis

Provade Killa Grape ice häromdagen, riktigt god och riklig kick. Har inte så mycket att säga, men 5/5 i både smak och kick. Är ingen storsnusare men den kändes relativt nybörjarvänlig
Citera
2023-10-08, 01:46
Medlem
tantrs avatar
Har på senaste tiden börjat handla Kapten vit.
29 Kr per dosa i butik(Coop).

Tycker den håller samma kvalité som dyrare märken.

Gör inte så ont i plånboken!

Rekommenderar!

"blabla man kan köpa stockar X för samma pris på blabla.se"
Jo, jag vet.
Citera
2023-10-08, 22:17
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: skruf stark lös
Finns som: Lös
Smakar: smakar tobak rätt mild smak god
Betyg: vet inte men drygt 4/5
Pris: kostar mer än kronan och granit men mindre än general runt 530 kronor stocken

Snuset är svart tycker det är finmalt nära röda lacket konsistens rinner inte jättemycket och håller sig på plats under läppen. Fin dosa också

Övrigt ska det endast vara 10 mg/gram nikotin vilket jag inte anser är klassat som starkt 13-15 mg borde det varit 42 gram i dosan
Citera
2023-10-14, 23:10
Medlem
Testat alla möjliga sedan något år och här kommer lite omdömen från en nybörjare.

LD Salmiak Original portion: Första snusen sedan jag var typ 13. Tänkte som många andra nya snusare i dag att jag ville ha något smaksatt. Måste säga att detta är det smaksatta snus som fallit mig bäst på underläppen. Minus på designen på dosan dock. Betyg 2,8 av 5.

Kaliber Salmiak portion vit: Inte ens i närheten av LD Salmiak. Nej, aldrig mer när LD finns. Betyg 1,5 av 5.

Jakobsson snus Strong Cola och Wintergreen: Nej tack. Dyra och sötsliskiga. Känns inte värt att ens testa vidare där. Betyg 1 av 5.

One Svart och vit: Usch! Inga One-snus för min del. Betyg 1,2 av 5.

General lös: Nej tack! Kanske att svära i kyrkan, men General och jag vajbar inte. Är nog bergamotten som spökar i generalen precis som med One. Vill gilla generalen, men men … Snyggast dosa dock! Betyg 2 av 5.

Ettan lös: Diskret smak som smyger sig på. Första prillorna tyckte jag var närmast smaklösa men jävlar när man är invand då händer det grejer. Nyslaget hö och lite rökig och kryddig. Ett smakäventyr varje gång! Tröttnar aldrig på denna. Kör portion på kontoret och när jag kommer hem och lägger mig på sofflocket åker lösvarianten fram. Prillorna räcker länge. Slutar ofta med att kramar saften ur dem under läppen innan jag spottar ut. Betyg 5 av 5.

Krona lös och portion original: Luktar och smakar som kräftspad. Nej tack! Betyg 0,5 av 5.

Grov lös: Mycket god! Är cigarrökare och denna och Ettan gör snusande till en lika sofistikerad upplevelse för mig. Rakt på sak men utan Ettans förspel innan orgasmen av smaker kommer. Betyg 3,9 av 5.

Göteborgs rape’ portion vit: Varken bu eller bä. Inte snusat in mig på denna dock. Finns kanske en smakkod att knäcka här! Testa lös vanlig portion eller lös kanske. Betyg 3 av 5.
Senast redigerad av Ersatz 2023-10-14 kl. 23:24.
Citera
2023-10-28, 05:28
Medlem
Köpte en dosa Ettan lös som jag vanligtvis snusar på 81an i Stockholm och såg att dosan bara va ett par dagar gamla. Jäklar vad färsk o fin snusen va, en smaksensation, kommer aldrig köpa snus på Ica igen. Nu till min fråga. Vart får man tag på färskast snus i Stockholm för detta va nåt annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in