Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-15, 12:46
  #1
Medlem
heroinhetss avatar
Jag vill bara lägga till lite bas i mitt ljud, har i dagsläget en Marantz 5001 förstärkare och ett par System Audio 505 med total avsaknad av bas i stort sett. (icke att förknippas med audio pro!).

System Audios minsta sub kostade runt 5000 sist jag kollade och jag bara vill fylla ut ljudet lite, så känns det som att jag borde kunna köpa vilken skit-sub som helst?
typ http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...r/168418.4325/ ?

Den kommer ändå typ stå på lägsta effekt hela tiden, är inte ett dugg intresserad av att det ska dundra och skaka i hela huset när jag kollar på film eller har på musik.
Har ett vardagsrum som är ca 45kvm och 4m till tak.

Tror ni att det skulle fungera?
Citera
2014-08-15, 12:48
  #2
Avstängd
hur vet man om den där kommer passa till sina högtalare?
Citera
2014-08-15, 12:52
  #3
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detsvartaguldet
hur vet man om den där kommer passa till sina högtalare?
En aktiv sub har som i detta fallet både högnivå och lågnivåingångar så den sköter sig själv med en egen förstärkare för basregistret.

Bild
Citera
2014-08-15, 12:54
  #4
Medlem
Kolla bara så att du har rätt impedans och utgångar.

Kolla annars begagnatmarknaden efter en matchande
Citera
2014-08-15, 12:55
  #5
Medlem
heroinhetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten4
Kolla bara så att du har rätt impedans

Vad innebär det?

Har lågnivåutgång så borde ju funka så sett.
Citera
2014-08-15, 12:55
  #6
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
I ett sådant stort rum kommer inte den tillföra mycket. Jag har en 5.1 anläggning, Canton gle serien i ett ungefär lika stort rum. Tänkte som dig först och ville bara stärka basen lite, köpte en liten 8" Canton bas och trodde det skulle räcka. Den var iofs inte lika billig som den du länkade till och hade gjort sig riktigt bra i ett litet rum. Men jag blev inte alls nöjd och köpte mig istället en velodyne 12" som jag nu har på väldigt låg volym men den "fyller" ändå rummet på det sätt som jag var ute efter. Vill du komma billigt undan så leta istället efter en begagnade sub men som ändå håller högre klass. Många gillar ju Xtz-subbarna.
Citera
2014-08-15, 13:03
  #7
Medlem
FireMarshals avatar
Köp en bra sub till bra pris istället.
http://www.ljudfokus.se/produkt/dyna...ex-black/5082/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback