Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-08-14, 08:26
Medlem
Går det att bo i Kisa eller är staden invaderad av somalier och MENA-patrask? Vill bo på ett ställe med så lite muslimer som möjligt. Några tips?
Citera
2014-08-14, 09:16
Medlem
Knivur-273s avatar
Kisa är en fin byggd i södra Östergötland. Dock sparsamt med jobb.

Folket är fina människor som på många sätt liknar andra som bor i skogsbyggden, vare det i Jämtland, Småland, Uppland eller i många andra regioner. Du kommer kanske inte gilla deras dialekt först, med det går över. De kommer inte att gilla din dialekt. LOL

Om du blir kompis med folk på byggden kan du få jaga, men det kan ta lång tid innan du kommer så långt. Extremt fina jaktmarker för älg och rådjur.
Senast redigerad av Knivur-273 2014-08-14 kl. 09:21.
Citera
2014-08-14, 09:26
Medlem
Billigare att bo i Kisa än i Linköping. Är man beredd att pendla till Linköping så är inte jobbsituationen i Kisa ett problem direkt. Vet flera som är jättenöjda med att bo i Kisa.
Citera
2014-08-14, 09:27
Medlem
Knivur-273s avatar
För att veta om du vill bo i Kisa, måste du besöka byn och byggden runt om kring flera gånger, innan du kan veta säkert om Kisa eller Kindabyggden är för dig.

För att svara på din fråga direkt, så finns det en del Somalier i Kisa samhälle.

Världens Starkaste Man bor nära Kisa
Senast redigerad av Knivur-273 2014-08-14 kl. 09:32.
Citera
2014-08-14, 09:48
Medlem
Har bil och har inga problem att pendla. Bor det många somalier i Kisa stad? Var i stan bor dom?
Citera
2014-08-14, 09:52
Medlem
Knivur-273s avatar
Det finns andra platser, kanske Karlsborg på Vätterns västra strand som är lite mer "isolerat".

Annars får du ge dig upp till Valsjöbyn vid Norska gränsen. (Bara Lappar eller andra sorters Svenskar bor där så vitt jag vet). Svårt med jobb.

Om det inte duger, måste du åka upp till Lappland, för att finna ditt ställe. Håll dig borta från Östersjökusten och brukssamhällen.

Strömsund och Östersund kommer du inte att gilla med ditt krav. Inte Gävle, Bollnäs Sandviken jadajadajada heller.

Lycksele kanske.

Jag tror inte du kommer trivas i Lycksele om du inte är gift med en norrländska som ger dig fribrev där.

Jag föreslår Gotland kanske.

Detta är svårt, det skulle ta dagar att skriva ett bra svar.
Citera
2014-08-14, 09:55
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har bil och har inga problem att pendla. Bor det många somalier i Kisa stad? Var i stan bor dom?

Inte så värst många. De är såvitt jag vet få, och är inget problem. Var de bor vet jag inte, men det torde vara i hyreslängorna någonstans. De vill till Linköping. Om några år har de troligen flyttat, eller så har du blivit vän med några av dem och glömmer dem. Kanske.
Senast redigerad av Knivur-273 2014-08-14 kl. 09:58.
Citera
2014-08-14, 10:00
Medlem
Tragiskt att stora delar av landet är infekterat av ohyra. Vill ju ha viss service också. Mina barn måste ju ha hyfsat nära till skola och en mataffär vill man ju också ha. Finns det två somalier så är dom snart 10 och sedan rullar de på. Dom ynglar ju av sig som råttor. Skadedjur är vad dom är.

Men Kisa kanske funkar ett tag innan staden blivit helt förpestad.
Citera
2014-08-14, 10:01
Medlem
Knivur-273s avatar
Väddö I Uppland kanske ?

Min Mormor kommer från Väddö.

Svårt med jobb. Blåsigt.
Citera
2014-08-14, 10:04
Medlem
Viktigt med jobb också vill ju inte leva på bidrag.
Citera
2014-08-14, 10:08
Medlem
Knivur-273s avatar
Svinhult i Småland, helt nära Östergötland. Eller är det tvärt om ? Svårt med jobb. Potentiellt bra Öringsfiske där. Bara därför. Ligger faktiskt inte så långt från Kisa.

Du lär nog slippa etablering av flyktingförläggning med muselmaner i Svinhult. Dock kan det ju komma kristna från mellanöster och de smälter väl inte in så bra om det kommer 500 till en by med 50 innevånare.

Kanske Ydre? Ydre är väldigt "isolerat" om man säger så. Svårt med jobb. Potentiellt bra Öringsfiske.
Senast redigerad av Knivur-273 2014-08-14 kl. 10:12.
Citera
2014-08-14, 10:15
Medlem
Knivur-273s avatar
Hävla i norra Östergötland.

Björnhammaren. i Närke här ruttnar de tomma villorna nu, sorgligt. Inga jobb alls
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in