Det börjar bli god tid för att samla information om vilken hemförsäkring som är bäst för just mig. Jag har googlat runt och kikat på olika försäkringsbolag och upplevde att prisskillnaderna är relativt stora. Allt från 33kr/mån till 90kr/mån, men då är förstås lösöresbeloppet annorlunda.
Jag tycker det vore intressant att höra era åsikter. Vilken hemförsäkring har du valt? Och varför?
Jag har trygghansa hemförsäkring + drulleförsäkring. Tror inte det är något studenterbjudande dock. Har ingen aning vad jag betalar, hur stort lösöre det är eller om det är ett bra erbjudande eller inte.
Tror dock det finns något bolag som mecenatkortet ger rabatt på. Kolla mecenats hemsida.
Jag gick med i Unionen för 100kr under hela studietiden och fixade en bra hemförsäkring via Folksam. Betalar under 100kr per månad, kommer ej ihåg exakt belopp.
Inte valt ännu, men har fått offert från Länsförsäkringar på 68kr/månad med utökat reseskydd. Fick även offert från Trygg Hansa, men där var årspremien högre och deras utökade reseförsäkring var inte inkluderad.
Länsförsäkringar. Väldigt låg försäkringspremie sett till vad du får. Tror den ligger på ca ~50:- i månaden, där du har låg självrisk samt rätt höga belopp även för lösöresaker.
Lösöresbelopp upp till 200 000 kr. Kostar 76kr/mån. Kolla länken.
Har möjlighet att välja mellan ICA Students hemförsäkring (1008 kr/år) och Länsförsäkringars studentpaket (690 kr/år). I ICAs erbjudande ingår dock olycksfallsförsäkring.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!