• 1
  • 2
2014-08-13, 06:51
Medlem
Kan man göra som rubriken lyder, utan att en skarpsint ickerökare skulle kunna märka något?

Nu menar jag inte att jag ska sätta i system att röka konstant under köksfläkten, utan enbart under kvällstid då jag inte orkar gå ut på gården?

Då menar jag dessutom att ordagrant hänga under fläkten. Inte som min gamla mormor sa som påstod att hon rökte under fläkten när hon satt vid köksbordet typ 2 meter ifrån spisen..
Citera
2014-08-13, 07:22
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Lukten sitter ju kvar i köket i någon timme. Om du inte vill att den andre personen du bor med ska märka något, så föreslår jag att du fortsätter att gå ut. Han/hon kommer märka direkt om du har rökt under fläkten. Om det inte har gått typ 5 -6 timmar då.
Citera
2014-08-13, 07:44
Medlem
Röklukt sitter i sjukt länge.
Men är det en köksfläkt med utblås altså att den blåser ut röken direkt ut så går det att tjyvröka under den utan att det märks, men är det en kolfilter fläkt som släpper tillbaka lukt så är det kört med tjyvrökat.
Citera
2014-08-13, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inergy
Röklukt sitter i sjukt länge.
Men är det en köksfläkt med utblås altså att den blåser ut röken direkt ut så går det att tjyvröka under den utan att det märks, men är det en kolfilter fläkt som släpper tillbaka lukt så är det kört med tjyvrökat.

Jag fattar inte riktigt hur min fläkt fungerar. Lyfter jag bort kryddskåpet ovanför köksfläkten så går det ner två rör ner i fläkten. Ett med ett spjäll som jag kan justera. Men sen kan jag justera hastighet på utsug också
Citera
2014-08-13, 08:50
Medlem
Är det enklare att hänga under en fläkt i flera minuter än att bara gå ned på gården?
Dina grannar lär få in röken hos sig om ventilationen hänger ihop.
All rök sugs inte upp av fläkten.
Gå ut på gården din lata jävel.
Citera
2014-08-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Kan man göra som rubriken lyder, utan att en skarpsint ickerökare skulle kunna märka något?

Nu menar jag inte att jag ska sätta i system att röka konstant under köksfläkten, utan enbart under kvällstid då jag inte orkar gå ut på gården?

Då menar jag dessutom att ordagrant hänga under fläkten. Inte som min gamla mormor sa som påstod att hon rökte under fläkten när hon satt vid köksbordet typ 2 meter ifrån spisen..

Kommer garanterat känna det.. röker inte själv och om en vän tänder en cigg under min fläckt så luktar det i hela lägenheten
Citera
2014-08-13, 10:08
Medlem
köp en ecigg, ja gjorde de igår och låg hemma i sängen o rökte, luktar i ca 5 sekunder sen inget mer, helt underbart!
Citera
2014-08-13, 10:41
Medlem
Pinwheels avatar
Man behöver inte ett skarpt luktsinne för att känna röklukten. Den sitter i ganska länge.
Citera
2014-08-13, 11:35
Medlem
Har du ingen balkong? Eller fönster du kan hänga ut genom?
Citera
2014-08-13, 11:54
Medlem
Jag brukar röka under fläkten då och då och det mesta av röklukten sätter sig i fläktfiltret och undersidan av fläkten.

Detta löses med ajax fönsterputs med ammoniak i, plocka ner filterkasseten och diska både den och skölj filtret med fönsterputsen samt gno med en putsmedeldränkt trasa under fläkten och upp vid kanten där kassetten sitter.

Sedan brukar jag ta citronskurmedel (ajax det med) och göra rent kaklet omkring samt spisen med och dra på plattorna (funkar inte på häll) samt dra på fläkten för fullt och suga upp citronmedelsångorna från spisen.

Som slut så vädrar jag en stund också och pedant som jag är så vaxar jag kaklet runt om med flytande hårdvax, men det är mest för att jag gillar blänkan.

Det enklaste är att gå ut istället
Citera
2014-08-13, 11:58
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är det enklare att hänga under en fläkt i flera minuter än att bara gå ned på gården?
Dina grannar lär få in röken hos sig om ventilationen hänger ihop.
All rök sugs inte upp av fläkten.

Gå ut på gården din lata jävel.
Exakt! Min granne gör sådär, hoppas att han dör snart eller att jag hittar nytt boende.
Citera
2019-10-24, 16:56
Medlem
Bara tonåringar och sjukskrivna kommunalare som röker under fläkten.

Personligen tar jag en bättre cigarr ibland. 3-4 ggr/året.
Skulle aldrig falla mig in att "Gå ut och röka"
Jag är herre i mitt eget hus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här