Citat:
Ursprungligen postat av
Macbajs
De här frågorna ställer jag till er heterosexuella tjejer som är här. Jag är nyfiken på hur ni resonerar.
1. Anser du att din man bör beskydda dig (och era barn) om ni hamnar i en farlig situation?
2. Anser du att om din man jobbar mer och tjänar bättre, att du då har en större plikt att ta hand om hemsysslor?
3. Anser du att om du jobbar mer och tjänar bättre, att din man då har en större plikt att ta hand om hemsysslor?
4. Om du först skulle använda våld mot din man, har han då rätt att besvara med (rimligt) våld?
1. Om möjligt, fast numer ger jag mest fan i att vistas på "farliga" platser.
2. Jag bryr mig inte om vem som tjänar mest, jag har kontrollbehov och föredrar att sköta allt hushållsarbete i princip själv, när vi flyttade in så ordnade jag med ordningen och min sambo vet inte var något finns, då blir det bara kontraproduktivt om han ska hjälpa, och så läggs saker där jag inte hittar dem, men då är det ju inte så svårt att bara säga till, men då känner jag ändå att fuck it, jag gör det själv istället.
3. Kommer antagligen aldrig tjäna mer, men om så är fallet, så kommer vi dela. Eller så blir det som vid punkt 2.
4. Givetvis, men jag förstår inte varför vi skulle behöva slåss, när vi kan kommunicera som vettiga människor, istället för att ge utlopp för grottmänniskabetéenden.
Min sambo är den siste jag någonsin ens skulle tänka tanken att slå.