Citat:
Ursprungligen postat av
CherryJul
Dina frågor känns konstruerade så jag undrar förstås vad du vill komma fram till

Jag har läst väldigt mycket och vet vad de flesta antifeminister har för åsikter så jag kan svara med några frågor:
1. vad menar du med en farlig situation? Mäns våld mot kvinnor tolkar jag det som - vad tycker du män har för ansvar då?
2. Om mannen tjänar mer än kvinnan, tycker du att det är jämförbart med prostitution? att mannen belönas med sex för pengarna och det fina huset?
3. Tror du att det finns möjlighet för en hållbar relation där mannen tjänar mindre än kvinnan?
4. Om du som man blev misshandlad av din fru skulle du låta bli att anmäla henne för att det är pinsamt att få stryk av en tjej? Polisen kanske inte skulle ta det på allvar (varför inte)?
Jag kan väl försöka svara:
1.Jag tycker att mannen har plikt att försvara sin familj från andra män, vi har haft den plikten sen innan vi ens var människor. Nu är jag inte en jämställdist som de flesta antifeminister utan snarare en modern variant av traditionalist.
2.Sex nämndes inte, jag tycker inte att man ska belönas med sex utan man ska försöka förföra till sig sex från kvinnan, även i ett förhållande. Jag vill ha en flexibel relation däremot och inte grå byråkratisk svensk jämställdhetsrelation, beredd att ta full ansvar för hemmets ekonomi för att inte göra det som jag tycker är tråkigt.
3.Tror att det är svårt men undantag existerar. Mannen mår dåligt av en sådan relation (förrutom några psykopatiska män utan moral som försöker gifta sig rika, typ Kevin Federline), kvinnan tröttnar på en man som är under henne i karriären. Ifall han nu inte är någon slags konstnärlig geni möjligen.
4.Ja, jag skulle låta bli att anmäla henne just som jag lät bli att anmäla en gång när jag fick stryk av en man i krogen. Jag ser ingen mening i att ta till tredje part för att lösa personliga konflikter, livet går vidare. Lite stryk kan vara bra att ta. Visst måste jag erkänna att min manliga ego skulle lida än mer än något annat av att ha fått stryk av en tjej. Det är väl mänskligt att känna så?