2014-08-13, 01:51
Bannlyst
Efter ha läst många poster här på forumet så är svaret glasklart. En tribaltatuering är lika med WT för all framtid.
Men är det verkligen den synen man har i den mer etablerade tatueringsvärlden?
Citera
2014-08-13, 02:02
Medlem
Nu vet jag inget om den "etablerade tatueringsvärlden" men jag kan ju uttala mig som vanlig dödlig, Tribal känns ju väldigt gjort tyvärr, så unik och trendig lär du inte bli - men tycker du det är snyggt why not. Tycker det kan se rätt ok ut på rätt person. Allting måste inte vara så fantastiskt nydanande.
Citera
2014-08-13, 06:07
Medlem
Shadowcrafts avatar
Tatuera vad du vill, själv tycker jag att tribals är riktigt fula, töntiga och ointressanta
Citera
2014-08-13, 11:13
Medlem
Boggas avatar
Har en stor jävel på ryggen som kanske inte känns som det coolaste i dagsläget. Men nu sitter den där och jag känner inte att jag är så överdrivet brydd. Har andra tatueringar som jag hoppas folk fokuserar mer på istället

Tribal är dock inget jag hade valt att göra i dagsläget...
Citera
2014-08-13, 11:16
Medlem
Klassik brown trash!
Citera
2014-08-13, 11:17
Medlem
gato12s avatar
Passar fint om man ska vara med i Big brother eller Paradise hotel.
Citera
2014-08-13, 11:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Om man ser det över lite tid, säg 15 år, så är tribal givetvis inte mer WT (nu skriver jag WT men egentligen är kanske "ute" ett bättre ord här) än något annat motiv - mode kommer och går i tatueringar precis som på alla andra områden.
Idag är tribaler WT, imorgon blir det Koifiskar, texter, porträtt av barn, japanska motiv, sleeves, sagofigurer, ankare och pinuppor som är WT..
Allt blir WT när det blir för vanligt... Men det är bara att vänta ett par år så kommer det tillbaks igen - precis som platåskor och neonfärgade kläder!

Halstatueringar och ansiktstatueringar är däremot alltid WT (i ordets rätta bemärkelse) oberoende av mode...
Citera
2014-08-13, 14:46
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om man ser det över lite tid, säg 15 år, så är tribal givetvis inte mer WT (nu skriver jag WT men egentligen är kanske "ute" ett bättre ord här) än något annat motiv - mode kommer och går i tatueringar precis som på alla andra områden.
Idag är tribaler WT, imorgon blir det Koifiskar, texter, porträtt av barn, japanska motiv, sleeves, sagofigurer, ankare och pinuppor som är WT..
Allt blir WT när det blir för vanligt... Men det är bara att vänta ett par år så kommer det tillbaks igen - precis som platåskor och neonfärgade kläder!

Halstatueringar och ansiktstatueringar är däremot alltid WT (i ordets rätta bemärkelse) oberoende av mode...
Nu känner jag att du är ute och cyklar, du vet nog inte riktigt vad WT är tror jag, då du använder det ordet lika väl som en vänstertomte säger ordet "rasist".
Koifiskar har ett visst konstnärligt värde, precis samma sak med andra japanska motiv, pinuppor och allt du nämnde i princip.
Dock så är tribaler otroligt lätta att göra, dom ser i princip lika keffa ut oavsett om den sitter på en vältränad man som en lönnfet 20åring.
Samma sak gäller vanliga stjärnor som pissluder älskar att utsmycka sina utsökta kroppar med i det här stuket:
http://www.tattoostime.com/images/43...oos-design.gif
Men absolut, Polynesian "tribals" har lite mer kultur och mening bakom sig, så dom är väl ok antar jag.
Citera
2014-08-13, 17:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Nu känner jag att du är ute och cyklar, du vet nog inte riktigt vad WT är tror jag, då du använder det ordet lika väl som en vänstertomte säger ordet "rasist".

Hmm, ja det var därför jag skrev (nu skriver jag WT men egentligen är kanske "ute" ett bättre ord här) i första meningen. Att jag ändå använde WT var mest för att andra i tråden redan gjorde det..

Citat:
Koifiskar har ett visst konstnärligt värde, precis samma sak med andra japanska motiv, pinuppor och allt du nämnde i princip.
Nej, vare sig koifiskar, pinuppor, tribaler eller cykelpumpar har något automatiskt konstnärligt värde utifrån vad de föreställer. Det konstnärliga värdet handlar väl om hur de tolkas och återges.

Citat:
Dock så är tribaler otroligt lätta att göra, dom ser i princip lika keffa ut oavsett om den sitter på en vältränad man som en lönnfet 20åring.
Samma sak gäller vanliga stjärnor som pissluder älskar att utsmycka sina utsökta kroppar med i det här stuket:
http://www.tattoostime.com/images/43...oos-design.gif
Men absolut, Polynesian "tribals" har lite mer kultur och mening bakom sig, så dom är väl ok antar jag.
Smaken är som baken antar jag, och framförallt är den föränderlig efter modets nycker. Det är inte många år sedan väldigt många tyckte tribaler var kulturellt finsmakeri och hade högsta estetiska och konstnärliga värde. (Jag har dock vare sig koifiskar eller tribaler tatuerade )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in