2014-08-13, 01:44
Medlem
carlpetersen73s avatar
Golf är den näst största sporten i Sverige. Men något snille tycker att det går bra att packa ihop allt i en tråd. Resultat: En riktig jävla sörja där var och vartannat inlägg är OT. Golf har så oerhört många delmoment att diskutera att den förtjänar en egen tråd. Golf har så oerhört många delmoment att diskutera att det mesta går OT då det diskuteras i en och samma tråd. (FB) Golftråden! Golf och allt som hör där till!

Varför är Flashback så hårda på OT men inte konsekventa?
Golf är Sveriges näst största sport. Om man på FB tror att den går att bunta ihop i en tråd så förstår man inte ämnet och har urusla moderatorer som inte kan sätta ned foten.

Otroligt pinsamt att golf diskuteras i "den stora tråden om golf" på Flashback. Jag är 100% övertygad om att golfdiskussionerna skulle få ett rejält uppsving om de blev mer selekterade. Men hur det än är med det så är tråden ett regelbrott, och om jag begår det någon annanstans, kan jag då bara referera till golftråden och gå fri?
2014-08-13, 01:57
Medlem
Flashbacks stortrådssystem suger kuk. Det är smidigare och bättre med många småtrådar.
2014-08-13, 02:17
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Flashbacks stortrådssystem suger kuk. Det är smidigare och bättre med många småtrådar.
Verkligen! Speciellt om det är ett så mångsidigt ämne. Helt obegripligt att golf "diskuteras" i en tråd, det är bara en röra.
2014-08-13, 02:30
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Golf är den näst största sporten i Sverige. Men något snille tycker att det går bra att packa ihop allt i en tråd. Resultat: En riktig jävla sörja där var och vartannat inlägg är OT. Golf har så oerhört många delmoment att diskutera att den förtjänar en egen tråd. Golf har så oerhört många delmoment att diskutera att det mesta går OT då det diskuteras i en och samma tråd. (FB) Golftråden! Golf och allt som hör där till!

Varför är Flashback så hårda på OT men inte konsekventa?
Golf är Sveriges näst största sport. Om man på FB tror att den går att bunta ihop i en tråd så förstår man inte ämnet och har urusla moderatorer som inte kan sätta ned foten.

Otroligt pinsamt att golf diskuteras i "den stora tråden om golf" på Flashback. Jag är 100% övertygad om att golfdiskussionerna skulle få ett rejält uppsving om de blev mer selekterade. Men hur det än är med det så är tråden ett regelbrott, och om jag begår det någon annanstans, kan jag då bara referera till golftråden och gå fri?
Den näst största sporten skriver du. Vilket jävla nonsens. Den är knappt ens på tio-i-topp listan.
2014-08-13, 02:46
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Den näst största sporten skriver du. Vilket jävla nonsens. Den är knappt ens på tio-i-topp listan.
Inte ens det, det är inte en sport
2014-08-13, 02:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det enda som behöver diskuteras ang. golf är hur man ska hantera och utrota golfare.

Däremot håller jag med i kritiken om "stora tråden om"-fenomenet. Dessa stortrådar är ofta direkt diskussionshämmande. Om man ställer en fråga så är det ju stor risk att den drunknar i den diskussion som är mest poppis för stunden. Lyckas man nå igenom bruset och faktisk väcker en diskussion, ja då dödar den ju ofta redan pågående diskussioner.

Jag antar att jag inte är den enda som undviker dem i den utsträckning det går.
2014-08-13, 03:44
Medlem
NewDeers avatar
Vad OT har med detta att göra förstår jag inte riktigt. Du borde istället bumpat din gamla tråd: (FB) Golf förtjänar en egen avdelning, inte bara en stor och rörig tråd.

Angående ämnet så tycker jag absolut att golf förtjänar en egen avdelning.
2014-08-13, 07:02
Moderator
Gromguttens avatar
God morgon.

Du hittar tre trådar om Golf i bollsport før att kanalisera diskussioner om olika aspekter med golfande, dessutom eventtrådar vid tävlingar (där kan du själv starta trådar om du vill diskutera ett event om det inte finns en tråd innan).

(FB) Golftråden! Golf och allt som hör där till!
(FB) Golf - Nybörjarfrågetråden /mod
(FB) Golf - Tävlingstråden ET, PGA, Ryder och Solheim... /mod

Senaste eventtråden:

(FB) PGA Championship, Valhalla GC, 7-10 Aug.

Får intrycket att det fungerar ganska bra med den här uppdelningen men om du har konkreta exempel på vidare uppdelning så är det ju intressant att få høra om. Men varfør inte ta det i tråden du redan startat som dessutom har en rubrik som täcker ämnet som skall diskuteras och en trådstart som är begriplig?

/mod i bollsport
2014-08-13, 07:30
Medlem
najass avatar
Helt galen rubrik/trådstart + att det finns en likadan av TS tidigare gör att denna låses.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in