• 1
  • 2
2014-08-12, 20:49
Medlem
Hej hopp,

Har köpt hus i annan stad. Redan flyttat. Nu insett att vi inte alls trivs här. Funderar nästan på att ge upp Sverige och flytta utomlands.
Känns rätt tungt när vi hade förhoppningar här. Någon som genomfört samma process, som ju är ganska lång, och sedan ångrat sig? Hur hanterade ni situationen och hur löstes det för er?
Försöker själv intala mig själv det inte är någon big deal, ett hus är bara ett materiellt ting och kan lätt bytas ut.

Ha en bra kväll.
Citera
2014-08-12, 20:53
Medlem
n2xs avatar
Vad är det som hindrar er från att leta ett nytt hus och sälja nuvarande? Det är inte svårare än vad man gör det till.
Citera
2014-08-12, 21:01
Medlem
SuraStinas avatar
Tråkigt men nog inte så ovanligt. Har själv gjort samma sak, flyttat från en större svensk stad som jag trivdes i till en mindre ca 30 mil bort. Köpte lägenhet och allt. Insåg att det inte var så roligt som jag trodde. Flyttade tillbaka igen efter två år. Hade gärna flyttat tidigare men det tar ju tid att sälja, hitta nytt jobb osv. Har en släkting som gjorde samma sak, flyttade från Stockholm till mindre ort efter ca 10 års prat och funderingar på att flytta just dit. Båda fick jobb, barnen skola och allt men föräldrarna trivdes inte. De sålde huset och flyttade tillbaka till huvudstaden efter två år. Visst blev det en omväg, men tänk vad man grämt sig om man aldrig testat på!

Så friskt vågat tycker jag- men det är aldrig fel att ångra sig och flytta tillbaka eller nån annanstans. Lycka till!
Citera
2014-08-12, 21:19
Medlem
curiamobiliums avatar
Inga svar bara frågor….
Ni är så mobila så att ni kan flytta vart ni vill? Mht jobb skolor etc?
Och flyttkostnader, arvoden mm?
Kan det inte ges lite tid ytterligare? Eller är det kört?
Vad saknas?
Citera
2014-08-12, 21:43
Medlem
@n2x du har rätt, men processen är ganska lång och det vore jobbigt att börja om. Det ända bra med vars vi flyttat är att vi gillar huset i sig, och att jag fått ett bra jobb här. Men området och staden i sig, är visserlgen tyvärr som många andra städer i Sverige. Men det var områdesmässigt bättre där vi bodde innan.

@SuraStina, tack för ditt svar. Alltid skönt o höra att fler vart med om liknande situationer. Det är motiverande.

@curiamobilium, nja det är de faktorer du nämner som gör det svårt. Det kan ges lite tid till, visst. Det är inte fråga egentligen vad som saknas, utan vad som finns här. Vi känner oss osäkra pga. människorna som cirkulerar här. Men det har vi diskuterat i en av mina andra trådar så det behöver vi inte gå in på här.
Citera
2014-08-12, 21:58
Medlem
Nirvanaas avatar
Om ni inte vill bo där, varför försöka intala sig själv att tycka det är bra fastän man egentligen inte tycker det?

Det är bättre att ni flyttar, efter flytten kommer alla vara nöjda och glada. Det kommer bara gnaga på hjärnan om ni bor kvar, ser livet mer negativt mm.

Miljön/området är viktigare än vad man tror.
Citera
2014-08-12, 22:48
Medlem
SuraStinas avatar
Kan tillägga att jag vid flytten tillbaka även lämnade min drömlägenhet. Alldeles totalrenoverad och precis som jag ville ha den, utsikt över stan och låg avgift. Saknar den fortfarande men skulle gjort samma val idag då jag är lyckligare på min gamla ort, trots att nya lägenheten är mindre, dyrare och orenoverad. Så ibland måste man släppa sitt "drömhus" även om det tar emot.
Citera
2014-08-12, 22:49
Medlem
Så ni har flyttat till en stad/område där det cirkulerar "obehagliga typer" ? Dessa finns ju tyvärr överallt i Sverige så det är lika bra att flytta utomlands.
Citera
2014-08-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InfoCom
... Vi känner oss osäkra pga. människorna som cirkulerar här. Men det har vi diskuterat i en av mina andra trådar så det behöver vi inte gå in på här.

Länk till tråd?
Citera
2014-08-12, 23:10
Medlem
Fallmans avatar
Finns många som flyttar ihop tillsammans som sedan inser efter en kortperiod att dem inte vara tänkta för varandra. Så att köpa något och sen ångra/måste sälja är inget nytt.

Men jag förstår hur du tänker, oftast brukar man flytta tillbaka till nära och kära, om det inte är ditt alternativ, se över vart du vill bo. Storstad? Landet? Norrut ? Söderut?

Finner du inget just nu vänta lite, förstår sitsen du sitter i just nu och allt känns hopplöst. men ge det lite tid så finner du.

Att flytta utomlands lär nog bli likadant som du känner nu om du bara flyttar helt random.

Tänk till och försök göra klipp på köpen så du kan sälja med vinst när det är dags utan att gå med förlust(svårt att veta detta..) Men men

Lycka till!
Citera
2014-08-12, 23:12
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Ekbrandt
Länk till tråd?

(FB) Trött på invandring och att behöva känna mig osäker

Svårt att söka?
Citera
2014-08-12, 23:45
Medlem
Balkan-Kings avatar
TS, nu orker jag inte læse din andra tråd när du reklamerer for den i en ny tråd.

Hvilke skumme typer cirkulerer rundt om dit hus? Østsigøjnere, somalier, påtænde kurdere, albansk mafia?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in