• 2
  • 3
2014-08-13, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Bidrag och låtsasjobb VS riktiga. Det blir (M) helt klart....

Dock vill jag ge (M) en känga för "ungdomsrabatten". Jag tror inte på den som konstruktion, eftersom det leder till att en annan grupp får svårare att få jobb nämligen personer över 25.

Jag tror att unga får jobb förr eller senare iaf, men det behövs fler lärlingsjobb och lägre ingångslöner.

Som att vi behövde sänkta löner? Utvecklingen har varit skitdålig de senaste 10 åren. I min bransch har lönen inte ens ökat sen jag började. Men man kan ju jämföra detta med priserna på varor och tjänster som ökat och inse att man fått en rejäl lönedumpning.
Citera
2014-08-14, 00:05
Avstängd
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Som att vi behövde sänkta löner? Utvecklingen har varit skitdålig de senaste 10 åren. I min bransch har lönen inte ens ökat sen jag började. Men man kan ju jämföra detta med priserna på varor och tjänster som ökat och inse att man fått en rejäl lönedumpning.

Varför ska en orutinerad ungdom ha lika hög lön som en erfaren? I övriga EU-länder är ingångslönerna mkt lägre än i det här landet, men folk får jobb och lönerna ökar med erfaranheten istället.

Det för höga risker och kostnader vid nyanställningar så därför uppstår en helt naturlig "ungdomsarbetslöshet".
Citera
2014-08-14, 06:36
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jisses! Finns det fortfarande människor i det här landet som bryr sig om betydelselösa tramsavdrag och andra detaljpolitiska frågor?

Nej inte for sanna som dig som bara lever i Flashback eller umgas med sina sektvanner och andra som forlorat kontakten med verkligheten.

Det enda parti som kan erbjuda ens en tillstymmelse till förändring är SD, men även SD är allt för liberala för att någonsin påverka Sverige "på riktigt".

Och SvP ar allt for harda, naiva, dumma och verklighetsfranvanda for att nagonsin paverka Sverige "pa riktigt".

Citera
2014-08-14, 13:09
Medlem
Jag förstår dig TS, Svensk politik är så polariserad, med Rödgrön röra, Alliansen och Sverige demokraterna i sina läger.

Men just Alliansen och Rödgröna har blivit så lika varandra på sistone att det blir svårt att urskilja i röran var de skiljer sig åt.

Klassiskt är rödgröna mer åt "skatt åt alla, så löser vi problem" Alliansen "Bort med skatter och minska sociala skyddsnät och tvinga folk arbete.". SD's typiska är "Bort med invandringen och sätt pengarna på delar i vår ekonomi och samhälle som behöver dem".

Jag tycker du bör läsa valfrågor och deras "lösningar" på respektive parti's hemsida och bilda dig en uppfattning om vad du tycker Sverige bör göra. Tar inte mer än 10 minuter att göra. Att lyssna på vad som skrivs och sägs i Media är en väldigt dålig idé. Median är styrd av Agendor, vare sig du är på aftonbladet, DN, Expressen, Avpixlat osv, allting är styrt av agendor.

Det finns bara en solklar sanning ALLA bör vara överens om. Fortsätter vi som vi gör idag så kommer Sverige att gå åt helvete. 2014 och 2018 val kommer bli väldigt viktigt för Sveriges framtid.
Citera
2014-08-14, 15:21
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Enligt aftonhorans test är jag SD men det är man väl så fort man vill ställa krav på invandrare i Sverige?

Tyvärr är det så ja. Det enda riksdagsparti i Sverige som ifrågasätter vitsen med att ha världens största massinvandring är SD. De andra partierna är antingen fega nötter eller idioter, så det är helt enkelt SD som är alternativet.
Citera
2014-08-15, 16:01
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Och SvP ar allt for harda, naiva, dumma och verklighetsfranvanda for att nagonsin paverka Sverige "pa riktigt".

Var nämnde jag SvP?
Citera
2014-08-15, 16:26
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag tycker att det är ovärdigt att rösta på partier som sysslar med samma problem nu som för över 100 år sedan. Det bevisar ju bara att de inte vill lösa dem, utan blivit problemparasiter.

Därmed kan vi glömma de flesta partier. Åt helvete med dem.

Det återstår några få partier som faktiskt tar upp problem som rör vår framtid:
Piratpartiet
Miljöpartiet
Sverigedemokraterna

Välj det parti vars fråga är viktigast för vår framtid. Kan du inte bestämma dig betyder det att du kan kasta tärning.
Citera
2014-08-15, 17:16
Medlem
Lillafingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
SDs eftersom deras politik innebär färre människor som konkurrerar om få jobb.
Men då borde ju SvP ha den absolut bästa politiken för jobb?
Citera
2014-08-15, 17:18
Medlem
Lillafingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise

Vänta bara tills välfärden kraschar totalt...
Vad tror Du kommer att hända då?

Jag tror att SvP senast 2022 sitter i riksdagen.
Citera
2014-09-03, 23:18
Medlem
martinvaxjos avatar
Jo. Att göra de rikaste rikare och din gamla farmor fattigare samtidigt är inte rättvist.
En politik som balanserar samhället med progressiva skatter behåller en rimlig balans.

Vänsterpartiets och Miljöpartiets politik att höja olika skatter är alls inte orimlig när vi gått ur EU, men det är orimligt att göra det när vi samtidigt är med i EU. Detta har de inte riktigt förstått.

Du måste inse att vi går mot mer automatisering i allt och att färre arbetade timmar kommer behövas i framtiden. Därför är höjd skatt och höjda bidrag ett alternativ om man vill bibehålla en hög arbetslöshet. Annars måste man faktiskt dela på jobben och lagstifta om mer jämlika löner.

Aftonhoran ska du inte lita för mycket på. Sök din information i alternativ press! Aftonhoran är starkt styrd av en agenda som inte ligger i Sveriges intresse. Ägs mig veterligen av Goldmann-Sachs.

Själv bojkottar jag Aftonhoran. Klickar inte, länkar inte, och upplyser om deras förvrängda FOX-lika media.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem