• 1
  • 2
2014-08-12, 18:15
Medlem
mjohan84s avatar
Behöver lite hjälp med min vilsenhet inom svensk politik.
Har alltid varit intresserad av valen förr men jag har börjat ledsna på politikerna.

Tidigare har jag alltid röstat på moderaterna men är öppen för annat.

Det jag inte gillar i m är att man underlättar även för de riktigt rika genom rotavdraget (bygg o städ) förmögenhetsskatt och inkomstskatt.

Jag missunnar ingen att vara rik men något är fel när min gamla farmor ska betala lika mycket i skatt för sitt hus Mitt ute i skogen som man gör för en dyr villa i Djursholm .

Vänsterpartiets politik är för extrem för mig, miljöpartiet vill höja alla skatter på det som är nödvändigt (el, bensin).

Jobbavdraget ska stanna kvar enligt mig för folk som högst har medelinkomst .
Fastighetsskatt och förmögenhetsskatt bör återinförakaffas.

Invandringen är okej inom rimliga gränser , har väl blivit för mycket på det sistonde.
Krav bör ställas på de nykomna liksom på svenska ungdomar som sitter hemma och inget gör utan låter föräldrarna försörja dem.

Vill se mer rättvisa och krav i samhället.

Enligt aftonhorans test är jag SD men det är man väl så fort man vill ställa krav på invandrare i Sverige?

Vill inte ha höjd skatt eller några höjda bidrag
Citera
2014-08-12, 18:19
Medlem
Parnborrs avatar
Socialdemokraterna.

Höjd skatt bara för dem allra allra rikaste. Påverkar inte medelsvensson.
De får min röst.
Citera
2014-08-12, 18:22
Medlem
Pajons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Socialdemokraterna.

Höjd skatt bara för dem allra allra rikaste. Påverkar inte medelsvensson.
De får min röst.

Är du dum?
Det är skattehöjningar så att det skiter om det, de vet ju samtidigt inte vem de ska regera med! De går inte ut med det heller förrän EFTER valet, med andra ord har du inte minsta SUSNING om hur det då ska bli. Deras närmsta ser ut att vara Miljöpartiet. JÖSSES, säger jag då angående skattehöjningar.

Hur kan du rösta på ett parti, som inte ens vågar stå för nu innan val om hur de tänker regera?
Det är som att köpa grisen i säcken! Jösses!
Citera
2014-08-12, 18:30
Medlem
Skogsvattes avatar
Jisses! Finns det fortfarande människor i det här landet som bryr sig om betydelselösa tramsavdrag och andra detaljpolitiska frågor?

Wake up call: det spelar ingen jävla roll vad du röstar på! Alla sju (åtta) riksdagspartier vill precis samma sak, och de minimala skillnader som finns mellan dem kommer enbart ha en marginell inverkan på samhället.

Det enda parti som kan erbjuda ens en tillstymmelse till förändring är SD, men även SD är allt för liberala för att någonsin påverka Sverige "på riktigt".

Försök ta en titt på vad som verkligen har påverkat vårt samhälle de senaste decennierna. Invandringen, till exempel, har förstört Sverige. Lär dig prioritera, svennejävel, annars kommer rotavdrag och sakpolitik vara ditt sista bekymmer om ytterligare några decennier.
Senast redigerad av Skogsvatte 2014-08-12 kl. 18:34.
Citera
2014-08-12, 18:35
Medlem
Gör många olika valbarometrar (brukar dyka upp i valtider). Kolla vad svaren blir och kolla sedan om partiets åsikter stämmer med dina tre viktigaste åsikter eller om de har någon åsikt du absolut inte vill rösta på. Inget parti lär få "alla rätt" i alla frågor. Det viktigaste är att tänka själv och inte gå på vad som är "poppis" att tycka i t.ex. din umgängeskrets. När du hittat partiet du tror blir ditt val så gå in på partiets hemsida o. kolla valprogram m.m. - betydligt informativare där än i annan media info. Att du väljer ett parti detta val behöver inte betyda att det blir samma i all framtid heller - var kritisk o. låt politikerna jobba för din röst.
Citera
2014-08-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajon
Är du dum?
Det är skattehöjningar så att det skiter om det, de vet ju samtidigt inte vem de ska regera med! De går inte ut med det heller förrän EFTER valet, med andra ord har du inte minsta SUSNING om hur det då ska bli. Deras närmsta ser ut att vara Miljöpartiet. JÖSSES, säger jag då angående skattehöjningar.

Hur kan du rösta på ett parti, som inte ens vågar stå för nu innan val om hur de tänker regera?
Det är som att köpa grisen i säcken! Jösses!

Jag ser att du svalt alliansens propaganda med krok, lina och sänke. Löven har sagt tydligt att MP är S:s naturliga samarbetspartner. Det enda otydliga är ju huruvida V kommer ingå i en RödGrön regering. Det kommer avgöras av om S och MP behöver V för att regera, vilket i sin tur avgörs av hur stort samlat mandat S och MP får. Även vad V kommer kräva av S och MP i ett förhandlingsläge är ganska klart - nej till vinster i välfärden.
Citera
2014-08-12, 18:47
Bannlyst
Finns bara ett val att göra: SD. Ingen enskild fråga påverkar landets ekonomi som invandringen. Vill man ha det bättre än nu så är det enda valet. Vill man misär och kravaller kan man rösta M.
Citera
2014-08-12, 18:56
Medlem
mjohan84s avatar
Oavsett parti samma skitstyrande elit som looptroop sjunger ?
Vill inte heller ha hit en massa polacker som tar våra jobb, de får gärna ta mäklare och banktjänstemäns jobb däremot så att dessa tjänster blir billigare
Citera
2014-08-12, 19:00
Bannlyst
Vems jobbpolitik ser bäst ut av Socialdemokraterna och Moderaterna?
Citera
2014-08-12, 19:16
Medlem
Pajons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gissamusiken
Jag ser att du svalt alliansens propaganda med krok, lina och sänke. Löven har sagt tydligt att MP är S:s naturliga samarbetspartner. Det enda otydliga är ju huruvida V kommer ingå i en RödGrön regering. Det kommer avgöras av om S och MP behöver V för att regera, vilket i sin tur avgörs av hur stort samlat mandat S och MP får. Även vad V kommer kräva av S och MP i ett förhandlingsläge är ganska klart - nej till vinster i välfärden.

Svar Nej! Han har aldrig gått ut öppet med vilka han vill regera med. Men OM det blir MP... ja du, deras budgetar är otroligt skilda... så löften som det ena partiet ger, gentemot det andra, kommer vara totalt omöjliga att uppfylla. Man vet alltså då inte vad man får, eller ens vilka löften som går fram.

Ps: Han stavar sitt namn Löfven, om inte detta gått fram!
Citera
2014-08-12, 19:16
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av travelforum1333
Sedan har vi en annan fråga , moderaterna vill sälja ut alla lägenheter som ägs av kommunala bolag, iaf där jag bor , vilket leder till högre hyror osv ... Priserna på hus o bostadsrätter häromkring är galna redan.

Jag menar så här, visst har man kanske underlättat arbetsmarknaden o gett nån tusing i skattesänkning men detta har också lett till dyrare bostäder som få har råd med...

Så många aspekter att ta hänsyn till
Citera
2014-08-12, 19:17
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av travelforum1333
SDs eftersom deras politik innebär färre människor som konkurrerar om få jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in