Gokväll! Var nyss ute med några vänner och vi kom in på ämnet om hemsökta hus och drömmar. Alltså lite allmänt skitsnack! Och då kom jag och tänka på en dröm jag hade när jag var yngre. Eller det var inte bara en, utan flera. Om och om igen i ett x antal år.
Min dröm lyder såhär; Jag "vaknar" upp i en trapp påväg ner till en slags lägenhet/källare i ett lite större hus. Trappan ner har bara få trappsteg, kanske 4-5st. När man kommer ner från trappen så är det som en hall med dubbla dörrar av den äldre modellen. Innanför dom dörrarna så är det en slags lägenhet, fast ändå som om det vore i en källare, alltså inga fönster eller dörrar ut. Det är ett ända stort rum och till höger så är det dubbla sängar. I mitten en kamin med 2 fotöljer och till vänster ett litet kök och några skåp.
Men det läskiga med drömmen är att rummet jag är i är hemsökt. Jag vaknade alltid upp livrädd av att något jagade mig ut ur rummet. Dvs att jag hade panik, som att någon jagade mig ur rummet.
Sen så började jag fundera på vad som skulle hända om jag skulle t.ex komma hem till en ny vän och uppleva allt igen, dvs EXAKT det huset jag har drömt om. Hur skulle man reagera i en sådan situation?
Jag har testat att googla lite om min dröm, men det som har kommit upp har inte förklarat min dröm ALLS. Därför vänder jag mig till er! Har ni någonsin haft en liknande dröm? Vet du vad min dröm vill säga mig?