2023-12-10, 22:15
Medlem
Vi var fem man som gjorde ett projekt ihop med honom för en massa år sedan. Vi sparkade också honom för att han var så hopplös. Alltid högljudd och stormar in i rum och vänder upp och ner på allt som en tjur i en porslinsaffär... Det där jätteskrattet han lägger upp ibland använder han även i verkligheten vilket jag alltid tyckte var lite obekvämt. Det var svårt att avgöra om det var ärligt eller något han tog till när han, sist av alla, märkte att han hade gått för långt. Bråkig och oberäknelig eftersom han är så impulsstyrd. Det roligaste jag sett honom göra var att gå på scen med en ihålig löskuk med band fastspänd över näsan som jag några dagar innan, honom ovetande, hade haft min snorre djupt inne i och satt på min flickvän
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-10 kl. 22:32.
Citera
2023-12-10, 22:28
Medlem
han ÄR ju fan otroligt rolig...
Citat:
”Ibland är det frigida batikhäxor som märker ord i publiken och sedan blir det en storm i ett vattenglas”

Både John Cleese och Jerry Seinfeld håller dessutom med honom.
Har sett honom en del förr på privata fester inom reklambranschen. Gillar det han gör.
Citera
2023-12-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Det är alltså bara genier som förstår? Nej det tror jag inte. Folk måste bara dra loss det där "är detta okej"-filtret.
Jag tror du missförstod. Det handlar inte om genier.

Snarare om du går på hårdrockskonsert så får du inte teater. Det är inte bättre eller sämre, men fel förväntningar gör det "dåligt"
Citera
2023-12-10, 22:31
Avslutad
Haha PW igång igen..
Citera
2023-12-10, 22:34
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilket oerhört självförtroende Wahlbeck hade när han gjorde det här numret på Norra Brunn på 90-talet:

Peter Wahlbeck Släng Dig I Brunnen

https://www.youtube.com/watch?v=mDRkWhRrAr0&ab_channel=magicaldog

Otroligt att det där har 25 år på nacken!
Citera
2023-12-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Undrar om publiken tystnade som i hans gamla "kolsyrad MER"-reklam på 90-talet...

Klassiker:

https://youtu.be/fq8mdiKMHaA?si=_4l4VkSgEVCZ-fzP

Sveriges bästa inom stand-up.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2023-12-10 kl. 22:38.
Citera
2023-12-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Både John Cleese och Jerry Seinfeld håller dessutom med honom.
Har du någon källa till att Cleese och Seinfeld ens nämnt Wahlbeck?
Citera
2023-12-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarryNight78
Jag var på en av hans uppträdanden när jag var yngre, han var ganska plump i allmänhet och hela publiken drog efter andan när han pekade på en kvinna i publiken och sa att hon hade fula bröst. Det var efter att han hade talat om en annan kvinnas bröst först. Det måste vara tjugo år sedan i alla fall och varje gång jag hör talas om honom är jag förundrad över att han fortfarande får jobb.

Jag har inget emot ganska grov komik men det finns gränser liksom.
Hur har någon "fula bröst", hur såg hon ut? Tuttar som tuttar tycker man, förutom storleken? Är man gammal blir de hängiga, var det det? Märklig grej att "skämta" om, men han är ju gränslös, hörde om den där gången han hade gått in på ngn techsnubbes affärsmiddag med en judisk amerikansk investerare och börjat dra judeskämt, kostade honom dealen.. (kanske har nämnts i tråden..) gillade honom i Karlavagnen dock!
Citera
2023-12-10, 22:39
Medlem
Muslimfittas avatar
PW var en av de första som blev canceled av tok-äckelvänstern.

Kom ihåg, man slängde ut PW ur gemenskapen men behöll Soran Ismail, våldtäktsmannen som förgrep sig på småflickor. Fy faan.

Ännu ett bra klipp med PW.
https://www.youtube.com/watch?v=oibZ7W3S_d8
Senast redigerad av Muslimfitta 2023-12-10 kl. 22:45.
Citera
2023-12-10, 22:47
Avslutad
Jag uppskattade ändå Für alle.
Hur var det nu? ”Hon trodde de sa hurrah. Men de sa horrah”.
Citera
2023-12-10, 22:48
Medlem
Har han någonsin haft ett vanligt jobb?
Citera
2023-12-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
PW var en av de första som blev canceled av tok-äckelvänstern.

Kom ihåg, man slängde ut PW ur gemenskapen men behöll Soran Ismail, våldtäktsmannen som förgrep sig på småflickor. Fy faan.
Det är så förbannat sorgligt att högerpacket inte har någon smartare och roligare snubbe att luta sig emot.

Och nej, det är såklart inte okej att våldta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in