• 2
  • 3
2014-09-12, 20:33
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenchans
Hej,

Jag har en gammal tråd där jag beskriver lite dåliga saker som hänt mig. Jag har efter de åren trots allt detta lyckats vända på saker och kommit in på en utav landets ingenjörsutbildningar...detta för två år sedan. Under första året blev jag ganska deprimerad och blev mobbad. Kände mig ensam och utanför i klassen. Skolan gick inte bra. Jag flyttade hemifrån och hade fått lån från CSN och eftersom mitt liv är som det är har jag inga möjligheter att vraka på "lätta" sommarjobb utan fick ett fysiskt tungt jobb. Jag är en bra jobbare och har under mina två år har jag lyckats betala tillbaka min skuld.

Detta gjorde dock att jag inte orkade med att plugga och jobba ett tungt jobb. Skulden behövde betalas tillbaka. När jag insåg att jag skulle gå om första året hamnade jag i en djup depression. Jag skämdes oerhört. Under andra året har jag inte klarat en enda tenta. Gjorde flera halvtaskiga försök men det blev inget. Denna sommar behövde jag jobba igen och igen det var tungt. Jobbade hela sommaren för att betala av skulden och ha ett värdigt liv. Jag kommer klara två tentor helt 100. Totalt har jag då klarat bara 3 tentor. Jag skäms att skriva detta. Men det finns mera. Inte bara skolan som inte funkar. Har inga kompisar. Har pluggat själv i bibliotek i ett år när jag försökte plugga upp. Livet utanför skolan funkar inte.

Jag ville inte att livet skulle bli så här. Jag är ganska säker på att jag kan klara nästa halvåret och börja tvåan men vet inte om det är värt det. Jag skäms mycket. Men inget i livet funkar. Att plugga ensam gjorde mig ledsen. Hur tror ni man löser detta bäst? Snälla bara konstruktiva råd.

Shit vilket offer namn och hela din text skriker "offer-roll" omfg.
Ärligt ta ut snickersen ur munnen och ta av dig den jävla offer tröjan.

Vad vill du med ditt liv?
Vill du vara en loser?
vill du ta examen?
eller vill du knega hela jävla livet?

Du vet vad du måste göra och du vet hur du ska göra det!
Senast redigerad av SYLLD 2014-09-12 kl. 20:36.
Citera
2014-09-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Shit vilket offer namn och hela din text skriker "offer-roll" omfg.
Ärligt ta ut snickersen ur munnen och ta av dig den jävla offer tröjan.

Vad vill du med ditt liv?
Vill du vara en loser?
vill du ta examen?
eller vill du knega hela jävla livet?

Du vet vad du måste göra och du vet hur du ska göra det!

tack jag håller med till fullo.
Citera
2014-10-07, 00:35
Medlem
Måste besöka skolan snart p.g.a obligatorisk uppgift. Tycker att det är jobbigt. Hatar hatar hatar att träffa gamla kursare. Deras flin är hemsöker mig. Fan hur jag hatar detta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in