2014-08-11, 23:36
Medlem
Nemesisdivinas avatar
http://www.expressen.se/nyheter/buti...l-ny-kottfars/

Är det nån som vet vad det är för kvartersbutik det rör sig om? Har letat på kommunens hemsida efter protkollet, men inte hittat det. Jag tycker det är skamligt att inte upplysa befolkningen om att mat på den butiken kan ge allvarlig matförgiftning. När ICA för samma sak, så blir det stora rubriker Så frågan är: Vilken butik rör det sig om?
Citera
2014-08-12, 00:55
Medlem
SoTireds avatar
En av delägarna förklarar snusket med att de är orutinerade.
Vi har precis köpt butiken. Det var mycket slarvigt. Vi har stängt ner köttet och nu har vi köpt köttfärs som är vakuumförpackat, säger han.

Matöppet "Furan" har nya ägare. Det är inte många att välja på. Butiken på Sheeletorget kan vara en kandidat också, Sheeletorgets Närlivs.
Citera
2014-08-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesisdivina
http://www.expressen.se/nyheter/buti...l-ny-kottfars/

Är det nån som vet vad det är för kvartersbutik det rör sig om? Har letat på kommunens hemsida efter protkollet, men inte hittat det. Jag tycker det är skamligt att inte upplysa befolkningen om att mat på den butiken kan ge allvarlig matförgiftning. När ICA för samma sak, så blir det stora rubriker Så frågan är: Vilken butik rör det sig om?

Kolla på bild 3 från expressen....loggan är väldigt lik matöppets logga.
Tråkigt att man inte får reda på vilken butik som bryter mot lagen men det lutar ju mot matöppet.
Citera
2014-08-12, 13:25
Medlem
varför inte skicka en fråga till miljökontoret istället för att sitta här och gnälla.
protokollet är säkert allmän handling.

det finns mycket beslut och annat som inte "läggs ut" hos myndigheter, även om det blir mer och mer som är enkelt tillgängligt. offentlighetsprincipen gäller dock fortfarande.
Citera
2014-08-13, 10:17
Medlem
Ämnet kom upp på jobbet igår.
Det är matöppet.
Citera
2014-12-11, 10:07
Medlem
Var väl bara en tidsfråga innan det skulle ske ....men matöppet stängt pga. konkurs såg jag nu på morgonen. No more bad meat...
Citera
2014-12-11, 10:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trajs
Var väl bara en tidsfråga innan det skulle ske ....men matöppet stängt pga. konkurs såg jag nu på morgonen. No more bad meat...

Det blev alltså matstängt
Citera
2014-12-11, 22:52
Medlem
SoTireds avatar
Dom blev enligt dom själva blåsta när dom tog över verksamheten.
Hur kan man inte granska leverantörsreskontran när man tar över ett bolag.
Momsredovisningen måste väl vara det enklaste i världen att kontrollera att den är korrekt och att skattekonton är rätt bokförda.
Varför skriver man inte ett avtal på vilka skulder som följer med i balansräkningen?
Men så är det väl när inkompetenta ska ge sig in i världen av eget företagande utan att veta vad dom sysslar med.

http://magazin24.se/nyheter/koping/2...-bakom-konkurs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in