2014-08-11, 23:10
Medlem
danne9king9s avatar
Har en Electrolux RealLife XXL diskmaskin som är 2-3 år, relativt lite (1-2 gånger i veckan).
Den har börjat strula genom att stanna och visa kod 20 i displayen.

I instruktionsboken står: Kod 20, produkten tömmer inte vatten. Möjlig lösning: Rengör avloppsmuffen.
Jag hör att den spolar ur vatten utan problem så frågan är vad det kan vara för fel.
Sen är frågan vad avloppsmuffen är för något som det står om, och var sitter den?

Någon som kan diskmaskiner?
Citera
2014-08-11, 23:15
Medlem
BNCs avatar
Plocka bort filtret i bottnen på maskinen för att ta dig ner till utloppspumpen, och se om där finns något roligt i antingen filter eller i själva pumphuset.
Citera
2014-08-11, 23:18
Medlem
danne9king9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Plocka bort filtret i bottnen på maskinen för att ta dig ner till utloppspumpen, och se om där finns något roligt i antingen filter eller i själva pumphuset.
Jag har plockat bort allt "löst" och gjort rent, filter, sil osv. även petat i hålen men allt var mycket renare än jag hade trott innan. Filtret hade en del kalk om man ska anmärka på nåt.
Har även kört en tom maskin för att spola ut vatten medans jag håller vattenröret rakt (som annars har en böj när den hänger upp en bit för att inte få bakfall(?).
Senast redigerad av danne9king9 2014-08-11 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in