Som rubriken lyder: hur avinstallerar jag joors ifrån min dator? Joors var tidigare ett företag som drev gratis reklambaserad surf, men som la ner sin verksamhet i Sverige i juni. Nu ska jag avinstallera programmet på min dator, men lyckas inte. Har testat att dra programmet till papperskorgen, men det funkar inte.
Som rubriken lyder: hur avinstallerar jag joors ifrån min dator? Joors var tidigare ett företag som drev gratis reklambaserad surf, men som la ner sin verksamhet i Sverige i juni. Nu ska jag avinstallera programmet på min dator, men lyckas inte. Har testat att dra programmet till papperskorgen, men det funkar inte.
Vad är det som inte fungerar? Får du något felmeddelande?
Det finns ingenstans i själva programmet där det står "avinstallera". Jag har provat att dra programmet till papperskorgen, men ikonen studsar tillbaka igen.
Kolla om det går med AppCleaner, AppDelete eller CleanApp.
Finns på macupdate.com
Kolla också så du är inloggad som administratör samt rättigheterna på programmet (cmd+i)
Administratör måste jag vara eftersom mitt konto är det enda som finns på datorn, och jag är nästan helt säker på att jag är administratör. Beträffande appcleaner och liknande har jag inte sådant program installerat ännu, och eftersom jag inte kan ta bort joors kan jag inte installera ett nytt internet med samma modem, och kan därför inte heller ladda ner ett sådant program.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!