2014-08-11, 22:12
Medlem
Som rubriken lyder: hur avinstallerar jag joors ifrån min dator? Joors var tidigare ett företag som drev gratis reklambaserad surf, men som la ner sin verksamhet i Sverige i juni. Nu ska jag avinstallera programmet på min dator, men lyckas inte. Har testat att dra programmet till papperskorgen, men det funkar inte.
Citera
2014-08-11, 22:15
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaUr
Som rubriken lyder: hur avinstallerar jag joors ifrån min dator? Joors var tidigare ett företag som drev gratis reklambaserad surf, men som la ner sin verksamhet i Sverige i juni. Nu ska jag avinstallera programmet på min dator, men lyckas inte. Har testat att dra programmet till papperskorgen, men det funkar inte.

Vad är det som inte fungerar? Får du något felmeddelande?
Citera
2014-08-11, 22:44
Medlem
Det finns ingenstans i själva programmet där det står "avinstallera". Jag har provat att dra programmet till papperskorgen, men ikonen studsar tillbaka igen.
Citera
2014-08-11, 22:48
Medlem
MADs avatar
Kolla om det går med AppCleaner, AppDelete eller CleanApp.
Finns på macupdate.com
Kolla också så du är inloggad som administratör samt rättigheterna på programmet (cmd+i)
Citera
2014-08-11, 22:54
Medlem
Administratör måste jag vara eftersom mitt konto är det enda som finns på datorn, och jag är nästan helt säker på att jag är administratör. Beträffande appcleaner och liknande har jag inte sådant program installerat ännu, och eftersom jag inte kan ta bort joors kan jag inte installera ett nytt internet med samma modem, och kan därför inte heller ladda ner ett sådant program.
Citera
2014-08-11, 23:00
Medlem
MADs avatar
Använd din mobil som wifi hotspot och surfa från den. Då kan du ta ner programmen
Citera
2014-08-12, 18:07
Medlem
Nu funkar allt som det ska, tack för hjälpen!
Citera
2014-08-12, 18:52
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaUr
Nu funkar allt som det ska, tack för hjälpen!

Hur löste du det?
Citera
2014-08-13, 12:39
Medlem
Jag tog med min dator ett ställe med wifi, och kunde då ladda ner appcleaner och då ta bort programmet
Citera
2014-08-13, 22:40
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Annars är CleanMyMac ett trevligt program. Inte gratis, men det underlättar avinstallation och rensning.

http://macpaw.com/cleanmymac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in