Citat:
Ursprungligen postat av
exztran
tjena är så att vi är 3 st som vill starta ett företag men det är bara det ingen av oss har pengar till att starta ett och vi behöver en bit mark för företaget så min fråga är ju vart kan man vända sig för hjälp med den saken ?? att låna pengar till o köpa mark vi behöver ju en bit mark innan vi startar upp
låter säkert som en korkad fråga men jag kan verkligen inget om sådant här så tänkte ge försöka få hjälp här
jag har hittat en sida som säljer industri marker och när man räknat ut så ligger priset över 100.000 sen har jag visserligen tittat på blocket efter billligare tomter/marker och hittat ett par under 100.000 men problemet är ju att dom ligger andra sidan landet så behöver få ett lån eller en investerare som är vågar gå med,,,,,
så behöver lite tips på sidor för lån eller sådana investerar bolag eller något liknande
tack på förhand
Har läst igenom tråden och kan konstatera att du borde nog öka din kunskap både gällande regelverk och i praktiskt genomförande av att registrera, starta och driva företag, låna av bank, regelverk för den bransch du tänkt ge dig in i och hur det i praktiken går till att driva en skrot. Mitt tips är att du som första åtgärd söker jobb på en skrot och får erfarenhet av branschen. Sen när du vet hur den funkar, blivit lite äldre och på vägen även skaffat kunskap om start och drift av företag, då tar du ställning till om det är en god idé att öppna en egen skrot.