2014-08-15, 08:10
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
det är inte så svårt ligger det på släp så backar man släpet till det stället man vill att skiten ska ligga osså knuffar man av den bara

Om det inte ligger på släp då?

Nu vet jag inte vad din definition av stora båtar är, men en stor båt väger VÄLDIGT mycket, är den då skrotfärdig så kan du tänka dig att skrovet är.. inget skrov längre, så då är frågan ens om du kan sätta fast båten i en båttrailer, om inte så hur ska du få av den då? det måste ju vara totalt omöjligt utan båttrailerns fördelar.
Senast redigerad av Kurt-Beritz 2014-08-15 kl. 08:13.
Citera
2014-08-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Om det inte ligger på släp då?

Nu vet jag inte vad din definition av stora båtar är, men en stor båt väger VÄLDIGT mycket, är den då skrotfärdig så kan du tänka dig att skrovet är.. inget skrov längre, så då är frågan ens om du kan sätta fast båten i en båttrailer, om inte så hur ska du få av den då? det måste ju vara totalt omöjligt utan båttrailerns fördelar.

det går faktist att hyra in kranbil visst kostar lite men värt det i längden ju
Citera
2014-08-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymisering
Inte för att förstöra er lust att starta företag men krävs det inte en mängd miljötillstånd för att hantera demontering och materialåtervinning? Jag föreställer mig oljeavskiljare, dagvattenuppsamling och annat kostsamt. Att bara lägga uttjänta båtar på hög lär väl inte bli så uppskattat hos den kommun ni verkar i.

jo men nu har vi ju inte tänkt hålla på med olja och sådan skit men skulle det komma in en båt eller motor med olja så är det lättaste om man hissar upp den och tömmer direkt ner i ett olje fat
Citera
2014-08-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
jo men nu har vi ju inte tänkt hålla på med olja och sådan skit men skulle det komma in en båt eller motor med olja så är det lättaste om man hissar upp den och tömmer direkt ner i ett olje fat

Ja och sedan ska troligen oljefatet lagras på en låst ställe med invallning så att inget kommer ut i marken ifall oljefatet mot alla odds skulle börja läcka. Vi lever i Sverige 2014 och då är regelboken tjock.
Citera
2014-08-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ja och sedan ska troligen oljefatet lagras på en låst ställe med invallning så att inget kommer ut i marken ifall oljefatet mot alla odds skulle börja läcka. Vi lever i Sverige 2014 och då är regelboken tjock.

jojo är ju inte helt korkad men ändå liksom så länge dom är täta så kan man ju hålla dom ett tag och sen lämna dom till miljö ansvarige som tar det där
Citera
2014-08-15, 21:32
Medlem
Kul med ambition, Dock verkar detta inte allt för genomtänkt och inte heller allt för seriöst.
Starta med att göra en affärsplan och budget, Sedan kollar ni upp vilka tillstånd som behövs och vilka krav det ställs för att få dessa.
Citera
2014-08-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojja
Kul med ambition, Dock verkar detta inte allt för genomtänkt och inte heller allt för seriöst.
Starta med att göra en affärsplan och budget, Sedan kollar ni upp vilka tillstånd som behövs och vilka krav det ställs för att få dessa.

jo jag tänkte inte alls på olja då jag inte haft olja i båten på det sättet mer än i min 3,5 hk motor så tänkte inte på jätte motorerna i båtarna men blir o kolla upp det med :P
Citera
2014-08-16, 11:14
Medlem
Och kylvätska, batterier, bränsle, kylskåp. Demontering och materialåtervinning är som kemilabb. Det som krävs är att det farliga är inlåst, åtskilt, läckagefritt, och riggat på ett sådant sätt att om något trots allt läcker så ska det ändå inte komma ut i naturen. Och sedan måste transporterna av allt detta ske på rätt sätt också. Att köpa eller hyra en tomt och samla lite båtar på hög leder snabbt till åtal.
Citera
2014-08-16, 15:10
Medlem
Citat:
Och kylvätska, batterier, bränsle, kylskåp. Demontering och materialåtervinning är som kemilabb. Det som krävs är att det farliga är inlåst, åtskilt, läckagefritt, och riggat på ett sådant sätt att om något trots allt läcker så ska det ändå inte komma ut i naturen. Och sedan måste transporterna av allt detta ske på rätt sätt också. Att köpa eller hyra en tomt och samla lite båtar på hög leder snabbt till åtal.

asså okay a jag hadde inte tänkt att det skulle bli så mycket olja o sådan skit men får kolla upp det där....
Citera
2014-08-16, 15:12
Medlem
föresten tänkte kolla en annan grej med hur är det med att bygga privat boende på en industri tomt får man det???

visst kan ju köpa en bit skog o bygga hus i stället men det är nog lite dyrare tror jag än att köpa industritomt och bygga boende på
Citera
2014-08-16, 23:06
Medlem
Nej, om tomten är detaljplanelagd som industritomt så kommer du inte att få bygglov för ett bostadshus. Om du inte kan få kommunen att ändra i detaljplanen.
Citera
2014-08-17, 01:27
Medlem
Citat:
Nej, om tomten är detaljplanelagd som industritomt så kommer du inte att få bygglov för ett bostadshus. Om du inte kan få kommunen att ändra i detaljplanen.

det sög ju men om jag skulle köpa mark så är det ingen som kan säga vad jag får och inte får göra då det är jag som är kungen över den plätten,,,,

men som sagt det är bara teoretiskt tänkande än så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in