2014-08-18, 15:51
Medlem
får ta och vända den här tråden rätt igen,,

kom med tips och sådant hur jag kan göra för att lyckas med min dröm

ska mejla kommunen och fråga dom om tillstånd och sådant
Citera
2014-08-18, 17:27
Medlem
är inne på den där sidan verksamt.se och kollar lite så ska läsa runt på den sidan ett tag men igentligen vad är viktigast innan komma på namn och registrera företaget eller skaffa mark och alla tillstånd som behövs???

vet inte riktigt var man ska börja någon stans men det är la bara att ta tag i det men vet ju inte alls vilken del jag ta i först liksom visst mark är ju alltid viktigast att ha först igentligen men det jobbar vi på nu ska få mejl med alla marker som är till salu och all info om dom det ska jag få mejlat till mig i kväll sa han som ringde mig så det är la den delen man ska börja med gissar jag på eller har jag fel??
Citera
2014-08-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
om man ska göra det rätt och ansöka om sådant miljöfarligt tillstånd är det då ett sådant här tillstånd??
http://www.landskrona.se/documents/landskrona/documents/blanketter%20&%20tillst%C3%A5nd/miljo/mil%20-%20anmalan%20om%20miljofarlig%20verksamhet.pdf
är det det så kan jag ju lika gärna mejla till dom och begära att skicka hem alla lappar som behöver skrivas under osså fylla i och skicka in:P så har man ju en grej löst i alla fall

Precis, gör det med en gång så kommer du spara både tid och pengar...
Citera
2014-08-19, 12:41
Medlem
nu vill kompisen helt plötsligt att vi ska dra ut på det och köra privat hemma på hans kompis trädgård/garage och köra det svart i början och sen när vinsten börjar komma så blir det registrera företaget
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in