2014-08-11, 02:03
Medlem
Hej! Tänkte dela med mig av en story med tillhörande bild.

Jag hade i vintras extremt tråkigt och bestämde mig att tillsammans med fyra vänner att åka ut till Ängsö slott kring midnatt. Det sägs, enligt flertalet berättelser, att det kring midnatt spökar där och det tillsammans med det korta avståndet på 35 minuter, från där jag bor, gjorde att vi valde att åka på spökjakt.

Jag har aldrig någonsin trott på spöken och finner mig fortfarande väldigt skeptisk till spökens vara eller icke-vara men bestämde mig för att ta lite bilder just p.g.a den rätt skumma känsla jag kände när vi promenerade i trädgården. Det kändes som om det var rätt "spökpotent". (Vet inte hur jag ska förklara känslan.)

Under vår kanske 40 minuter långa promenad kring slottet och trädgården tog jag ca. 30 bilder. På träd, på slottet, in i fönster, på kyrkan och på gravplatser. Mot slutet av vår vistelse dog min mobil (iPhone 4S) och jag hann ej kika igenom bilderna.

När jag sedan kom hem började jag kika igenom bilderna i min ensamhet och av alla bilder var det en av bilderna som fångade min uppmärksamhet. Det var en bild på ett av slottsfönsterna och i ett av fönsterna stod en skepnad av något som jag uppfattar som en man.
Jag länkar bild och ber om era förklaringar/tankar/funderingar eller liknande bilder som ni själva tagit. Plats är obetydligt men berätta gärna vart bilderna är tagna.

Inzoomad originalbild samt förklaring.
http://i.imgur.com/qFQ3K4B.jpg

Kan lägga upp den icke-inzoomade bilden också om den efterfrågas.

Väl mött.
Citera
2014-08-11, 02:11
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Det kan ju precis lika gärna vara en möbel som står där inne (typ en byrå) som av slumpen gör att man kan ana en figur. Jag kollade på bilderna och kan inte se något särskilt även om jag förstår hur du har ritat och så.
Citera
2014-08-11, 03:01
Medlem
Nej har väldigt svårt att försöka se något i orginalbilden, även med din beskrivning.
Citera
2014-08-11, 06:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Åk dit dagtid och kolla hur det ser ut i fönstret.
Om de har öppet nu under sommaren kan du ju kanske ta dig upp till rummet och kolla.
Citera
2014-08-11, 07:25
Medlem
Bilderna är exakt lika det är bara dina ritningar som ändrar fotot. Absolut ingenting onormalt där. Ängsö är känt för att det spökar men din bild påvisar inte något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in