2014-08-10, 03:42
Medlem
Varför är folk sämst på att fotografera en? ALLTID när man ber någon fota en så gör dom det snett, suddigt (darrar med handen) eller fotar 50% av marken och sånt. Jag blir fullständigt GALEN över hur folk inte kan känna av proportioner när de tar en bild. Alla kan inte vara fotografi-smarta I guess... men det stör mig fruktansvärt mycket ändå! Helvete alltså. Vad är det för fel på folk!? Den fotografiska ådran borde vara inbyggd på alla.
Citera
2014-08-10, 03:47
Medlem
Henssons avatar
Det gäller att att fråga rätt personer min vän, och att DU agerar regissör och har tänkt ut bilden innan i huvudet. Personen du frågar ska bara trycka av...En annan sak som är viktig är att inte vara nöjd med 1 bild utan be vederbörande avlossa en salva
Citera
2014-08-10, 08:34
Medlem
mr.chongs avatar
Helt enkelt för att folk generellt skiter i om du får en bra bild eller inte.. dom vill bara göra det dom ska och sen dra.. tyvärr är det nog så..
Citera
2014-08-10, 15:19
Medlem
Därför man har ett stativ och en självutlösare.
Citera
2014-08-11, 20:17
Medlem
Ptjae, det mesta går ju att göra med lite beskärning, fokus och kameraskak är ju desto värre...
Citera
2014-08-11, 20:30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadest
Varför är folk sämst på att fotografera en? ALLTID när man ber någon fota en så gör dom det snett, suddigt (darrar med handen) eller fotar 50% av marken och sånt. Jag blir fullständigt GALEN över hur folk inte kan känna av proportioner när de tar en bild. Alla kan inte vara fotografi-smarta I guess... men det stör mig fruktansvärt mycket ändå! Helvete alltså. Vad är det för fel på folk!? Den fotografiska ådran borde vara inbyggd på alla.
Det jag sett av detta fenomen verkar i huvudsak bero på tre saker.
1: Människor känner sig obekväma med att bli påhoppad med förfrågningar och vill bara försvinna.
2: De känner sig osäkra med en ny kamera. Inget konstigt med detta.
3: De kan verkligen inte fotografera, har ingen koll på proportioner, fokus etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in