2014-08-08, 22:09
Medlem
Storbråk i Brickebacken - en till sjukhus

Ett tiotal personer ska ha slagits i Brickebacken. En person har förts till sjukhus efter bråket.

Någon som bet något mer?
Citera
2014-08-08, 22:14
Bannlyst
Var har du fått den informationen ifrån?

källa TACK!
Citera
2014-08-08, 22:22
Medlem
Arngrips avatar
http://na.se/nyheter/orebro/1.258823...n-till-sjukhus

Citat:
På fredagskvällen fick polisen in ett larm om att en person ska ha blivit misshandlad i Brickebacken.

– Det är ett stort antal personer som varit i slagsmål. En person har förts till USÖ. Det har rykt lite tänder och så, säger Dan Sööder, vakthavande befäl vid Örebropolisen.
Citera
2014-08-08, 22:37
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Blatte-radarn ger utslag... Brickebacken har mångkultur och bilbränder.
Är det någon på fback som sett bråket?

Edit: Står på NA att det är Tallrisvägen. Räcker att söka på google så ser man att det inte är första gången Tallrisvägen har problem med upplopp, bilbränder, rån och liknande...
Senast redigerad av Milo.Minderbender 2014-08-08 kl. 23:04.
Citera
2014-08-08, 22:39
Medlem
Mycket studenter där också. Jag tror det är lärarstudenterna dom slagits mot jurister.

EDIT: Gängrelaterat alltså.
Senast redigerad av Ankarbarn 2014-08-08 kl. 22:42.
Citera
2014-08-08, 23:00
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det förklarar antalet polisbilar och någon ambulans som for iväg åt det hållet tidigare i kväll.
Citera
2014-08-09, 22:40
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Är det verkligen ingen på fback som vet vilka som bråkade i Brickebacken igår??

Ikväll lär det bli lugnare...ösregnar i Örebro just nu
Citera
2014-08-10, 02:52
Medlem
Ferry31s avatar
Vet inget om det här. Sen är BB lite av ett invandrarområde dock, men det är väldig uppblåst att det ska vara problematiskt att vistas där. Jag har gått runt i Brickebacken flera gånger och det har aldrig hänt något, inte ens någon som försökt provocera fram något.
Citera
2014-08-10, 10:43
Medlem
Enligt uppgift från närboende var det en skuld (troligen knarkrelaterad) som krävdes in. Den krävde blev kränkt o skickade efter förstärkning från Vivalla. Dessa gav sig sedan på den kränkande fordringsägaren, en ej svensktalande person från Afgahnistan med sydamerikanskt påbrå. "Rambo" lär vara hans öknamn...
Citera
2014-08-11, 00:20
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Vet inget om det här. Sen är BB lite av ett invandrarområde dock, men det är väldig uppblåst att det ska vara problematiskt att vistas där. Jag har gått runt i Brickebacken flera gånger och det har aldrig hänt något, inte ens någon som försökt provocera fram något.

Ja, att du inte omedelbart blev dödad av ett spjut och uppäten första gången du satte din fot där är ett idiotsäkert bevis på att det inte finns några som helst problem med kriminalitet i området...

Jag har rört mig otaliga gånger i Stockholms diverse problemområden utan att någonsin ha blivit angripen. Det innebär inte att de likväl är problemområden.
Citera
2014-08-11, 00:55
Medlem
Laserslynans avatar
Överförde ett samtal mellan den där harmynte somaliern, hans kortare halvfeta neger vän och några andra i det gänget att dom skulle dra till vivalla och "rensa rent" hämndaktion för bråket antar jag.
Citera
2014-08-11, 11:46
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankarbarn
Mycket studenter där också. Jag tror det är lärarstudenterna dom slagits mot jurister.

EDIT: Gängrelaterat alltså.

Skrattade gott åt detta, tackar för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in